בשבועות האחרונים נחשפנו בתדירות גבוהה למנהיגי המפלגות שהתרוצצו ברחבי הארץ ודילגו מאולפן לאולפן, ומי שראו אותם הרבה פחות הם האנשים הקרובים אליהם ביותר. רגע לפני סופו של המרוץ הגיעו הבוקר (שלישי) בני הזוג, קרובי המשפחה והחברים של ראשי המפלגות לאולפן ynet וסיפרו על האנשים שמאחורי התמונות בשלטי החוצות.
ליהיא לפיד סיפרה על התגייסותה בתשע השנים האחרונות למסע הבחירות של יש עתיד, בן הזוג של ניצן הורוביץ אמר כי מדובר בשעת מבחן לשמאל הישראלי, ואחותה של מרב מיכאלי סיפרה שלא הופתעה כשהיא נבחרה לעמוד בראש המפלגה.
הערב מ-19:00 משדר הבחירות המרכזי מאולפן ynet ומהמוקדים ברחבי הארץ עם כל העדכונים; מ-22:00 - המדגמים, התגובות והפרשנויות; בהמשך אל תוך הלילה ומחר בבוקר - משדרי תוצאות האמת
6 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
ליהיא ויאיר לפיד בקלפי בתל אביב, הבוקר
(צילום: עוז מועלם)
אשתו של אריה דרעי דיברה על ההבטחה שנתן לגנץ, אחיו של יועז הנדל סיפר על התמיכה כפעיל שטח במפלגת תקווה חדשה וחברו הטוב של בני גנץ אמר כי העונש של הבוחרים לכחול לבן כבד מדי, והבטיח כי גנץ יתאושש ויהפוך להפתעת הבחירות.
"יש אווירה מקסימה של תמיכה ואנרגיה חיובית, אך הוא במתח", סיפרה ליהיא לפיד. כשנשאלה מדוע לא הכריז שהוא מתמודד על ראשות הממשלה אמרה כי מה שמעניין אותו הוא "שינוי". לדבריה, "הציבור צריך להחליט איזה שינוי הוא רוצה. הציבור צריך להכריע. אם אנחנו הולכים למדינה שתהיה קיצונית, קצת מפחידה ומדאיגה, או למשהו יותר ליברלי, יותר מאחד".
ליהיא לפיד הוסיפה כי "השיח שבו כל אחד אומר 'אני, אני', קצת נמאס ולא הוכיח את עצמו כשובר שוויון גדול. אני אוהבת את זה שיאיר אמר שחשוב לו השינוי וכי הוא מוכן לשלם מחיר בשביל ההחלפה והשינוי".
"כל בחירות אני אומרת שהפעם זה קריטי, והפעם אני אומרת שזה באמת על דמותה של מדינת ישראל", אמרה. על תמיכתה ביש עתיד סיפרה: "90% זה בגלל שאני רעייתו, אבל אני עומדת שם גם עם החולצה של יש עתיד בתור מישהי שהייתה פעילה גם אם הוא לא היה". לפיד סיפרה שכל הבית שלה מגויס. "זה לא רק פתק", ציינה לפיד והגדירה את תמיכתה "מתונה קיצונית".
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ושרה נתניהו מתנשקים עם המסכות
בנימין נתניהו ושרה נתניהו מתנשקים עם המסכות
שרה ובנימין נתניהו בקלפי
( צילום: רויטרס)
מוקדם יותר, גם שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעה לחזק אותו בקלפי בירושלים. שרה הודתה לצוותים הרפואיים שטיפלו בה בשבוע האחרון כשאושפזה בגלל דלקת בתוספתן. "תודה גדולה מאוד לצוותים הרפואיים של בית החולים הדסה עין כרם שבאמת טיפלו בי במסירות כל כך ותודה רבה לאזרחים, להמוני אזרחים אזרחיות מכל מדינת ישראל ומכל קצוות הקשת הפוליטית, ששלחו לי איחולי החלמה", אמרה נתניהו. "זה כל כך ריגש אותי, כל כך נגע לי ללב אז ממש תודה רבה לכולכם. אני אוהבת אתכם ובסוף תודה גדולה לבעלי שעושה דברים גדולים לכולנו".


בן הזוג של ניצן הורוביץ, עידו ריקלין, ואחותה של מרב מיכאלי, מיכל, סיפרו על מנהיגי השמאל. מיכל מיכאלי העידה כי אחותה הייתה "מנהיגה מלידה". לדבריה, היא לא הופתעה מבחירתה של מרב לראש מפלגת העבודה. "בכל תחנה בחייה היא הייתה מנהיגה שהביאה שינוי והיא הייתה כל כך משוכנעת איך דובקות בדרך והולכות איתה עד הסוף, מודל לחיקוי".
מיכל התייחסה לתקיפה של מיכאלי ואנשיה בסיור בשוק התקווה בתחילת השבוע ואמרה: "לא קל לאנשים עם שינוי, מאז ומעולם. זה נכון כשנשארים בכותרות והדברים שהטיחו היו כותרות". לדבריה, "ברגע שאנשים פוגשים אותה ורואים איזה בן אדם כובש היא וכמה היא מאמינה במה שיא אומרת, מה היא עשתה בכל השנים לכל פלחי האוכלוסייה - עצמאים, נשים, אוכלוסיות מוחלשות. לצערי התרגלנו לחיות בכותרות אבל זו לא האמת". לדבריה, "כל דבר יחסית למקום שבו הייתה העבודה לא מזמן יהיה להיט. קשה לראות כשאתה בתוך זה אבל אני בטוחה שזו תהיה ההפתעה של הבחירות".
6 צפייה בגלריה
מרב ומיכל מיכאלי
מרב ומיכל מיכאלי
האחיות מיכאלי. "מרב מנהיגה מלידה"
עידו ריקלין אמר כי מדובר ב"שעת מבחן", אבל בעיניו "ניצן בא להציל ולקדם". לדברי ריקלין, "השמאל חיפש, פזל והימר והגיע למקומות לא טובים בבחירות הקודמות. ועכשיו צריך לחזור הביתה, כל השמאל". לדברי ריקלין, "הימין דובק באותם מסרים כל הזמן והשמאל מרגיש צורך להמציא את עצמו כל פעם מחדש".
ריקלין הוסיף כי "השמאל צריך לדאוג לכך שהוא שמאל. יש אולי הפנמה של ערכי הימין ששמאל זה לא טוב, 'תתביישו שאתם שמאל, ותהיו מרכז-שמאל'. ואני אומר לא, תהיו שמאל. השמאל צריך להיות דבק בשמאל ומצביעי שמאל צריכים להצביע שמאל בלי חשבונות ובלי אסטרטגיות. אם אתם מאמינים שאתם שמאל תצביעו מרצ". כשנשאל אם אפשר לתקן את המותג שנקרא "שמאל", ריקלין השיב כי לא צריך לתקן את מה שלא שבור. "צריך לתקן את השיח הלעומתי והמקטין של הימין", הוסיף.

יפה דרעי, אשתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, אמרה: "אני שמחה שהגעתי לממש את הזכות שלי. זריזים מקדימים במצוות. הלוואי שנזכה בהכרעה היום, בממשלה טובה שמקדשת שם שמים".
לדברי יפה, "ש"ס עשתה כל כך הרבה במשך שנים. היום זה היום של הבחירה. היום הם משלמים את המחיר. אנשים ראו במשך שנים, בלי אינטרסים, שש"ס המשיכה לעזור לעם ישראל, לחלשים, לחזק כל מוסד, להקים מוסדות תורה, מקוואות וישיבות. מרן הרב עובדיה נלחם בשביל התורה והיום אנחנו מגיעים ליום הזה".
6 צפייה בגלריה
יפה ואריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-20
יפה ואריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-20
יפה ואריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-20
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יפה התייחסה לערבות שנתן בן זוגה לגנץ לפרוש מהממשלה אם לא תתקיים הרוטציה ואמרה כי "דרעי עמד בהבטחה המלאה שלו". לדבריה, "אם הצד השני לא עמד בהבטחה, רצית שהוא יעמוד בהבטחה נגד מי שלא עמד? האחרים הפרו את ההבטחות בחוקים מסוימים שהתחייבו לתת לקואליציה. זה לא בגללו, זה בגלל שהצדדים לא הסתדרו", הוסיפה יפה דרעי.
"אני רואה בעצמי את הזכות הזו היום לצאת, לדבר לציבור, לבקש מהם את השליחות", דרבנה יפה את הציבור להצביע. "הקרבתי הרבה שנים בשביל האמונה והיום זו זכות גדולה לבוא לבחור. צאו, חבל, מי שלא בוחר, בוחר לצד השני. אנחנו נלחמים את מלחמת השם, אנחנו רוצים מדינה יהודית אמיתית".
כשנשאלה אם יראו נשים ברשימת ש"ס בעתיד, השיבה שלא. "אנחנו בחרנו במה שאנחנו מאמינים בו. יש לנו הנהגה רוחנית חזקה, תורה, ואנחנו עושים את זה מתוך בחירה ולא שיקולים כאלה או אחרים. טוב לנו עם זה".

6 צפייה בגלריה
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחיו של יועז הנדל, איתי, העריך את הסיכויים הטובים של מפלגת תקווה חדשה. לדבריו, "אנשים מבינים שיש אלטרנטיבה אחת להחליף את שלטון נתניהו". איתי, פעיל במפלגה, אמר כי הוא גאה באחיו. "אנחנו גאים בפעולות של יועז. שהוא מנע הקמת ממשלה עם המשותפת למרות כל הלחצים מצד שמאל, ושלא הסכים בשום מחיר או הצעה מפתה להקים ממשלת 61. זה נובע אצלו מתפיסה אמיתית שזה לא נכון להקים ממשלת ימין של 61".
חברו הטוב של בני גנץ, עו"ד אמיר פלד, אמר כי "אנחנו מגיעים לישורת האחרונה ולי אין ספק שכחול לבן עומדת להיות הפתעת הבחירות. אני חושב שהמענישים של בני וכחול לבן מתחילים להבין שהעונש כבד מדי".
פלד הוסיף: "אני מכיר את בני גנץ לאורך 25 שנים, לאורך כל תחנות חייו ומי שמכיר אותו יודע שהוא יתאושש מזה. ברור שהוא צריך תמיכה מהציבור לשם כך. בני איש שלא נוטש באמצע שום דבר". לדבריו, למרות הסקרים, "בני ער ויודע שאיננו ראש ממשלה מחר בבוקר. הוא יודע שמזימת אפריל זו משימה שמוטלת על כתפיו בלבד. בחצי השנה הקרובה בני מוכיח שבכל תפקיד ובכל משימה הוא עושה אותם טוב, חזק ולטובת הציבור".
איילה בן גביר הכירה את בעלה איתמר בן גביר כשייצג אותה כעורך דין אחרי שנעצרה בעת הקמת מאחז לא חוקי. היא סיפרה כי בימים אלה הוא כמעט ולא נמצא בבית. "הוא ישן שלוש שעות בלילה", ציינה. היא העידה כי היא שותפה לדעותיו, וגם מנסה לסייע לו ככל יכולתה: "אני מסכימה עם כל מה שהוא עושה, אני יודעת מה קורה, אני כן מעודכנת. אני עוזרת במה שאני מספיקה, תוך כדי עוד ילדים ועבודה ודברים כאלה".