כשהיא מעורפלת חושים מאלכוהול, הובלה הנערה בת ה-16 שנפלה קורבן לפי החשד לאונס קבוצתי באילת לחדר 216 במלון "הים האדום". אחד החשודים המרכזיים פיתה אותה: "אני רופא, אני יכול לעזור לך". במשך שעה וחצי אנסו אותה בזה אחר זה. הערב (ג') חשפה המשטרה פרטים נוספים מהחקירה לקראת הגשת כתבי האישום נגד עשרה חשודים. לפחות ארבעה יואשמו באונס והשאר יואשמו בסיוע לאונס ובמעשים מגונים.
מפרטי החקירה שיופיעו מחר בכתב האישום עולה כי הנערה הגיע עם חברותיה לאילת וב-10 באוגוסט הן שכרו דירה. אל מלון "הים האדום" הגיעו כדי לבקר חברים, אותה קבוצת נערים מהמושבים בדרום. המפגש בבריכה של מלון הים האדום הפך לאונס שטלטל את המדינה.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
(צילום: בראל אפרים)
2 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום שבו בוצע האונס
(צילום: חיים דוד)

במוקד הפרשה עומדים שני גברים בני 27 תושבי הצפון שבאו למלון. אחד מהם ניסה להתחיל עם הנערה בת ה-16 כשהיו בבריכה. "אתה מבוגר מדי בשבילי", אמרה לו ודחתה אותו. אלא שהוא לא ויתר. לאחר מכן, כשהיא מעורפלת חושים משתיית יתר של אלכוהול, הלכו הנערה וחברותיה לאחד החדרים במלון שבו נכחו הצעירים בני ה-17. בשל מצבה הקשה וחוסר השליטה, היא ביקשה לצאת מהחדר וללכת לשטוף פנים.
על פי החשד, כשיצאה מהחדר ארבו לה שני הגברים, שגם הם כפי הנראה היו שיכורים. "אני רופא, אני יכול לעזור לך", אמר לה אחד חשודים והוביל אותה לחדר 216 - ששייך לנהגי הסעות שבו הם נחים לאחר נסיעה ממושכת לאילת. שם, על פי החשד, החל האונס.
קבוצת הנערים תועדה במצלמות האבטחה. הם סימנו בתנועות ידיים לחבריהם לבוא ולראות מה מתרחש בחדר. על פי החשד, לפחות שניים מהם נכנסו לחדר וגם הם אנסו אותה. האירוע נמשך שעה וחצי. חברתה של הנערה עוד ניסתה לעזור לה והגיעה לחדר, אך החשודים המרכזיים דחקו בה ללכת לקנות מוצרי טיפוח בחנות סמוכה.
למחרת האונס, בעודה באילת, החלו שני הגברים ליצור קשר איתה וכתבו לה הודעות טקסט. הם תיארו את מה שהתרחש בחדר יום לפני כן. הנערה, שכלל לא זכרה מה קרה, לא הבינה במה מדובר. "מי אתם בכלל, מה אתם רוצים ממני?", כתבה להם. רק כשהחשודים אמרו לה שהיא מצולמת, חששה הנערה שהם יפיצו את התמונות ופנתה למשטרה.
במשטרת המחוז הדרומי הוקם צוות חקירה מיוחד בראשות סגן ניצב דורון אלוני, שכלל 20 חוקרים וחוקרות ואנשי מקצוע נוספים - ואז החל גל המעצרים. החקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז דרום. מהמשטרה נמסר כי "במסגרת החקירה בוצעו פעילויות רבות ומגוונות, מורכבות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים. במסגרת החקירה נאספו ראיות כנגד חשודים רבים, בימים האחרונים הוגשו הצהרות תובע על ידי הפרקליטות ובקרוב יוגשו כתבי אישום".