לקראת פיצול בימין: נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ', שרצו יחדיו בשתיים משלוש מערכות הבחירות האחרונות, צפויים להפריד כוחות בבחירות לכנסת ה-24. בימים האחרונים קיימו השניים שיחות בניסיון לגבש מתווה לריצה משותפת בבחירות, שיאחד מצד אחד את הציונות הדתית ומצד שני יאפשר גיוס קהלים חדשים - אבל כעת נראה שהם ירוצו בנפרד.
2 צפייה בגלריה
הצהרה מפלגת ימינה
הצהרה מפלגת ימינה
בנט וסמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מקורבי סמוטריץ' הבהירו הערב (ב') כי פניהם לריצה עצמאית. בימינה הגיבו: "סמוטריץ' בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".
גורמים פוליטיים אמרו ביממה האחרונה כי השיחות בין סמוטריץ' לבנט התפוצצו, והשניים אמרו בשיחות סגורות שההזדמנות לשותפות בבחירות הקרובות לכנסת קטנה משמעותית.
לפי הגורמים, שני מוקשים מרכזיים היקשו על המשא ומתן בין השניים. האחד - ויכוח מר על המיקומים ברשימה. סמוטריץ' דרש ארבעה מקומות בשמינייה הראשונה, ואילו בנט הסכים להעניק לו שלושה מקומות בלבד בעשירייה הפותחת.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' בכנס ימינה
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' בכנס ימינה
בנט וסמוטריץ'. קרב על המקומות בעשירייה הראשונה
(צילום: מוטי קמחי)
הקרב על המקומות הפך קריטי מכיוון שהשניים הבינו שככל הנראה הם יתפצלו בכל מקרה אחרי הבחירות, ולכן כוחם היחבי ייקבע לפי המשא ומתן המקדים.
המוקש השני הוא מרחב התמרון ביום שאחרי הבחירות. סמוטריץ' ביקש לדעת מראש באילו קואליציות יסכים בנט לשבת, ואילו בנט סירב להרחיב בנושא.
מהראיונות שהעניקו בימים האחרונים בכירים בימינה, הסיקו במפלגת "הציונות הדתית" של סמוטריץ' כי פניו של בנט לריצה עצמאית, ייתכן שבעקבות הסקרים שהעניקו לבנט מנדטים רבים יותר אם ירוץ בלי סמוטריץ', ובשל כך הבהירו מקורבי סמוטריץ' שפניו לריצה עצמאית.