כוכב רשת אוקראיני שטען שמגפת הקורונה היא "המצאה" מת מהנגיף. דמיטרי סטוז'וק, בן 33, קידם אורח חיים בריא ונהג לומר ל-1.1 מיליון העוקבים שלו באינסטגרם ש"אין דבר כזה קורונה". שלשום (שבת) הוא מת בבית החולים בעקבות סיבוכי המחלה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
דמיטרי סטוז'וק אוקראינה קורונה מגפה
דמיטרי סטוז'וק אוקראינה קורונה מגפה
"חשבתי שאין דבר כזה קורונה, עד שחליתי". סטוז'וק
סטוז'וק חלה בזמן שטייל בטורקיה. כשחזר לאוקראינה נמצא חיובי לנגיף ופונה לבית חולים. אחרי שמונה ימים חל שיפור במצבו והוא שוחרר להמשך טיפול בבית, אך הנגיף גרם לסיבוכים בלבו והוא הובהל חזרה לבית החולים.
בשבוע שעבר עדכן את העוקבים שלו במצבו ממיטתו בבית החולים וקרא להם שלא לזלזל בנגיף. "חשבתי שאין דבר כזה קורונה, עד שחליתי", כתב. "הרגשתי רע בטורקיה. התעוררתי באמצע הלילה כי הצוואר שלי היה נפוח והתקשיתי לנשום. גם הבטן שלי כאבה קצת".
סטוז'וק הוסיף כי "למחרת התחיל שיעול, אבל לא היה לי חום. גם לא היו תסמינים מסוימים של המחלה". הוא סיפר שחזר לאוקראינה ועשה כמה בדיקות, כולל בדיקת קורונה שיצאה חיובית, ועל הטיפול שקיבל בבית החולים שכלל סיוע נשימה עם מסכת חמצן.
גרושתו סופיה עדכנה שלשום כי מצבו קשה. "יש לו בעיות במערכת הלב ובכלי הדם. הלב שלו לא מתמודד. מצבו חמור מאוד ואיש אינו יכול לעשות עם זה דבר", אמרה. "עשיתי כל מה שיכולתי כדי שאבי שלושת ילדיי יחיה. אבל שום דבר לא תלוי בי עכשיו". מאוחר יותר הודיעה על מותו. "נותרו רק זיכרונות חמים ושלושה ילדים יפים".
פורסם לראשונה: 22:13, 18.10.20