6 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
שלוש שעות חלפו. אריאל יואב צפריר שהתמוטט במסיבה בשמורת פורה
(צילום: הרצל יוסף)
מותו של אריאל יואב צפריר בן ה-19 מברקן במסיבת הטבע אתמול (שישי) יכול אולי היה להימנע, אם המשטרה הייתה פועלת אחרת. כבר בשעה 9:47, שלוש שעות לפני שהצעיר התמוטט, התקשר אזרח למוקד 100 ודיווח על האירוע. השוטרים יצאו לשטח, אך לא מצאו את המקום ועזבו את האזור. בשעה 12:58 התקבל במוקד מד"א הדיווח על מצבו הקשה של צפריר.
על פי החשד, במסיבה בשמורת פורה שבצפון הנגב, על גדות נחל שיקמה, היה שימוש באלכוהול ובסמים. מארגני המסיבה והחוגגים לא השכילו לעזוב בבוקר את המקום, עוד לפני שהחל החום הכבד, והמשיכו בחגיגות אל תוך הצהריים בשמש הקופחת ובאוויר המחניק. צפריר, כך נמסר, ככל הנראה סבל ממכת חום.

"אני שומע בומים חזקים של מוזיקה, תשלחו לשם ניידות. יש שם חבורה של צעירים שעושה מסיבה, הם כמה עשרות שם", דיווח האזרח שהתקשר למשטרה. בהמשך הסביר: "מעבר לזה שזה בניגוד לחוק בגלל הקורונה, לפי מה שאני רואה העניינים שם יוצאים משליטה".
אותו אזרח אף הציע להכווין את השוטרים אל הזירה, אך במשטרה דחו את הצעתו. "אם אתם צריכים עזרה, אני או הבן שלי נשלח את המיקום המדויק", הוא אמר, אך המוקדן ענה לו: "בסדר, אנחנו יודעים".
6 צפייה בגלריה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
באיחור. שוטרים בזירת האירוע בשמורת פורה, אתמול
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
6 צפייה בגלריה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
אמבולנס מד"א בשמורת פורה
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
מאוחר יותר הסתבר שהשוטרים לא ממש יודעים. הצוותים יצאו לשטח ולא מצאו את המסיבה, וויתרו ועזבו את האזור. למרות שהאזרח שדיווח להם הציע להם סיוע, במהלך חיפושיהם בשטח השוטרים אפילו לא טרחו לצלצל למודיע ולבקש ממנו את המיקום. "חרשנו את האזור ולא מצאנו את המסיבה", אמרו במשטרה.
צפריר התמוטט בשעה 12:30 בערך. בשעה 12:58 התקבלה הקריאה במוקד מד"א, וחבריו של הצעיר הביאו אותו לכביש סמוך - משם הוא פונה באמבולנס לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים.
במשטרת קריית גת עצרו תחילה ארבעה צעירים אך בהמשך גדל מספר המעוכבים לשמונה, בהם גם מארגן המסיבה, שחשוד ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה.
6 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר. התמוטט במסיבה ומת
מוקדם יותר אמו של הצעיר שהתמוטט, ענת עידו צפריר, ספדה לו בפוסט שפרסמה בפייסבוק: "יום אחד אתה חושב שאתה קם ליום מקסים ושגרתי, אבל מישהו שם למעלה מחליט אחרת. אוי אלוהים אוי, איך לקחת לנו את האוצר היקר מכל? אריאל יואב צפריר, המלך שלנו, האור, החיים השמחה, הנשמה שלנו... כפרה עליך ילד שלי, חיים יקרים שלי".
האמא הוסיפה: "תמיד היית ילד שמח ומתוק שעוזר ושם לב לכל הפרטים. הלכת למסיבה שממנה לא חזרת! הכאב גדול מנשוא, החור הזה בלב שאין מה שימלא אותו. זה נורא, אריאלי שלי, אהוב יקר, נשמה טובה שלנו. אני כבר מתגעגעת אליך. מה נעשה? איך ממשיכים מכאן? איך? ילד שלנו מנוחתך עדן. יהי זכרך ברוך. אוהבים אותך: אמא ואבא, מעיין, עידו ונועה".
6 צפייה בגלריה
מפה
מפה
מקום האירוע
6 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
מייצג את מארגן המסיבה שנעצר. עו"ד עדי כרמלי
(צילום: יאיר שגיא)
ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה: "במהלך התחקור הראשוני של האירוע התברר כי בסמוך לשעה 09:00 בבוקר התקבל דיווח במוקד המשטרה מאזרח שמתגורר בקיבוץ רוחמה על כך שבאזור מתקיימת מסיבת טבע והוא שומע רעשים. מיד עם קבלת הדיווח יצאו ניידות של משטרת ישראל לאזור וביצעו במשך יותר משעתיים סריקות נרחבות, אך לא הצליחו לאתר את מקור הרעש. בתום הערכת מצב שנערכה הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית במרחב לכיש".
עו"ד עדי כרמלי, המייצג את מארגן המסיבה, מסר: "מדובר באירוע טרגי ומצער אך לא פלילי. אני בטוח שהחקירה תבהיר שבהתנהלות מרשי לא דבק רבב".