ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הבוקר (ראשון) בהיכל שלמה בתל אביב, שהוסב למתחם המיועד למתן חיסוני קורונה, קצת יותר מיממה לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את השימוש בפיתוח של חברת פייזר. לדברי ראש הממשלה בעת הביקור, ייתכן כי מבצע מתן החיסונים בארץ יוקדם, אפילו לשבוע הבא, לאור היערכות הקופות. ynet העביר את הביקור בשידור חי.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"היכולת של קופות החולים מרשימה". נתניהו
(צילום: ראובן קסטרו)
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין ורן סער
בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין ורן סער
נתניהו, אדלשטיין ומנ"כל מכבי רן סער
(צילום: ראובן קסטרו )
נתניהו התייחס לתחילת מבצע החיסון בארץ ואמר כי "אנחנו בדרך להקדמת מתן החיסונים לאוכלוסייה בישראל, בצורה מיטבית ולדעתי הכי טובה בעולם. אני עברתי עכשיו דרך עמדה קבועה, קרוואן קטן, קרוואן גדול והיכולת של הקופות בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים".
נתניהו הוסיף כי "אנחנו מברכים שה-FDA אישר את החיסון של פייזר. זה מאפשר לנו לצאת לדרך. אנחנו מתחילם לראות את הסוף של המגפה, אבל עד אז אני מבקש לשמור על הכללים. אין סיבה שנשלם במתים, בטרגדיות ובחולים קשים מעבר למינימום ההכרחי. אנחנו רואים מה קורה עכשיו, את הטרגדיות בארה"ב, בגרמניה, בחלקים אחרים של אירופה, ברוסיה. ישראל יכולה לצאת מזה בצורה הטובה ביותר".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במשאית החיסונים
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במשאית החיסונים
נתניהו ואדלשטיין מבקרים בניידת חיסונים
אדלשטיין אמר כי "כפי שאתם רואים, אני יכול לבשר ששלבי ההעירכות כבר מאוד מעשיים. ראינו כבר עכשיו היערכות בפועל ואנחנו חייבים לומר שאפילו יכול להיות שהחיסון יתחיל יותר מוקדם. כפי שהמערכת נערכת, והקצב המספק, יכול להיות שכבר בשבוע הבא נוכל להתחיל. אולי לא בעוצמה המלאה אבל את החיסונים של צוותים רפואיים נתחיל. כולי תקווה שבאמת נראה היענות מתאימה של האוכלוסייה".
לדבריו, "אנחנו נילחם בעוד הרבה 'פייק ניוז', אז אני כבר רוצה להתחיל את המאבק הזה - לאור כל מיני שמועות שחסר ציוד, מזרקים. כל זה בחזקת שמועות בלבד. לא חסר שום דבר. יש היערכות יוצאת מן הכלל של ארבע קופות החולים, ואני רוצה להודות לכל מי שמשמתתף בהיערכות על כל המאמצים. העיקר שנביא בימים הקרובים בשורה למדינת ישראל, שתהיה בין המדינות הראשונות בעולם שנותנת חיסון לאוכלוסייה. זו הזדמנות נוספת להודות לראש הממשלה על המאמצים שהשקיע כדי שנוכל לראות את החיסונים בהקדם האפשרי. תודה לך".
5 צפייה בגלריה
משאית ניידת חיסון חיסונים נגיף קורונה קופת חולים מכבי
משאית ניידת חיסון חיסונים נגיף קורונה קופת חולים מכבי
ניידת חיסונים של מכבי
(צילום: AP )
מנכ"ל מכבי, רן סער, אמר כי "מכבי, ואני יודע שגם כל קופות החולים האחרות, הן גופים תפעוליים מצוינים וכולנו ערוכים, עם זיק בעיניים, לעשות את מבצע החיסונים הטוב ביותר בעולם. אני מעריך שהקופות ביחד, כשיתחילו לעבוד באופן מלא, יגיעו ל-60 אלף עד 80 אלף חיסונים ביום. אנחנו נגיע ללפחות 25 אלף ביום ואנחנו ערוכים. הבעיות נפתרו כפי ששמעתם, גם מזרקים ובכלל".
"אנחנו נהיה פרוסים בכל הארץ", הוסיף סער. "יש פה תצוגה של ניידותף נגררים ובניינים, בתים כאלה שאפשר לבנות אותם בכלום זמן או חדר חיסונים, כדי שנוכל להגיע לכל נקודה בפריפריה. הנגישות היא נורא חשובה ואני מקווה מאוד שנוכל לחסן את כולם כמה שיותר מהר. חשוב שכל העמדות תהיינה מלאות, שכולם יראו כמה החיסון בטוח - והוא בטוח".
סער הוסיף, "אני קורא מכאן לכל חברי מכבי לבוא ולהתחסן. אני ראשון המתחסנים, יחד עם פרופ' משה רווח, יו"ר מכבי, שנמצא פה. אנחנו הראשונים שנתחסן במכבי בביטחון מלא אנחנו בהחלט משוכנעים שהחיסון הזה בטוח".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
נתניהו ואדלשטיין בנתב"ג, עם הגעת החיסונים הראשונים
(צילום: שמוליק דודפור)
מוקדם יותר היום התראיין פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, לאולפן ynet, והביע תקווה כי את חג הפסח ניתן יהיה לחגוג "כמעט בחופשיות", כלשונו. פרופ' אש ציין כי אף שמערכת הבריאות סימנה את 27 בדצמבר כיעד לתחילת מתן החיסונים, עדיין מנסים להקדים את תחילת המבצע. "אנו עושים מאמצים להקדים את זה", אמר פרופ' אש. "צריך לעשות את זה בצורה מסודרת ואחראית, אנו רוצים שהלוגיסטיקה תעבוד כמו שצריך, שיתקבלו כל האישורים. נצא לדרך מהר מאוד, ונגיע ליעד שתוך חודשים ספורים נפח גדול מהאוכלוסייה יהיה מחוסן ונוכל לחזור לפעילות".

אש הוסיף כי תעדוף מקבלי החיסון עדיין נמצא בשלבי גיבוש אחרונים. "חשוב לנו מאוד לחסן את האוכלוסייה המבוגרת שהיא נמצאת בסיכון, אנו בדיונים עם קופות החולים איך לעשות את זה נכון", אמר הפרויקטור והוסיף": "אנחנו רוצים שהחיסונים ימוצו במלואם, יש מגבלות לוגיסטיות כמו תוקף החיסון אחרי שהוצא מהקפאה. נגיע לסיכומים בימים הקרובים וביציאה למבצע נדע הכול בצורה מסודרת".