3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: אלעד מלכה, קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל הפעם, כך נראה, מוקדם מהצפוי בקמפיין איסוף קולות הימין על חשבון יתר מפלגות הימין: הערב (רביעי) הוא פרסם סרטון ראשון שפונה למצביעי הימין ובו הקו שמשמיע הליכוד מדי מערכת בחירות. אלא שמה שאופייני לימים האחרונים של הקמפיין, הופיע היום - יותר מחודש לפני יום הבחירות.
נתניהו חזר על המסרים שלפיהם רק ליכוד גדול בראשותו יגשים את "חלום ממשלת ימין על מלא" וביקש מבוחריו שלא לפצל את קולות הימין. האתגר של נתניהו לשמירה על קולות הימין הופך מורכב יותר בסיבוב הזה, משום שמצביעי ימין יוכלו לבחור מבין מבחר גדול יותר של מפלגות: "תקווה חדשה" שהקים יוצא הליכוד גדעון סער ואליו הצטרף זאב אלקין, "ימינה" של נפתלי בנט, הציונות הדתית ואיתה עוצמה יהודית ומפלגת הימין הקיצוני "נעם".
גורמים פוליטיים מעריכים שבמטרה להחליש את כוחם של סער ובנט, נתניהו יגביר את ההילוך בקמפיין וינסה לרכז את המצביעים באמצעות המסר שרק ככה תהיה הכרעה. בתוך כך, ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) צייץ בטוויטר מוקדם יותר הערב "בן גביר זה אח". כחצי שעה לאחר מכן נמחק הציוץ, לפי הערכות בהוראת אנשי הקמפיין.
3 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי ציוץ טוויטר
ניסים ואטורי ציוץ טוויטר
הציוץ של חבר הכנסת שהוסר כעבור חצי שעה

גנץ על הסכם העודפים עם בן גביר וסמוטריץ': "בגין לא היה מצביע לליכוד של היום"

בתוך כך, תקף הערב שר הביטחון בני גנץ את נתניהו בכנס שהתקיים בזום לתושבי חיפה והקריות. גנץ התייחס להקלטות מתוך ישיבות קבינט הקורונה שפורסמו בתקשורת: "אני מבין שהקלטות נוספות פורסמו בחדשות. אני דורש שהפרוטוקולים ייחשפו באופן מיידי. זו שערורייה בלתי רגילה. מדינת ישראל לא יכולה להתנהל שכל הדיונים שלה מודלפים, וזה באחריות ראש הממשלה שצריך לפעול למען השקיפות בסיטואציה שאנו נמצאים בה".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
"אם זה היה תלוי בביבי", הוסיף גנץ, "הוא היה משאיר את הכול בסגר עד שבועיים לפני הבחירות. הכי נוח. אבל זה לא עובד. יש פה כלכלה וחברה וצרכים ואני חושב שצריך להתחיל לפתוח את המשק. אנחנו נפתח חנויות על בסיס תו ירוק, נפתח מוסדות תרבות על בסיס תו ירוק, מכוני כושר. המפתח הוא התחסנת – נכנסת".
גנץ התייחס גם להסכם העודפים של הליכוד עם סמוטריץ' ובן גביר: "אני אומר לכם שבגין לא היה מצביע לליכוד של היום אבל גם רבין לא היה מצביע לעבודה של היום, שהתמקמה שמאלה למרצ".