מעצרה של האם מאשקלון, החשודה בהתעללות בבנה - תינוק בן ארבעה חודשים - הוארך הבוקר (יום ה') בארבעה ימים. במהלך הדיון בבית משפט השלום בעיר אמר נציג המשטרה כי "על פי החקירה לא מדובר במקרה בודד. יש עוד חבלות נוספות שנגרמו באירועים נוספים". מעצרו של האב הוארך אתמול.
האם בת ה-24 פרצה בבכי בדיון: "הוא צריך לשמוע אותי, לשמוע קול מוכר. בבקשה, אני רוצה להיות לידו". היא אמרה לבני משפחתה: "מה רוצים ממני? לא פגעתי בו. אני רוצה ללכת להיות לצידו בבית החולים. אני רוצה לחבק אותו. אין לי הסבר לחבלות". עורך דינה שרון וקנין הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ההחלטה להאריך את המעצר.
1 צפייה בגלריה
בית החולים ברזילי. ארכיון
בית החולים ברזילי. ארכיון
בית החולים ברזילי. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
לאם אין עבר פלילי. היא עובדת ביחידת סייבר ביטחונית. לטענתה, יצאה מהבית ב-09:00 בבוקר והאב היה אחראי על התינוק שנפגע קשות. היא טענה שחזרה בחצות הישר אל בית החולים. נציג המשטרה: "אנו נמצאים בראשיתה של חקירה. היא לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה. יש לה מעורבות ישירה. כל אלה מעידים על רף מסוכנות".

"ייתכן שהילד קיבל מכה"

בני המשפחה שהגיעו לדיון טענו כי התינוק במצב יציב ויצא מכלל סכנה. במהלך הדיון אמרה השופטת: "האם הבחינה בחוסר שקט מצד התינוק ואף למעלה מכך. היא סיפרה בעדותה כי הבחינה בסימנים, אך פירשה אותם בצורה מקלה. היא סיפרה שכשקילחה את התינוק - הבחינה במכה יבשה בגבו. היא שאלה את החשוד (האב - מ.צ) אם הוא יודע במה מדובר". עוד אמרה השופטת כי האם "אמרה לחוקרת כי לא היא ולא בעלה הפילו את הפעוט - אך ייתכן שהילד קיבל מכה. עוד אמרה כי היא 'לא יודעת להשיב על כל השאלות'".
‏התינוק אושפז אתמול בבית החולים ברזילי שבעיר כשהוא סובל מחבלות פנימיות ומצבו הוגדר קשה. הוא הובא לשם על ידי אביו, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר באחד היישובים הסמוכים, ובמשטרה חקרו אותו בחשד ראשוני להתעללות.
שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה כי הוחלט לעצור את האב "בעקבות מאמצי חקירה שנמשכו לתוך הלילה והעלו ממצאים נוספים", לשון ההודעה. בהמשך היום יוחלט אם להביא את האב לדיון בהארכת מעצרו או לשחררו בתנאים. בהמשך נמסר כי גם אם המשפחה עוכבה לחקירה.