מג'ד נג'מי, לקוח מסעדת "עד העצם אקספרס", כונה בסוף השבוע "לקוח הומו" בהזמנה שהדפיס אחד המוכרים בסניף נתניה. כך נחשף ב-ynet. היום (שלישי) סיפר מג'ד בריאיון לאולפן ynet כי החליט לתבוע את הרשת וטען: "התנכלו לי כי אני ערבי".
"כאשר נכנסתי לשם עם ארוסתי ודיברתי איתה בערבית מן הסתם כדי להזמין, הרגשתי שהיחס השתנה אליי מרגע שדיברתי איתה בערבית", סיפר מג'ד. "העובד הזה החליט לפגוע בי פעמיים, על רקע זה שאני ערבי, ועל זה שהוא החליט שהמילה הומו היא קללה. הוא החליט לקלל אותי עם המילה הזו ולפגוע בי ובכל הקהילה, שיש לי בה חברים ממש טובים".
2 צפייה בגלריה
מג'ד נג'מי ועו"ד שני רופא
מג'ד נג'מי ועו"ד שני רופא
מג'ד נג'מי ועו"ד שני רופא
(צילום: שמיר אלבז)
למרות שהבעלים של רשת המזון מיהר להתנצל ולהתנער מהמעשה של העובד, הוא התייחס בתגובתו בעיקר למילה "הומו" ודיברה על הרקע הלה"טופובי של הסיפור. מג'ד טוען כי הרקע שונה. "כשנכנסתי למקום לא הרגשתי את זה", טען, "אבל כאשר דיברתי בערבית הרגשתי קצת מהתנועות של העובד, מהבעות הפנים, שיש משהו שונה. הרגשתי שזה בגלל שאני ערבי ונראה ערבי".
עורכת הדין שני רופא, שמייצגת את מג'ד בתביעה נגד הרשת, אמרה כי "למג'ד יש חברים רבים מהקהילה הלהט"בית. תחושתו היא פגיעה כפולה. גם ברמה ההומופובית וגם בעצם היותו ערבי, עם חזות ערבית ומבטא ערבי. גם כשהוא מדבר בעברית יש לו מבטא ערבי. להבנתו של מרשי מאותו רגע שהעובד זיהה אותו כערבי השתנתה רוח הדברים כלפיו".
לדבריה, "כוונתנו לתבוע על רשלנות, על פגיעה על רקע מגדרי וגם על פגיעה על רקע לאומני. תגובתו של בעל המסעדה, או בעל הרשת, הייתה מהירה וכל יעודה היה לכסות את עצמו בלבד, והוא לא טרח אפילו פעם אחת לבדוק מה קרה שם בפועל. אם היה בודק הוא לא היה יוצא עם הצהרה כל כך נחרצת לעניין פגיעה בקהילה הלהט"בית או פגיעה בקהילה זאת או אחרת. הוא היה מבין שהסיפור הוא שהוא ערבי. הוא ניסה לנקות את עצמו".

הבעלים של הרשת לאחר המקרה: "כולי מתנצל ומתבייש"

הבעלים של עד העצם, אפי שמש, הגיב למקרה בזעזוע לאחר הפרסום בסוף השבוע ב-ynet ואמר: "זה סניף שעובדים בו הרבה בני נוער שההורים שלהם לא עובדים כרגע. מדובר בעובד שהוא נער בן 17. קבענו שימוע. כולי מתנצל ומתבייש, זה פשוט קורע לב. פניתי לארגון איגי ודיברתי עם הדובר שלהם כדי שנוכל להעלות את המודעות לנושא, לשם הסברה בקרב עובדי הרשת. פניתי לבחור, אבל בפעם האחרונה שדיברנו הוא כבר אמר שאדבר עם העו"ד שלו".
בפייסבוק פרסם שמש פוסט תגובה: "אנו מעסיקים עובדים, מנהלות ומנהלים מכל גווני החברה הישראלית לרבות יהודים, ערבים וביניהם גם חברי קהילת הלהט"ב. ללא שום קשר למוצאם והעדפתם, שמה שמחבר אותנו זה הרצון לתת המבורגר מעולה במחיר הוגן ועם הרבה חיוך.
"שוחחתי כבר עם הלקוח והבעתי את התנצלותי העמוקה למקרה. אני וכל מנהלי ועובדי עד העצם מאמינים שאין מקום לדעות חשוכות במדינת ישראל 2020 ועד כמה וכמה ברשת שלנו.
"העובד יוזמן אלי לבירור מיידי עוד היום ותחילת תהליכים - שבה יובהר לו עד כמה חמור מה שרשם ועד כמה ההתבטאות פוגעת ומעליבה. בנוסף כמובן, אשתף את כל עובדי החברה בפרטי המקרה החמור, על מנת שאירוע מסוג זה לעולם לא יחזור על עצמו וארתום את כולם לשיתוף פעולה עם ארגון איגי בקרוב".