3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: דני שום טוב, דוברות הכנסת)
שבעה ימי עבודה בלבד נותרו לחברי הכנסת עד תאריך הפיזור האוטומטי - והמערכת הפוליטית עדיין נמצאת במצב של שיתוק כללי. למרות חלון הזמנים הקצר שנותר, בליכוד ובכחול לבן לא מתנהלים מגעים אינטנסיביים לפתרון המשבר.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
כנראה שלא תתפזר מחר. מליאת הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בכירים במערכת הפוליטית אמרו הערב (שני) כי למרות הכל, מתחת לפני השטח שני הצדדים מנסים לגבש פתרון שאולי יצליח למנוע את הבחירות ברגע האחרון, אולם לא מתקיימות שום שיחות בנוכחות שני הצדדים.
בליכוד מתעקשים שבכל פשרה שתובא לשולחן המשא ומתן תעלה סוגיית משרד המשפטים - בניסיון להחזיר את השליטה בו מידיו של אבי ניסנקורן לאנשי המפלגה, אך בכחול לבן לא יסכימו לכך בשום תרחיש - עוד לפני שידונו על המחלוקת המרכזית בעניין הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

מחר יתכנסו חברי הכנסת ליום קצר במליאה מאחר שבימי החג היא ננעלת בשעה 16:00, ולמרות שהצעת החוק לפיזור הכנסת צפויה לעלות להצבעה - ההצבעה עלולה להידחות בשל הסגירה המוקדמת. בינתיים בכחול לבן ממשיכים להאשים את הליכוד בצנזור חוקים ובעיכוב מכוון של החוק לאור ההתנגדות בליכוד להקטנת מימון המפלגות ולסעיף שדורש שקיפות בקמפיינים שיופצו ברשת.
הקיפאון ביחסים בין כחול לבן לליכוד נמשך כאמור גם לאור הפיטורים של שר התקשורת יועז הנדל, ששר הביטחון גנץ ימלא את מקומו בינתיים, והמאמצים להעברתו של ח"כ צבי האוזר מראשות ועדת החוץ והביטחון. גנץ עצמו מסר כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". משמעות הפיטורים של שר התקשורת היא שהנדל והאוזר ימשיכו להתנהל כסיעה עצמאית בכנסת ללא מחויבת לגוש כחול לבן - ועלולים גם להפיל הצעות חוק מטעם מי שהיו עד לאחרונה השותפים לסיעה.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לגלג על שני המצטרפים החדשים לגדעון סער וכתב בטוויטר כי "הנדל והאוזר מצטרפים למפלגה החמישית שלהם. ללא ספק מדובר בשיא ישראלי אם לא עולמי. זו אחת הסיבות שאמון הציבור בפוליטיקאים נמצא בשפל המדרגה".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
מעכשיו - סיעה עצמאית. הנדל והאוזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הנדל עצמו כתב בקבוצת הוואטסאפ של חברי הכנסת מטעם כחול לבן כי "היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להישאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".