2 צפייה בגלריה
בני גנץ ואביחי מנדלבליט
בני גנץ ואביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט ובני גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע היום (ג') כי שר הביטחון בני גנץ לא יוכל להוציא את גלי צה"ל מהצבא בתקופת הבחירות, כפי שהצהיר על כך לפני כשבועיים.
בחוות דעת שהעביר לח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), קבע המשנה ליועץ מאיר לוין שהאיסור עולה בקנה אחד עם חובתם של שרי הממשלה לנהוג איפוק וריסון במהלך הבחירות. עם זאת היועץ אינו אוסר את פעולת הוועדה הבינמשרדית שמטרתה לבדוק עתידה של גלי צה"ל.
במשרד הביטחון ציינו אז כי ההחלטה התקבלה בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי, שקרא להוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון עוד בחודש יוני, ומסרו כי "ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה״ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים".
2 צפייה בגלריה
 גלי צה"ל
 גלי צה"ל
גלי צה"ל
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
גנץ בחר להוציא את התחנה ממערכת הביטחון בעיתוי רגיש של קמפיין בחירות, והחלטתו שאמנם אושרה משפטית עוררה ביקורת בשבועות האחרונים בשל הקרבה לבחירות. גנץ טען אז כי "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו".
הערב נמסר מלשכת שר הביטחון בתגובה להחלטת מנדלבליט: "כפי שהדגיש שר הביטחון בהודעתו - הוא החליט בהמלצת הרמטכ"ל על הוצאת גל"צ ממערכת הביטחון. הוועדה שהוקמה לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים תביא בתוך כמה שבועות את מתווה הפעולה למימוש ההחלטה. שר הביטחון לא מאמין שיהיה מי שירצה להפוך אותה ברגע האחרון ואם חלילה זה יקרה - הוא יישא בתוצאות הציבוריות והמעשיות".