4 צפייה בגלריה
האחות באסדה
האחות באסדה
"לימדתי את הצוותים". האחות ליאת וקנין לאחר נחיתה באסדת הגז
(צילום: ליאת וקנין, רמב"ם)
אחת האוכלוסיות שנאלצות להתמודד עם מדיניות השמים הסגורים החדשה היא העובדים הזרים על אסדות הגז מול חופי ישראל. בעלי האזרחות האמריקנית העובדים באסדות נמצאים עליהן כחודש - וחוזרים לביתם. הישראלים עובדים על האסדה שבועיים - ושוהים בביתם שבועיים.
בנוסף לסגירת נמל התעופה בן גוריון, השינויים בהנחיות של הממשל האמריקני הביאו לכך שכעת העובדים שצריכים לחזור לביתם בארה"ב נאלצים להצטייד בתוצאת בדיקה שלילית בימים שלפני הטיסה. בשל כך טסה אתמול ליאת וקנין, אחות הסגל ברמב"ם, בין שלוש האסדות - ולימדה את הצוותים הרפואיים כיצד עליהם לקחת דגימות מהעובדים.
4 צפייה בגלריה
האחות באסדה
האחות באסדה
בדיקות קורונה באסדת הגז
(צילום: ליאת וקנין, רמב"ם)
4 צפייה בגלריה
האחות באסדה
האחות באסדה
ליאת וקנין
(צילום: ליאת וקנין, רמב"ם)
"אנחנו עובדים עם 'נובל אנרג'י' וכבר חודשים עורכים עבורם את הבדיקות לעובדים כשהם מגיעים לארץ", הסבירה וקנין. "עכשיו, בגלל השינוי במדיניות, הם צריכים גם לעזוב את הארץ עם בדיקות מטוש עדכניות, אז לימדתי את הצוותים שם לקחת את הבדיקות והם יטיסו אותם אלינו למעבדות", הוסיפה.
"עד עכשיו, כשהם היו מגיעים לארץ, הם היו מתארחים במלון בחיפה; אנחנו היינו מגיעים לשם ודוגמים אותם לפני שהיו עוברים לאסדה. כעת כשצריך דגימות גם לפני שהם עוזבים את האסדה, אנשי הצוות באסדה ידגמו את תושבי החוץ לפני. לימדתי את האחים שלהם איך לדגום ולקחנו את הדגימות ממי שצריך".
4 צפייה בגלריה
אסדת לוויתן
אסדת לוויתן
אסדת לוויתן
(צילום: רויטרס)
האחות וקנין הוטסה במסוק לשלוש האסדות מול חופי ישראל: לוויתן הנמצאת מול חוף הכרמל, ומארי בי ותמר הנמצאות באזור אשקלון. לדבריה, הייתה צריכה להחתים את הדרכון שכן שתי האסדות הדרומיות נמצאות מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל. "אני מניחה שאני הישראלית היחידה שהחתימה דרכון אתמול", אמרה בחיוך.
היא הוסיפה כי בשתי האסדות המרוחקות נערכו הבדיקות במתקן חיצוני, אך בלוויתן קיימת מרפאה מאובזרת שמאוישת כל-העת על-ידי אחים. "מאוד מרשים לראות את זה", ציינה וקנין. "הם חיים שם כמו בקיבוץ קטן ועובדים בשיטת הקפסולה. לכן אין סיבה שיידבקו". יצוין כי את בדיקות המעבדה למטושים שיידגמו אנשי הצוות באסדות ימשיכו לבצע בבית החולים רמב"ם.