1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקות קורונה בירושלים
(צילום: AP)
נתונים מעודדים, בזכות החיסונים: 1,466 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לקורונה - כך עולה מנתוני מרכז המידע והידע שפורסמו הבוקר. בסך הכול בוצעו אתמול כ-70 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 2.1% - הנמוך ביותר מאז תחילת דצמבר. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לרדת והוא עומד כעת על 0.7.
בדו"ח אמ"ן צוין כי בעקבות ביצועיו הטובים של החיסון ממשיכה הירידה בתחלואה. עם זאת הודגש כי אף שמספרי המאומתים והחולים במצב קשה ממשיכים במגמת ירידה, היקף התחלואה עודנו גבוה יחסית ויש להיזהר משאננות. באמ"ן הזהירו כי המשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו.
ואכן – יותר מ-50% מהמאובחנים אתמול הם בני פחות מ-19. רובם נמצאים בקבוצת הגיל של פחות מ-16, שלא אמורה לקבל את החיסון בשלב זה. 28.1% מהמאובחנים אתמול הם בני 20 עד 39, קבוצת גיל שבה שיעור המתחסנים נמוך יחסית לקבוצות גיל מבוגרות יותר, ו-6.7% מהמאובחנים אתמול הם בני יותר מ-60.


שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי החל מהבוקר, יותר מארבעה מיליון אזרחים זכאים לתו ירוק וכי 5.14 מיליון בני אדם התחסנו לפחות בחיסון הראשון. לדבריו, עדיין יש כמיליון ישראלים שיכולים להתחסן "ואני קורא להם - בואו, אין למה להמתין. אתם כבר רואים כמה החיסון יעיל וכמה הקורונה מסוכנת. אתם גם רואים כמה מקומות פתוחים לנושאי תו ירוק בלבד. לא חבל שתישארו מאחור?".
על רקע הירידה במספר הנדבקים אישרה שלשום הממשלה הקלות נוספות למקומות העבודה ובהן: פתיחת חדרי אוכל במקומות עבודה, קיום כנסים ואימון בחדרי כושר לבעלי תו ירוק בדומה לחדרי כושר מחוץ למקומות העבודה. בנוסף, תנאי התו הסגול במשק הוארכו ב-28 יום נוספים עד 14 באפריל.
בדיון בוועדת הכספים גילה נציג משרד האוצר כי החיסונים שרכשה ישראל עד כה מחברות פייזר ומודרנה עלו כ-2.6 מיליארד שקל. מבדיקת ynet עולה כי מדובר עד כה בכ-15 מיליון חיסונים ולפיכך, כדי לחסן את כל אוכלוסיית ישראל, עובדים זרים ועובדים פלסטינים המועסקים בישראל, ידרשו עוד כחמישה מיליון חיסונים שיעלו בהתאם לכך עוד כ-900 מיליון שקל. לפי האוצר, הצפי הוא להוצאה של 2.5 מיליארד שקל נוספים, שתכלול רכישת מחזור חיסונים נוסף למקרה שיהיה צורך לבצעם כבר בקיץ הקרוב.