2 צפייה בגלריה
מטוס של "גשר אווירי"
מטוס של "גשר אווירי"
מטוס של "גשר אווירי"
בעלי חברת תעופה אזרחית נעצר בחשד לרמאות בשעות ההכשרה של הטייסים: בלשים מיחידת ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה עצרו הלילה (בין שני לשלישי) את צביקה דננברג, בעל חברת התעופה "גשר אווירי", בחשד לזיוף מסמכי הכשרה תקופתית בחו"ל לטייסי החברה שלא בוצעה לכאורה בפועל בשנים 2019 ו-2020. בית המשפט שחרר את דננברג למעצר בית.
במשטרה ציינו כי בחודשים האחרונים נוהלה חקירה בנושא שהפכה הבוקר לגלויה. יחד עם דננברג נעצרו שלושה טייסים נוספים בחברה, ובבתיהם נערך חיפוש שכלל תפיסת מסמכים. דננברג הובא כאמור לבית משפט השלום בתל אביב, ושוחרר למעצר בית למשך שבוע בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
מטוסים פרטיים בנתב"ג
מטוסים פרטיים בנתב"ג
מטוסים פרטיים בנתב"ג
(צילום: אורי טל זונהיימר)
עו"ד נרי ירקוני, פרקליטו של דננברג, אמר בדיון: "אני עוסק בתעופה, אני לא זוכר ב-30 השנים האחרונות התנהלות כזו, לא של רת"א (רשות התעופה האזרחית) ולא של המשטרה. כל חטאו של האיש שהוא העז להגיש עתירה נגד מנהל רת"א והעז לערער בעליון, הקברניט הראשון שמערער נגד מנהל רת"א בבית משפט עליון.
חקירת המשטרה נפתחה בעקבות דיווח של הרשות שטענה כי מסמכים שהוצגו להם במהלך ביקורת תקופתית, שמתארים מעבר הכשרות תקופתיות נדרשות לטייסי החברה בחו"ל, אינם זהים למקור – דבר שעורר את חשדם. בחברת "גשר אווירי", שמפעילה צי של מטוסי מנהלים, טוענים זה חודשים רבים כי רת"א מתנכלת להם ומשבשת את פעילותה בנתב"ג על רקע התחרות הגוברת בשימוש במטוסי מנהלים שהגיעה לשיא במהלך משבר הקורונה בתעופה.

מלחמת המטוסים הפרטיים בנתב"ג

בכתבה שפורסמה ב-ynet בספטמבר האחרון, טענו ב"גשר אווירי" כי עקב מאבק עסקי בין החברות, החלה רת"א להתנכל להם. בין היתר הופעלה אז נגד חברת התעופה סנקציה חריגה שמנעה ממנה להשיב לישראל מטוס מנהלים בעל רישום זר בנימוק שהוא פועל בניגוד לתקנות תעופה שגובשו עוד בימי המנדט הבריטי.
"יש עשרות מטוסי מנהלים בנתב"ג ברישום זר אבל רת"א החליטו לבצע אכיפה רק נגדנו", אמר אז דננברג. "קיבלנו הודעה ממרכז התיאום בנתב"ג שאחד המטוסים שלנו לא יורשה לנחות בישראל במהלך ששת החודשים הקרובים".
עוד לפני הסנקציה שהוטלה על מטוס בבעלותו, ציין דננברג כי להחלטה קדמו פעולות אכיפה רבות של מפקחי רת"א נגד החברה שלו, בזמן שנגד שאר החברות המפעילות מטוסי מנהלים לא בוצעו כל פעולות.
כך למשל, אף שלפקחי רת"א אסור לשבש המראת מטוסים תוך כדי פעולות אכיפה, טוענים ב"גשר אווירי" שפקחים עלו לאחד המטוסים שלה לפני המראתו לביצוע ניתוחי השתלות בפראג - דבר שכמעט מנע פעולה להצלת חיים. "יש סדרת התנכלויות כלפינו שקשה להסביר", אמר דננברג.
הוא הוסיף אז: "עיכבו מטוס שלנו לפני המראה לצ'כיה כשבתוכו רופאה וצידניות עם אברים להשתלה. הטייס הציג למפקחים את כל האישורים, אבל הם התחילו לתחקר את הרופאה בניגוד לסמכותם. כשדרשתי תשובות מהמפקח האחראי הוא אמר לי בזלזול שהוחלט לבצע למטוס 'בדיקת קורונה'. רת"א התחילה להטריד אותנו ברמה מטורפת, זה רק מולנו. בוודאות".
לאחר פרסום הכתבה בספטמבר, מסר משרד התחבורה בשם רשות התעופה האזרחית כי "הרשות לא מתנכלת לאף חברת תעופה או מפעילי מטוס ברישום זר הפועלים על פי חוק הטיס ותקנותיו. הטענה שמפקחי רת"א המועסקים בחצי משרה נמצאים בניגוד עניינים מובהק, היא טענה ממוחזרת שנבדקה בעבר ולא נמצא דופי בהעסקתם".