החלטת הממשלה להאריך את הסגר פעם נוספת, שגם הפעם התקבלה ברגע האחרון בישיבה לילית, עוררה זעם ותסכול בקרב בעלי העסקים. חלק מבעלי העסקים החליטו היום (שישי) לפתוח למרות האיסור, במחאה על התנהלות הממשלה.
משה שוורץ, בעל רשת חנויות רהיטים, פתח את הסניף בנתניה. "חיכינו בלילה לשמוע את ההחלטה של מנהיגינו והבנו ששוב נדחקנו לסוף, כי הרי גורם ההדבקה מספר אחד בישראל זה חנויות כמו שלי", אמר שוורץ. "האם זה מוצדק שחנויות כמו שלי יהיו סגורות 180 ימים בשנה הזו וייגרם לנו נזק בלתי נסבל ובלתי אפשרי?".

3 צפייה בגלריה
משה שוורץ, בעל חנות רהיטים בנתניה החליט לפתוח לפני ההקלות בהגבלות
משה שוורץ, בעל חנות רהיטים בנתניה החליט לפתוח לפני ההקלות בהגבלות
"שוב נדחקנו לסוף". משה שוורץ בחנות הרהיטים שלו בנתניה
3 צפייה בגלריה
שוק רמלה מלא באנשים בזמן הסגר השלישי
שוק רמלה מלא באנשים בזמן הסגר השלישי
בזמן סגר: מאות בני אדם בשוק ברמלה
אימו של שוורץ נפטרה השנה מקורונה, וכמי שחווה אובדן במגפה הוא קורא לפתוח את המשק באופן מדוד. "אפשר לפתוח את החנויות ולהגביל את מספר האנשים כמו שעשינו בעבר. במקום זה יש פתיחה של המסחר בסופרים, בסטוקים, בחנויות האלקטרוניקה. אנשים מצטופפים, אפילו לא מגבילים יותר את כמות האנשים בפנים, אז מה ההיגיון?", תהה.
שוורץ הוסיף כי הוא חש שהממשלה מזלזלת באזרחים ובבעלי העסקים. "הישיבה הזו לתוך הלילה, ולעשות הצבעה לא חוקית, לזלזל ביועץ המשפטי, לזלזל בנו. אני אדם שומר חוק, אבל כשאני רואה שהכבישים מלאים, יש קבלת קהל בהרבה מקומות, לא יכול להיות שחנות שלי של 250 מטר סגורה. כמה זמן נחכה? התחלואה לא יורדת, יש פה כישלון מוחלט".
בינתיים מאות בני אדם פקדו היום את שוק רמלה, שאמור להיות סגור. הקונים הרבים אמנם עטו מסכות, אך התקהלו בצפיפות רבה. רחמים, תושב העיר, הגיע לשוק אך החליט להתרחק כשראה את הדוחק הרב. "מצד אחד זה אסון - אי אפשר לכעוס על החרדים והערבים, ואז שזה יקרה. מצד שני, מה הממשלה רוצה? אי אפשר להשאיר אנשים בבית כל הזמן, ופה כל הקניות חיוניות", אמר רחמים.
3 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
אכיפת משטרה את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
המשטרה אוכפת את הסגר בכיכר דיזנגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)


המשטרה ממשיכה באכיפת הסגר ונתקלה בהפרות בוטות שלו. במודיעין עילית חשפה המשטרה חתונה שנערכה בבית מדרש בהשתתפות כמאה בני אדם. השוטרים פיזרו את האירוע ונתנו דו"חות למשתתפים. בעל המקום קיבל אזהרה. גם בבני ברק נחשפה חתונה רבת משתתפים שנערכה בבית ספר.
בצהריים פיזרה המשטרה מסיבה בהשתתפות עשרות בני אדם שהתקיימה באגם ניצנים שבין אשדוד לאשקלון. השוטרים רשמו 20 קנסות למשתתפים והשמידו כמות גדולה של אלכוהול. מארגנת המסיבה עוכבה להמשך בירור.
גם אסף אברמוביץ', בעל בית קפה בהרצליה, החליט לפתוח את העסק. "אנחנו לצערי למודי ניסיון והיחס של הממשלה אלינו העצמאים לא מפתיע אותנו, הם מנהלים את המלחמות שלהם כמו ילדים בגנון ואנחנו צריכים לחכות להחלטות באמצע הלילה?", הוא התרעם. "כל הזמן מחכים לרגע האחרון במקום לפעול בתכנית מסודרת, כמה אנחנו יכולים לסחוב על הגב שלנו?".
גם בענף מכוני הכושר הביעו זעם על הממשלה. "ראש ממשלת ישראל מציע דרכים הזויות לפתיחת המשק וממשיך לשכוח את 1.5 מיליון מתאמני מועדוני הכושר ברחבי הארץ ומעל 110 אלף עובדים בענף שממשיכים לסבול מהאטימות של העומד בראשה שלא מבין שהציבור צמא ודורש לחזור לכושר", מסרו בארגון בעלי העסקים בענף הכושר.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל, אלישע בן קימון ומתן צורי