344 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום א') - המספר הגבוה ביותר מאז תחילת ההתפרצות הנוכחית. מנגד, על פי נתוני מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה, מספר החולים במצב קשה נותר יציב לעומת אתמול ועמד על 35 בני אדם.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקות קורונה בבנימינה
(צילום: AP)
שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 0.7%. לאחר עלייה שנרשמה אתמול במספר החולים קשה, הזהיר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אם לא יהיה לנו שיתוף פעולה עם האזרחים, והיקף התחלואה ימשיך לעלות, נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק, ולצורך זה נכנס קבינט קורונה אם נידרש".
בסך הכל מאושפזים 68 חולי קורונה, מהם כאמור 35 במצב קשה. 57.1% מהמאושפזים במצב קשה לא התחסנו לנגיף. אתמול התחסנו 17,610 בני אדם במנה ראשונה, ו-3,054 במנה שנייה. עד כה התחסנו 5,645,604 בני אדם במנה ראשונה, ו-5,177,756 במנה שנייה.

בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ יכנסו היום דיון בנושא החיסון השלישי, וביום שלישי יכונס קבינט הקורונה כשעל הפרק כמה אפשרויות שונות להגבלות. בין היתר נשקלת חזרה של מגבלת ההתקהלות, אבל סדר הגודל עדיין לא ברור, ויוכרע כנראה היום.
בניגוד להערכות המוקדמות, בישיבת הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) לא התקבלה אתמול החלטה גורפת בעניין חיסון שלישי למדוכאי חיסון - אלא תמיכה עקרונית של רוב חברי הצוות במהלך, לצד המשך הבחינה אם לחסן במסגרת מחקרית מצומצמת או בקופות החולים. בנוסף, לא התקבלה החלטה גם באשר לחיסון יתר האוכלוסייה במנת חיסון שלישית. חבר צט"מ הסביר באשר למדוכאי החיסון: "אני חושב שהרוב משוכנעים שכן צריך לחסן, רק שזה מורכב. לא כל מדוכאי החיסון מתנהגים אותו דבר מבחינת הזיכרון החיסוני".