חברי שבט באמזונס באקוודור שחררו שישה בני ערובה, שאותם החזיקו תמורת גופתו של מנהיג השבט שלפי הממשלה מת מנגיף הקורונה. המשטרה קברה אותו, אך בתום מו"מ הוציאה את הגופה מהקבר ומסרה אותה לידי השבט.
4 צפייה בגלריה
מחוז פסטסה ב אקוודור בדיקות קורונה לקהילות ילידים ב אמזונס
מחוז פסטסה ב אקוודור בדיקות קורונה לקהילות ילידים ב אמזונס
בדיקת קורונה לילידים באמזונס באקוודור
(צילום: EPA)
בסוף מאי הלך לעולמו מנהיג שבט שואר קומאי, שחי באמזונס בסמוך לגבול אקוודור ופרו. הוא מת בבית החולים אחרי שנדבק בקורונה. מנהיג השבט, אלברטו משוטאק, נקבר לפי הנחיות משרד הבריאות.
בשבט סירבו להאמין שמנהיגם מת מהנגיף ודרשו לקבל את גופתו, כדי לערוך קבורה לפי המסורת השבטית. ביום חמישי, אחרי שדרישתם לא התקבלה, חטפו אנשי השבט שישה בני אדם בכפר קומאי ליד גבול פרו - שני שוטרים, שני חיילים ושני אזרחים.
אקוודור פתחה במו"מ עם אנשי השבט כדי לשחרר את בני הערובה. בשבת הוצאה מהקבר גופתו של המנהיג. "הגופה הועברה לקהילת הילידים", הודיעה המשטרה. שרת הפנים של אקוודור אמרה ש"האזרחים המשוחררים" עברו בדיקות רפואיות אחרי שחרורם מהשבי בג'ונגל, במחוז פסטסה בדרום מזרח אקוודור.
השרה, מריה פאולה רומו, כתבה בטוויטר שבני הערובה הוחזקו על ידי "קרוב ל-600 איש". היא הוסיפה שמפקד המשטרה לקח חלק במגעים לשחרור בני הערובה מהג'ונגל באמזונס.
4 צפייה בגלריה
קהילות ילידים במחוז פסטסה אקוודור אמזונס
קהילות ילידים במחוז פסטסה אקוודור אמזונס
קהילת ילידים באמזונס באקוודור. 37 מתים מקורונה באזור
(צילום: EPA)

אקוודור היא אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה באמריקה הלטינית: יותר מ-61,800 נדבקו בנגיף וכ-4,800 מתו ממנו. לפי קונפדרציית הילידים באמזונס באקוודור, באזור שבו גרות קהילות של ילידים נדבקו 1,215 בנגיף הקורונה ו-37 מתו מהנגיף.
אקוודור סבלה מהתפרצות קשה של הנגיף במרץ ובאפריל. ההתפרצות הובילה למראות מחרידים של גופות ברחובות העיר הגדולה במדינה, גואיאקיל. מאז ההתפרצות הגדולה יש ירידה במספר הנדבקים בזכות כללי שמירת המרחק.