שמונה שריפות פרצו היום (שישי) בכמה מוקדים בשטח המועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. צוותי כיבוי פעלו באזור יחד עם תושבים, קק"ל, צה"ל, ורשות הטבע הגנים כדי להשתלט על האש.
ברשות הכבאות מסרו כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות, מלבד שריפה גדולה שהתפשטה בשדה חיטה שנקצר - אך גם עליה הושגה שליטה. בין מוקדי השריפות: יער בארי, יער כיסופים ויער הבשור. בקיבוץ בארי נגרם נזק לחממה של אחד החקלאים.
3 צפייה בגלריה
שריפות במוצעה אזורית אשכול
שריפות במוצעה אזורית אשכול
נזקים כבדים לחקלאים
3 צפייה בגלריה
שריפות במוצעה אזורית אשכול
שריפות במוצעה אזורית אשכול
שדה עולה באש בעוטף עזה
יישובי העוטף העלו את הכוננות בקרב צוותי הכיבוי מאחר שלפי ההערכות, השריפות יימשכו כל עוד העימותים בירושלים לא ייפסקו. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס מנסה להסלים את השטח בגבול הדרומי ולכן מאפשר לחוליות מפריחי הבלונים לפעול ללא ריסון.
"שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש", אמרו בכבאות. "עבודת ההכנה לקראת הקיץ וההיערכות של מחוז דרום מנעו את התפשטות השריפה וסייעו בהשגת שליטה מהירה".
אחרי חצי שנה של שקט, הגזרה הדרומית מתחממת בימים האחרונים בין השאר על רקע המהומות בשייח ג'ראח סביב האפשרות לפינוי משפחות ערביות מבתיהן. העימות במזרח ירושלים גרר גם את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, לשגר איום כלפי ישראל בתחילת השבוע. דף איים כי ארגונו לא יעמוד בשילוב ידיים אם ישראל לא תפסיק את התוקפנות כלפי הפלסטינים בשייח ג'ראח - ואמר שתשלם על כך מחיר יקר.
3 צפייה בגלריה
בלון תבערה מהרצועה עם התאריך של היום. מוקדש לתושבי שייח ג'ראח
בלון תבערה מהרצועה עם התאריך של היום. מוקדש לתושבי שייח ג'ראח
תושב עזה מפריח בלון עם הקדשה לתושבי שייח ג'ראח
גם אתמול פרצו שבע שריפות בעוטף עזה, שהתלקחו ביער כיסופים וביער בארי. ביום שני אותרו שני בלונים שאליהם היו קשורים חפצים חשודים בשטח חקלאי של קיבוץ כפר עזה, וחבלן הוזעק לנטרל אותם.
מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, שהיה באחת השריפות אתמול באשכול, הצטרף למאמצי הכיבוי של אנשי הביטחון של המועצה. אביגדור כלפה, שכמה מהשדות שבבעלותו עלו באש, אמר ל-ynet כי "לצערנו חזרנו לצרות של ההצתות. המדינה מעודדת אותנו לקצור מוקדם, ואנחנו עושים זאת בהפסד רק כדי להימנע מהתלקחות והסכנות שבכך. זה גומר לנו את הדור הבא". כלפה ציין כי שדה של זרעי אפונה המיעודים לשנה הבאה הוצת, ואמר כי הנזק מהשריפות לא פחות גרוע מהרקטות. "כואב לראות את כל הגידולים נשרפים, זה שורף בלב".