ישראל התגייסה ותרמה לאישה שבעלה חשוד שדקר אותה 20 פעמים בביתם במצפה רמון, והיום (שלישי) יידון בית המשפט המחוזי בבאר שבע בערר של ynet ו"ידיעות אחרונות" בדרישה לפרסום שמו של בעלה החשוד. יותר ממיליון שקלים גויסו למען שירה במסגרת גיוס המונים ב"הדסטארט" giveback, גיוס ההמונים השני בגודלו בתולדות האתר מבחינת מספר התורמים - יותר מ-8,600 עד כה.
הדיון בערר יתקיים בעקבות החלטת שופט השלום ג'ורג' אמוראי להותיר את שם החשוד חסוי, החלטה שהובילה לשורה של הפגנות שלשום ברחבי הארץ. אלון אלשיך, מנהל הגיוס ומנהל סוכנות "לינק19", אמר כי "ביום שני בערב דיברנו והחלטנו לעשות את גיוס ההמונים. היעד היה 350 אלף שקלים ואמרנו לעצמנו שאנחנו מקווים לטוב".

1 צפייה בגלריה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה והבעל שניסה לרצוח אותה
שירה והבעל החשוד בניסיון רצח
"תוך יום אחד הגענו ליעד, וגם ביקשו להוריד את התמונה", אמר אלשיך. "אבל לאחר ההחלטה של השופט, והחלטת שירה לחשוף את עצמה לאור העובדה ששמו של מי שפגע בה נותר חסוי, הכול התפוצץ שוב".
לדבריו, "התרומות ממשיכות למרות שנאלצנו לעצור באמצע. הגיעו גם הצעות של רופאים נדיבים לסייע בניתוחים. זה פשוט מחמם לב ומרגש עד דמעות. נחשפנו לארץ ישראל היפה, שבה ערבות הדדית ואכפתיות הם העיקר. זה הפך כבר מההתחלה להרבה יותר מכסף ומגיוס המונים לשירה ולילד שלה. זה מעבר לכך - זו זעקה של אלפים רבים של אנשים שצועקים 'די לאלימות'".

חנה רדו, יו"ר קבוצת "לינק19" ויוזמת הגיוס, אמרה כי "בעיניי זה מראה שעם ישראל ערב זו לזה. כל אישה שנפגעת - אנחנו נהיה איתה. הצטרפו ליוזמה הרבה גברים וככל שיצטרפו עוד יותר נהיה יותר חזקות וחזקים אל מול הפשע הנורא הזה".
הכספים שנתרמו יופקדו בחשבון נאמנות לטובת שירה. "אנו רואים בכספים כספי ציבור קדושים ורק למטרה זו", נמסר. ליוזמה שותפים אלשיך, לאה בן אשר גלעד ומירב סארמילי, יו"ר ויצו כרמיאל. זהו פרויקט התרומות.
ביום שישי האחרון השופט אמוראי האריך את מעצרו של הבעל החשוד בשבעה ימים, אך חרף בקשותיהם של הקורבן, כלי התקשורת והמשטרה - החליט שלא לאפשר את פרסום שמו ותמונתו של הבעל, לאחר שהחשוד ביקש מבית המשפט להתחשב בו ואמר כי "הכי קל זה להרוס קריירה ומוניטין של 45 שנה".
השופט פנה אליו ואמר: "תודה רבה לך, אמרת דברים חשובים". הוא קבע ש"יחד עם זאת החקירה בעיצומה, והגם שנאספו ראיות שקושרות ואף מסבכות את החשוד בעבירות של ניסיון לרצח ופציעה זדונית שגרמה לחבלות חמורות, אין בשלב זה בפרסום שמו של החשוד כדי לתרום לביסוס וקידום העניין הציבורי. בית המשפט קיבל מנציג החקירה מידע לפיו קורבן העבירה מסכימה לפרסום שמה ואולם הסכמתה הינה רק אחד השיקולים מה גם שבעניינו מעורב קטין שנחוץ להגן עליו".
גם במשטרה התכוונו להגיש ערעור על איסור הפרסום, אולם לא יעשו זאת, לאחר שמבחינת התיק עלה כי מבחינה מנהלתית אין למשטרה סמכות להגיש בקשה כזו, שכן פרסום שמו לא יקדם את החקירה, כך נמסר מהמשטרה. ביום ראשון האחרון התקיימו כאמור הפגנות ברחבי הארץ נגד החלטת השופט לא לפרסם את שם החשוד.
פורסם לראשונה: 21:32, 28.09.20