הקמפיין של קלי לופלר, הסנאטורית הרפובליקנית של ג'ורג'יה, מתנער מתמונה שלה עם פעיל ניאו-נאצי מוכר, פחות מחודש לפני הבחירות לסנאט. בעצרת בחירות ביום שישי בדוסונוויל בג'ורג'יה הצטלמה הסנאטורית עם צ'סטר דולס, והתמונה עוררה סערה. דובר הקמפיין אמר אתמול שלופלר לא ידעה מיהו דולס כשהצטלמה איתו. "לקלי לא היה מושג מי זה היה, ואם היא הייתה יודעת היא הייתה מסלקת אותו מיד, מכיוון שאנחנו מגנים בצורה התקיפה ביותר את כל מה שהוא תומך בו", אמר דובר הסנאטורית.
3 צפייה בגלריה
ג'ורג'יה הסנאטורית קלי לפלר עם איש הימין הקיצוני צ'סטר דולס
ג'ורג'יה הסנאטורית קלי לפלר עם איש הימין הקיצוני צ'סטר דולס
התמונה של לופלר ודולס. "לא ידעה במי מדובר", אומרים בקמפיין של הסנאטורית
במשך עשרות שנים היה דולס חבר בקו-קלוקס-קלאן ובארגון הניאו-נאצי "הברית הלאומית". דולס נידון למאסר מכיוון שתקף גבר שחור במרילנד ב-1993, ונאסר פעם נוספת על עבירות נשק בג'ורג'יה. דולס מזוהה גם עם ה"האמרסקינס", כנופיית גלוחי ראש שאיתם צעד ב-2017 בעצרת "איחוד הימין" בשרלוטסוויל, וירג'יניה.
דולס פרסם את התמונה שלו עם לופלר בחשבון שלו ב-VK, רשת חברתית רוסית שבה הוא פרסם תמונות שלו עם כמה פוליטיקאים מג'ורג'יה - בהן חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין - שהורתה לסלק אותו מעצרת בחירות שלה.
3 צפייה בגלריה
קלי לפלר
קלי לפלר
קרבות צמודים על שני המושבים הנותרים בסנאט
(צילום: AP)
בשנים האחרונות מנסה דולס "לכפר על חטאיו", ובמקביל מנסה להתברג בשורות המפלגה הרפובליקנית. בתגובה לפניית AP אמר אתמול דולס שבשנים האחרונות הוא התנער מגזענות בכמה הזדמנויות. דולס סיפר שהוא השתתף באירועים דתיים בהשתתפות שחורים בלבד, סיפר להם את סיפורו "וביקש סליחה מאלוהים".
דולס טוען שהוא השתנה ומתנער מעברו – אך במקביל שומר על קשרים עם חברים ותיקים בארגונים הקיצוניים שבהם היה חבר. ב-2019 דולס הקים ארגון חדש בשם "פטריוטים אמריקנים USA", שתומך בדונלד טראמפ ומזוהה עם מיליציות מהימין הקיצוני.
ב-5 בינואר יתקיים בג'ורג'יה הסיבוב השני בקרבות על שני המושבים הנותרים בסנאט האמריקני. הסקרים מלמדים שכמו בסיבוב הראשון, גם הפעם הקרבות יהיו צמודים. התוצאות יכריעו את מאזן הכוחות בסנאט בממשל החדש של ג'ו ביידן. יותר מ-246,000 תושבים בג'ורג'יה כבר הצביעו בדואר בסיבוב השני בבחירות לסנאט ב-5 בינואר, והיום החלה ההצבעה המוקדמת בקלפיות.
3 צפייה בגלריה
ג'ורג'יה הצבעה קלפי סיבוב שני בחירות ל סנאט ארה"ב
ג'ורג'יה הצבעה קלפי סיבוב שני בחירות ל סנאט ארה"ב
הצבעה מוקדמת בקלפי בג'ורג'יה
(צילום: רויטרס)
לופלר והסנאטור הרפובליקני השני של ג'ורג'יה, דיוויד פרדו, מתחרים (בהתאמה) מול רפאל וורנוק וג'ון אוסוף הדמוקרטים. לרפובליקנים יספיק ניצחון אחד כדי לשמור על הרוב שלהם בסנאט. הדמוקרטים זקוקים לשני ניצחונות בג'ורג'יה כדי שבסנאט יהיה שוויון של 50 מול 50. במקרה כזה הקול המכריע בהצבעות הוא של סגן הנשיא, ומכיוון שהחל מינואר הקרוב סגנית הנשיא תהיה הדמוקרטית קמלה האריס, הדמוקרטים יזכו למעשה ליתרון.
לשליטה בסנאט יש חשיבות גדולה בפוליטיקה האמריקנית, משום שבו עוברות החלטות רבות חשיבות, כמו מינוי של שופטים ושגרירים והעברה של חוקים. כל עוד הרפובליקנים ישלטו שם הם יוכלו לסכל שלל מהלכים של הנשיא העתידי ביידן, שניצח בבחירות בג'ורג'יה בפער דחוק של 0.3%.