סיפור חיים מורכב של צעירה (28) שהבריחה סמים לישראל הסתיים בעונש של שישה חודשי עבודות שירות. במהלך משפטה של הצעירה, התברר כי עשתה את העבירה שיוחסה לה בתחילה על מנת לגייס כסף לצורך קבלת חזקה על בנה הקטן.
ב-2018 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הצעירה ובן זוגה מנתניה בגין קשירת קשר לפשע וייבוא סם מסוכן. לפי כתב האישום, בן הזוג הציע לצעירה לשמש בלדרית להעברת מזוודת סמי קוקאין במשקל של חמישה קילוגרמים תמורת 100 אלף שקלים.
הצעירה הסכימה להצעה, נסעה לבודפשט בירת הונגריה עם חברה שלא ידעה מהתוכנית, וקיבלה לידיה מזוודה שבה הוסלקו סמים בדופן כפולה על מנת להעבירם לישראל. ואולם, עם הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, אספה הצעירה בטעות מזוודה לא נכונה מהמסוע.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה סחר עסקה עסקת סמים
אילוס אילוסטרציה סחר עסקה עסקת סמים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המזוודה שהכילה סמים הגיעה למשפחה אחרת. הצעירה פנתה לשירות האבדות והמציאות בשדה וביקשה לקבל את המזוודה שלה. עם הגעת המזוודה חזרה לנמל התעופה - עברה המזוודה שיקוף ובמהלכו התגלו הסמים. הצעירה נעצרה וישבה במשך חצי שנה במעצר.
עבירת הברחת סמים עלולה להסתיים עם עונשי מאסר ממושכים בכלא, אך לאחר בירור נסיבות חייה של הצעירה הגיעו הפרקליטות וסנגוריה, עורכי הדין רעות קורליק ונועם גוטמן מהסנגוריה הציבורית, להסדר טיעון שבו היא הורשעה בסיוע לייבוא סם.
ההסדר נבע בין היתר משיקולי השיקום של הנאשמת שלא הייתה מודעת לסוג הסם, לכמות שלו במזוודה ולכך שאי נעדרת עבר פלילי. הסנגורים הסבירו בבית המשפט כי לנאשמת ילד קטן, נסיבות העבירה קשורות לכך שהיא ניסתה להחזיר את בנה לחזקתה. הילד נמסר לסבא ולסבתא של הגרוש שלה לפני כמה שנים אחרי שהוא נהג כלפיה באלימות.

השתלבות בתוכנית באוניברסיטה

עוד אמרו הסנגורים כי הנאשמת הייתה אז צעירה עוד יותר, עם תינוק קטן, ולא הצליחה להסתדר כלכלית ולכן בנה הועבר לחזקת הסבים. הם הוסיפו כי במשך כל השנים ניסתה הצעירה להחזיר את הילד לחיקה, אבל נדרשה ליציבות כלכלית ולנוכחות בחייו. ברקע יצוין כי אביו של הילד נאסר ונקלע לחובות כלכליים והיא נזקקה לסכומי כסף גדולים על מנת לנהל את ההליכים מולו. הצעירה התקשתה לגייס כסף ולכן ביצעה את העבירה.
בדיון שנערך לפני כמה שבועות בבית המשפט המחוזי בלוד צוין כי הצעירה השתלבה בתוכנית המנטורים של אוניברסיטת תל אביב, שנותנת כלים למי שהיה במצבי מצוקה להשתלב בצורה נורמטיבית בחברה ולתמוך בנשים אחרות.
השופט עמי קובו שמע את ההסברים ואישר את הסדר הטיעון: שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי.