2 צפייה בגלריה
תחנת כיבוי
תחנת כיבוי
תחנת כיבוי
(צילום: מאור בוכניק)
שני עובדים בתחנת הכיבוי בנתניה טוענים כי נשלחו בידי מפקד התחנה בזמן משמרת להוביל מקרר עם רכב של התחנה. כך נודע ל-ynet. נציב כבאות והצלה דדי שמחי יכנס היום (שלישי) דיון בלשכתו כדי לתחקר את המקרה, בחשד לשימוש לא חוקי בציוד.
ככל הידוע, לפני כמה חודשים הוצאו שני העובדים מהמשמרת לסדרת משימות פרטיות, ובהן החזרת מקרר משקאות ששימש בחתונת בתו של מפקד התחנה, למפעל שממנו הוא הושאל. אחד העובדים הפך מאז המקרה לכבאי. למרות הזמן הרב שחלף, רק היום ייערך התחקיר בנושא.
2 צפייה בגלריה
דדי שמחי
דדי שמחי
נציב הכבאות דדי שמחי
(צילום: עומר שפירא)
מ', אחד העובדים שיעיד מחר בתחקיר, סיפר: "הגענו למקום ופתאום אני רואה שם פתק שעליו כתוב 'מזל טוב' ואת שמות הנישאים. אמרתי לעצמי: מה? בשביל זה הוציאו אותי ממשמרת? לעשות משהו פרטי? ברכב של הכבאות?". לדבריו הוא חש מושפל. "באותו רגע הרגשתי שכל מכבי האש זה בלוף אחד גדול. איך מפקד יכול להוציא כבאים לעשות דברים בשבילו? אמרתי את זה למי ששלח אותי והתשובה שלו הייתה אחת - זה מה שהמפקד ביקש".
מפקד בכבאות שמעורה בפרטי המקרה אמר: "חשוב להבין את הבעייתיות של כל הסיפור - מדובר בעבירה, הרי זה מפעל שעובד בשטח שיפוט של התחנה ומפקדה אחראי על פעולות הביקורת לעסקים בעניין הגנה מאש. זה נראה תמוה וייתכן ומדובר בניגוד עניינים לכאורה".
מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "לאחרונה התקבלה פניה על שימוש לכאורה ברכב כבאות שלא על פי הנהלים. מדובר באירוע שאירע לפני כשנה ויותר ונסיבות המקרה נבדקות על ידי הגורמים המוסמכים. נציב כבאות והצלה נלחם בתופעות לא ראויות וערכיות במערך וימשיך לעשות כן גם בעתיד".