ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיימו הערב (שבת) בפעם ה-21 ברציפות, אך עוד לפני כן התקיימה צעדת מחאה ממחלף עין חמד שבכביש 1 לירושלים, אל מעון ראש הממשלה. המשטרה הודיעה על מעצרם של 18 מפגינים, אך הפעילים טוענים כי 23 נלקחו לחקירה.
משתתפי הצעדה, שמכונה "צעדת התקווה הגדולה" של תנועת "חקירה עכשיו", התעמתו עם שוטרים במחלף עין חמד, לאחר שלטענת המשטרה הם חסמו את הכביש והפריעו לתנועה. לאחר מכן המשיכה הצעדה בשולי הכביש המהיר והתנועה נמשכה תוך סיכון הצועדים, עד שהמשטרה נאלצה לחסום את הכביש. לפי המשטרה, מרבית הצועדים הפסיקו את הצעידה כבר במחלף בית זית, מה אפשר לפתוח את התנועה לכיוון מזרח.

4 צפייה בגלריה
עופר שלח בהפגנה בכביש 1
עופר שלח בהפגנה בכביש 1
ח"כ שלח עם המפגינים בכביש 1
4 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים למשטרה בצעדה לירושלים
עימותים בין מפגינים למשטרה בצעדה לירושלים
18 נעצרו. העימותים בצעדה לירושלים
(צילום: אמהות נגד אלימות משטרה)
4 צפייה בגלריה
עימותים בין מפגינים למשטרה בצעדה לירושלים
עימותים בין מפגינים למשטרה בצעדה לירושלים
(צילום: אמהות נגד אלימות משטרה)
אל 200 הצועדים הצטרפו גם חברי הכנסת משה (בוגי) יעלון, אלי אבידר, יוראי להב הרצנו ועפר שלח, וניסו להגיע עם המשטרה להסדר במקום שיאפשר את קיום הצעדה. מארגני הצעדה דורשים לפתוח ועדת חקירה בעניין פרשת הצוללות, וצעדו יחד עם דגם ענק של צוללת מתנפחת. 18 מפגינים נעצרו, והמשטרה החרימה חלק ממיצגי הצוללות שהניפו המוחים. הצעדה לא אושרה מבעוד מועד עם המשטרה.
מהמשטרה נמסר: "המפגינים החלו בתהלוכה תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף מתעמתים עימם". לטענת המשטרה, "נאלצנו לחסום את כביש 1 לכיוון מזרח, כדי לשמור על בטיחותם וביטחונם של המפגינים שצועדים במרכז הכביש תוך שיבוש התנועה ולא נשמעים להוראות המשטרה. הקמנו כמה מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים, להוריד אותם מצירי התנועה ולפתוח את הכביש".
בתוך כך, כמו בכל שבת, גם היום יתקיימו הפגנות בצמתים ובגשרים ברחבי הארץ, ויתאחדו בסופו של דבר למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור שבירושלים. בקבוצות המחאה השונות טענו לקראת המחאה כי בכוונתם להמשיך ולהפגין עד שייקבע מועד לבחירות.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במליאה לקראת אישור הנורמליזציה עם בחריין בכנסת
בנימין נתניהו במליאה לקראת אישור הנורמליזציה עם בחריין בכנסת
שבוע 21 ברציפות של הפגנות בשבת. נתניהו
(צילום: אורן בן חקון)
בשעה 19:00 תצא צעדה מרחוב הפורצים 4 להפגנה השבועית מול מעון ראש הממשלה. במקביל, תתקיים בשעה 20:00 מחאה מול ביתו של נתניה בקיסריה, ובאותה השעה צפויה לצאת גם צעדה מכיכר הבימה.
מתנועת הצעירים קומי ישראל נמסר: "בזמן שאזרחי ישראל קורסים נפשית וכלכלית בעקבות כישלון ניהול משבר הקורונה, ראש הממשלה ממשיך לשקר ולהסתיר מהציבור את ההימורים הכושלים שלו שהרסו את החיים ואת העתיד של כולנו. אנחנו לא מוכנות לחכות 30 שנה בשביל לגלות איך החלטות פוליטיות ולא מקצועיות שלו הובילו אותנו למחדל הגדול ביותר שידענו. אנחנו דורשות לחשוף את הפרוטוקולים של הקורונה עכשיו. רק המחאה תנצח. הוא הייאוש, אנחנו התקווה".
"אנו עומדים לפני הסגר השלישי, ויש לנו ראש ממשלה שעסוק במשפטו הקרב, הטבות מס לו ולבני משפחתו ובמסע הסתה בזוי נגד המפגינים ומערכת המשפט", אמרו בדגלים השחורים. "קרוב למיליון מובטלים לא יכולים להרשות לעצמם עוד שנה כזאת, משפחות מתפרקות, עסקים מתרסקים, הכלכלה מתפוררת וזה לא מעניין את ראש הממשלה. נמשיך להילחם ולהיאבק למען מדינת ישראל".
בתנועת קריים מיניסטר אמרו: "ביבי - גם אם תפיל את התיק על אבנר, אתה העבריין. אתה לקחת שוחד. כמו טראמפ, סופך קרב. אתה בניגוד עניינים מובהק עם אזרחי ישראל המשוועים למנהיגות מאחדת שתציל את המדינה ממחדליך. אנו קוראים לציבור להגיע הערב לבלפור ולהבהיר לנאשם שמאסנו בשלטונו הכושל והמושחת ומההסתה הבזויה שלו. אנחנו נהיה שם הערב ובכל מוצ"ש עד שיילך!".
פורסם לראשונה: 14:54, 14.11.20