בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 15 שנות מאסר על עידן גטהון, בן 20 מעפולה, שתקף מינית ניצולת שואה בת 85 וניסה לבצע בה מעשה סדום, והכה את אביו. הרכב של שלושה שופטים הפעיל גם עונש של חמישה חודשי מאסר על תנאי בגין תקיפה קודמת. גזר הדין ניתן לפני כמה שבועות והותר כעת לפרסום לבקשת פרקליטות מחוז צפון.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
גטהון ירצה עונש מאסר של 15 שנים וחמישה חודשים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האירועים התרחשו באוגוסט 2019. גטהון חזר לביתו ביום שבת בשעת בוקר מוקדמת, והחל לצעוק ולהשתולל. הוא בעט בדלת חדרו ושבר אותה, ובהמשך השליך כיסא על אביו, פגע בראשו ובידו וגרם לו לשבר.
לפי כתב האישום, "הנאשם הוסיף להכות את אביו, הפילו על הספה בסלון הבית והכהו באגרופים בראשו. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שאמו הפרידה בינו לבין אביו, ורק לאחר שהוזמנה משטרה למקום. כאשר הגיעו השוטרים הנאשם נמלט מהדירה".
כמה שעות לאחר מכן, הגיע גטהון בסמוך לביתה של הקשישה. הוא קרא לה ואמר כי חברתה מחפשת אותה, וכאשר התקרבה אליו, התנפל עליה מאחור ותקף אותה מינית תוך הפעלת אלימות רבה. גטהון הכה אותה בראשה עד ששכבה על הרצפה, ואז המשיך וניסה לבצע בה מעשה סדום. כאשר צעקה חסם את פיה בידו והטיח את ראשה ברצפה.
הוא עזב את הקשישה בוכייה וצועקת, עד שלמקום הגיעה שכנה לסייע לה. גטהון חזר למקום מצויד באבן, אך השכנה איימה עליו כי תזעיק משטרה, והוא ברח. הקשישה פונתה לבית חולים ומלבד הטראומה, סבלה גם מחבלות קשות בפלג גופה התחתון.

"אלים ואימפולסיבי ברמה גבוהה"

גטהון הכחיש את המיוחס לו וטען שלא היה באותו יום במקום. הוא נשלח לבדיקה של שירות המבחן שהעריך כי גורמי הסיכון גוברים באופן משמעותי על גורמי הסיכוי לשיקום. "ההתרשמות היא מצעיר עם מאפייני אישיות מורכבים למדי, בעל רקע של שימוש בסמים, אלים ואימפולסיבי ברמה גבוהה", לשון שירות המבחן.
השופטים קבעו כי מתחם העונש ההולם לתקיפה האלימה של האב, נע בין שנת מאסר לשלוש שנים, וכי בגין התקיפה האכזרית של הקשישה מתחם העונש הוא בין עשר ל-14 שנות מאסר.
לדברי אב בית הדין אשר קולה והשופטים דני צרפתי ורננה גלפזי מוקד, גטהון "בחר את קורבנו, אישה קשישה בת 85, בעת שיצאה לשאוף אוויר בגינה הצמודה לדירתה בבוקרו של יום שבת. הנאשם ניצל את היותה לבדה כדי לבצע בה מעשים מיניים קשים. עובדות כתב האישום אינן מלמדות על תכנון מוקדם, יחד עם זאת, משנוכח הנאשם בהזדמנות שנקרתה בדרכו, הוא היה נחוש לבצע את זממו ולא פסק ממעשיו.
"מעשיו של הנאשם לוו באלימות ובברוטליות, תוך שהוא מתעלם מתחנוניה של המתלוננת שיחדל ממעשיו", הוסיפו השופטים. "אף שלא היה בכוחה של המתלוננת להתנגד למעשיו וללא כל התגרות מצידה, הכה אותה הנאשם באגרופים בראשה וסתם את פיה באמצעות ידו".
בהמשך אמרו כי השיקולים היחידים שיכולים לעמוד לטובת גטהון, "הינם גילו הצעיר ונסיבות חייו הקשות". אולם לדבריהם יש להחמיר בעונשו, "כי הנאשם מועד לחזור על ביצוע העבירות בסבירות גבוהה וכי מדובר בהסתבכות שהיא אופיינית להתנהלותו של הנאשם ולאופיו".
השופטים גזרו עליו 13 שנות מאסר בגין תקיפת הקשישה ושנתיים נוספות בגין תקיפת אביו. בנוסף, הפעילו עונש מאסר על תנאי של חמישה חודשים בגין עבירות דומות שביצע בעבר, ואף ריצה בגינן שמונה חודשי מאסר בפועל. בסך הכול הוא נידון ל-15 שנות מאסר ועוד חמישה חודשים במצטבר. במסגרת ההליך הפלילי, הוטל עליו גם לפצות את הקשישה בסכום של 40 אלף שקל.