3 צפייה בגלריה
בית ספר בקריית אתא
בית ספר בקריית אתא
טרם גובש מתווה לשנת הלימודים. בית ספר בקריית אתא
(צילום: נחום סגל)
הדיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא היערכות לפתיחת שנת הלימודים שתוכנן למחר (רביעי), כמעט נדחה בשנית אחרי שנדחה כבר מיום שני מאחר שלא תואם עם מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, אך לדברי ראש הועדה יתקיים כמתוכנן עם שר החינוך או בלעדיו.
שר החינוך יואב גלנט ביקש לדחות את הדיון כדי שיוכל להשתתף בו ולהציג את המתווה שלו לשנת הלימודים הדורש היערכות נוספת ושינויים רבים בגלל הגבלות הקורונה. עם זאת, מטעמו של יו"ר הוועדה רם שפע נמסר כי "הדיון לא יידחה למרות הבקשה של גלנט, הוא יתקיים איתו או בלעדיו".
הדיון בוועדה נערך מדי שנה כשבועיים לפני 1 בספטמבר, ובו מציגים שר החינוך, מנכ"ל משרדו וההנהלה את ההיערכות לקראת שנת הלימודים. גלנט שלח ליו"ר הכנסת יריב לוין וליו"ר הוועדה רם שפע (כחול לבן) מכתב שבו ציין כי "דיון בפתיחת הלימודים צריך להתקיים במעמד שר החינוך ומנכ"ל המשרד. בתקופה מורכבת זו, כמוה לא ידעה ישראל שנים רבות, קיימת חשיבות גדולה לשיתוף פעולה של כלל הגורמים ובכלל זה של ועדת החינוך התרבות והספורט".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט ורם שפע
יואב גלנט ורם שפע
יואב גלנט ורם שפע
(צילום: אבי מועלם)
מאבקי הכוחות בין הוועדה לשר מתרחשים על רקע עצירת כל תקציבי משרד החינוך לתכניותיו, בהן תכנית היל"ה המסייעת לנוער בסיכון ותכנית קרב המספקת תכני העשרה לצמצום הפערים החברתיים.
כמו כן, חברי ועדת החינוך ושר החינוך מסרבים לאחד כוחות במסגרת העבודה על תקציב המדינה, ובשל כך גם תקציבי משרד החינוך מעוכבים.
3 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים בפרדס חנה כרכור
חוזרים ללימודים בפרדס חנה כרכור
לימודים בצל הקורונה בפרדס חנה כרכור
(צילום: AFP)
בתגובה למכתב השיב יו"ר הוועדה כי גלנט מתחמק מהישיבה כיוון שאין לו תשובות לציבור בכל הנוגע להיערכות מערכת החינוך. "כבר תקופה ששר החינוך לא מגיע לכנסת", כתב שפע. "בניגוד גמור לנאמר במכתב של השר, האמת, שמגובה בהתכתבויות רבות, היא שנענינו לבקשתו לדחות את הדיון מספר פעמים. לבסוף הוסכם יחד על המועד ושוב הוא מתחמק".
שפע חתם את מכתבו בכך שהוא מצפה מגלנט להתייצב בוועדה, וכתב: "אני, חברי הוועדה והציבור מחכים לך השר גלנט, בוועדה מחר".
עד לשעה זו לא ידוע אם מועד הדיון החשוב ייערך מחר או שמא יידחה, בהתאם לבקשת שר החינוך גלנט.