רגעי בהלה בקפיטול, שלושה חודשים אחרי המהומות: רכב שפרץ מחסום במתחם הקונגרס האמריקני דרס אמש (שישי) שני שוטרים. הנהג יצא מהרכב, שלף סכין - ונורה למוות במקום. שני השוטרים פונו לבית החולים, ואחד מהם מת מפצעיו.
7 צפייה בגלריה
תקרית בקפיטול
תקרית בקפיטול
רכבו של הנהג שנורה
(צילום: AP)
התקרית אירעה 90 מטרים מהכניסה לבניין הסנאט, והמחסום שבו נפגעו השוטרים משמש לרוב את הסנאטורים ואת עובדי המקום, אך הקונגרס נמצא בימים אלה בפגרה. עשרות ניידות גלויות וסמויות נסעו במהירות ברחובות הבירה האמריקנית לכיוון המתחם, והמשטרה חסמה את הכבישים שמובילים לקפיטול. העובדים והאורחים במתחם קיבלו הודעת אזהרה מפני אירוע ביטחוני - והכניסות למתחם נסגרו.
אורחים שהיו במקום תיעדו גם מסוק שנחת במדשאה של הקונגרס. גורמים במשטרה אמרו כי הם מעריכים שלא מדובר בטרור. כשעתיים אחרי התקרית הודיעו הרשויות כי החשוד זוהה כנואה גרין, בן 25 שלא היה מוכר למשטרה. מפקדת משטרת הקפיטול הודיעה שהשוטר שנהרג הוא וויליאם אוונס, שמשרת במשטרה כבר 18 שנים.
הנשיא ג'ו ביידן שהיה בדרכו מהבית הלבן למעונו בקמפ דייוויד באותו הזמן עודכן בהתפתחויות. ביידן אמר כי ליבו נשבר ממותו של השוטר והורה להוריד את הדגלים בבית הלבן לחצי התורן כדי לחלוק לו כבוד. מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, כתב בטוויטר כי הוא שולח איחולי החלמה לשוטרים. "אנחנו עדיין לומדים את פרטי האירוע, מודים לכל שוטרי הקפיטול והכוחות שהגיעו לזירה", צייץ.
7 צפייה בגלריה
חיילים בקפיטול לאחר התקרית
חיילים בקפיטול לאחר התקרית
חיילים בקפיטול לאחר התקרית
(צילום: AP)
גבעת הקפיטול היא הכינוי למקום מושבו של הקונגרס האמריקני, על שני בתיו – בית הנבחרים והסנאט. האירוע התרחש ארבעה ימים לפני שבארה"ב יציינו שלושה חודשים בדיוק למועד שבו פרצו המוני תומכיו של טראמפ לבניין הקונגרס, וזרעו בו הרס במחאה על כוונת המחוקקים לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות. במהלך המהומות נהרגו שישה בני אדם, בהם שוטר שניסה לחסום את המתפרעים וכן מפגינה שנורתה על-ידי כוחות הביטחון כששהתה בתוך הבניין.
הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר נצרבה כאירוע טראומטי בתולדות הפוליטיקה האמריקנית, והיא עוררה ביקורת קשה על חוסר המוכנות של כוחות הביטחון באזור. בעקבותיה הפך הקפיטול ליעד מבוצר באופן חסר תקדים: עשרות אלפי חיילים הוצבו סביבו בימים שקדמו להשבעת ביידן לנשיא ב-20 בינואר ובימים שלאחר מכן, וגם בשבועות הבאים נותרו באזור כוחות אבטחה גדולים מהרגיל. האבטחה הוגברה בין השאר בעקבות דיווחים מודיעניים שלפיהם אנשי ימין קיצוני, בהם כאלה הדוגלים בתיאוריות קונספירציה, מתכוונים לשוב ולתקוף בקפיטול. מחסום המכוניות שהוצב ליד זירת התקרית בעקבות המהומות, הוסר רק לאחרונה.
פורסם לראשונה: 20:40, 02.04.21