"צפירת הרגעה" מבנימינה? ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה איתי ויסברג טוען בריאיון לאולפן ynet כי ההתפרצות המחודשת של הקורונה היא נקודתית. "רובם המכריע של המאומתים החדשים מאותה שכבה. כל עוד זה לא מתרחב, כנראה שהפעולות המיידיות שנקטנו בהן - הבידודים - זה הכלי הכי חזק לעצור את ההתפשטות", אמר ויסברג.
נכון להיום, בבנימינה 94 מאומתים ו-988 איש שספונים בבידוד בבתיהם. ויסברג ציין: "ההידבקות היא בקרב קבוצת ילדים לא מחוסנת, כיתות ז'-ח'. חשבנו שאנחנו מאחורי זה, היינו מאחורי זה, אבל כמו שכיפת ברזל בולמת 95% ואז חודר הקאסם התורן, אז הפעם חדר קסאם התורן אלינו בנושא הקורונה. אנחנו מאמינים שההתפרצות מתחילה להתרסן לפי המספרים".

מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות עלה בין היתר כי מאמן כושר הפר בידוד והיה במגע עם קבוצות רבות, מה שייתכן שסייע להתפשטות. פרט לבנימינה, נכנסו לבידוד תלמידים גם בבתי ספר באזור: שניים נדבקו בפרדס חנה, בהם מורה תושבת בנימינה שבנה נדבק - וכיתתה נכנסה לבידוד. במועצה האזורית מנשה נדבק נער ששיחק כדורסל בבנימינה, ו-70 נכנסו לבידוד. בזכרון יעקב נדבקו שניים ו-143 הוכנסו לבידוד, ובמועצה האזורית חוף הכרמל נדבקו שני מבוגרים מחוסנים, ומקור ההדבקה עדיין לא ידוע.
בבנימינה, שהפכה אתמול לצהובה, לא חיכו להנחיות או לקבלת צו וכבר ביום ראשון התלמידים חזרו לבתי הספר עם המסכות המוכרות. "גם את ההתקהלויות המתוכננות דחינו לפחות בשבוע - מסיבות סיום, אירועים ועוד. אולי יגיע צו מחייב בהמשך", הוסיף ויסברג.
"מה שבשליטתנו אנחנו עושים ודוחים. בכל זאת, ההחלטה היא משותפת עם התושבים, לא סגרנו בתי ספר, אבל הורים השאירו את הילדים בבית, דבר מובן לחלוטין".
4 צפייה בגלריה
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים
עמדת בידוק בכניסה לבית הספר כרמים בבנימינה
(צילום: אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
"יש לנו אוכלוסייה מאוד ממושמעת"
"יש לנו אוכלוסייה מאוד ממושמעת"
"יש לנו אוכלוסייה מאוד ממושמעת"
(צילום: מיכל אסולין)
ראש המועצה דחה את הטענות שייתכן שההתפרצות נגרמה עקב היעדר נכונות להתחסן בבנימינה. "אנחנו באחוזי התחסנות מאוד גבוהים. עברנו את ה-90% לאחר מבצע מאוד גדול בבית ספר, הגענו לאחוז מתחסנים בשכבות י"א-י"ב של 95%, מה שאפשר לנו להיות גמישים יותר בנוגע לאירועי הסיום שלהם בשבוע שעבר".
- מה מקור ההדבקה? "אנחנו לא עושים את החקירה האפידמיולוגית. אני מתמקד להבין אם קודם כל יש לי פריצה מקומית, והתרשמנו שזה לא המצב. הבנו שזה בא מבחוץ, כנראה מחו"ל. בתחקירים אנחנו דווקא רואים שגם מי שהגיע מחו"ל נהג לפי הנדרש, לפי ההנחיות שהיו לפני שבוע וחצי שהן כנראה שונות היום".
4 צפייה בגלריה
בצל התפשטות הקורונה המחודשת בבנימינה- חלק מהציבור חזר לעטות מסכות
בצל התפשטות הקורונה המחודשת בבנימינה- חלק מהציבור חזר לעטות מסכות
אנשים מסתובבים עם מסכות בבנימינה, על אף שאין הנחיה המורה על כך
(צילום: שמיר אלבז)
- אתה מודאג? "אנחנו צריכים להסתגל לרעיון שהמערכות ימשיכו לעבוד תחת נהלי קורונה. עשינו את זה שהקורונה הייתה בשיאה בכל הארץ, היום הנתונים לטובתנו, רוב האוכלוסייה בארץ מחוסנת, אצלנו האוכלוסייה מאוד ממושמעת ולוקחת אחריות. אני לא מודאג מהסיבה הפשוטה - המספרים מראים שההתפרצות מאוד מגודרת לאותם מקומות שצפינו שזה יקרה, הלא מחוסנים".

אחים בבידוד: "חצי כיתה חולה"

גפן ותבל פרץ הרדאבל, אחים מבנימינה, נכנסו לבידוד לאחר שבכיתות שבהן הם לומדים התגלו מאומתים לקורונה. גפן אמר: "אני בבית ספר כרמים וחצי מהכיתה שלי חולה. לא נדבקתי. רוב החברים שנדבקו בסדר, אבל יש כמה שסובלים מיותר תסמינים, לא משהו חמור מאוד".
4 צפייה בגלריה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
התפרצות קורונה בבית ספר "כרמים"  בבנימינה
נדחו מסיבות סיום ואירועים. בית הספר כרמים
(צילום: שמיר אלבז)
בית הספר שבו לומדים השניים נסגר. תבל מצידה נכנסה לבידוד בעקבות תלמיד אחד בלבד בכיתתה שנמצא חיובי לנגיף: "חשבנו שזה נגמר אבל זה עוד פעם הגיע. גפן כבר גמר את השנה שלו. לי נשאר עוד כמה ימים, יש לי זומים".
השניים חוששים שהקורונה שעושה סימני חזרה תהרוס להם את חופשת הקיץ. "אני לא רוצה שזה יהיה כי יש כל מיני קייטנות אבל אין מה לעשות", אמרה תבל. גפן הצטרף: "זה מבאס, אני מדבר עם חברים מהבידוד ולא עושה הרבה".