1 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
תלמידות עם מסכות בירושלים
(צילום: EPA)
אחרי התלונות והפניות, צוות מיוחד יבחן מחדש את חובת עטיית המסכות בקרב תלמידי כיתות א'-ב': שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הבוקר (יום ב') כי סיכמו על הקמת צוות משותף למשרדים שיבחן מחדש את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות על עטיית מסכות בקרב הילדים.
מלשכות השרים נמסר כי הצוות יבחן את הנושא "בשימת לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך".
בקרב הורים, מורים ומנהלים, נרשמו בימים האחרונים תלונות על חובת עטיית המסכות בקרב הילדים הקטנים. הם טענו כי מדובר ב"הנחיה לא הגיונית ודרישה לא אנושית שתקשה על הילדים בתפקוד, בלמידה ובהקשבה. משרד החינוך הופך את המורים לשוטרים. ברור שהילדים לא יוכלו לעטות מסכות שעות ארוכות".

הביקורת על ההחלטה נרשמה גם בעקבות אי-השוויון בין תלמידי הכיתות הנמוכות לילדי הגנים, שהם כמעט באותו גיל. "ילד לא מסוגל לעטות מסכה שעות רבות" אמרה שיר דגן, מרכזת בתי הספר היסודיים בתל אביב ביום שבת האחרון. "כשמדובר בילדים שהולכים לצהרונים זה מגיע לשמונה שעות". היא הוסיפה כי "ילדי הגנים לומדים בכיתות מלאות, בלי קפסולות, ותלמידי בתי הספר בקבוצות קטנות עם קפסולות ובכל זאת הם מחויבים בעטיית מסכה גם בהפסקה, באוויר הפתוח. זה לא ייתכן".
גם פרופ' ניר מדג'ר, פסיכולוג מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, אמר כי הוא סבור שלעטיית מסכות במשך יום שלם עלולות להיות השלכות שליליות. "אני מאמין שרוב אנשי המקצוע והחוקרים בתחום יסכימו שאם ילדים בכיתות א'-ב' ייאלצו לעטות מסכות שעות ארוכות - הדבר ישפיע באופן שלילי על ההתפתחות הרגשית והחברתית שלהם", הוא ציין.