בזמן שמספר חולי הקורונה בגואה מטפס, במדינת המחוז ההודית מתמודדים עם בליינים שממשיכים לחגוג בניגוד לחוק.
גואה היא אחד המקומות האהובים ביותר על מטיילים בהודו. לצד החופים המרהיבים שלה היא ידועה גם במסיבות ובחיי לילה פרועים. בעקבות מגפת הקורונה הודו הטילה סגר קפדני בסוף מרץ, ובגואה נכנסו לתוקף הגבלות על התקהלויות. הפאבים והמסעדות בגואה נפגעו מהמצב, ועובדים רבים ברחו לכפרים שבהם הם גרים.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
מסיבה בגואה. מסיבות מחתרתיות בג'ונגלים ובווילות
(צילום: shutterstock)
למרות המגפה המסיבות בגואה לא הופסקו, אלא עברו למחתרת. הן מתקיימות בווילות, במחצבות ובמקומות סודיים בג'ונגלים. לפי התקשורת המקומית במסיבות שנערכות בניגוד לחוק יש סמים בשווי אלפי דולרים. מסיבה שנערכה החודש הידרדרה לקטטה שבה הותקפו אנשים בסכינים ובקבוקים.
שר התיירות של גואה, מנוהאר אזגאונקאר, הזהיר היום את הבליינים שהם חייבים להסתגל למציאות הקורונה. "המסיבות האלה מתרחשות בניגוד לחוק, והמשטרה חוקרת אותן", הוא אמר. השר ביקש מהציבור לגלות ערנות ולדווח למשטרה על מסיבות לא חוקיות. "יש וילות ובתי הארחה שפועלים בניגוד לחוק", הוא הוסיף, והאשים את בעלי הנכסים בהשכרתם למבקרים מבלי לדווח לרשויות.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
(צילום: shutterstock)
בשבת הגיעו שוטרים למסיבה בווילה פרטית בגואה והחרימו סמים בשווי 900,000 רופי (12,000 דולר). המשטרה עצרה 23 בני אדם, כולל אזרחים זרים. "כל החשודים במסיבה נחקרו. מאיפה הגיעו הסמים? איך הם ארגנו את המסיבה, מי ארגן אותה?" שאלו במשטרת גואה. המשטרה הדגישה שהיא מגלה "אפס סובלנות" למקרים כאלה, ושבזמן המגפה בריאות הציבור נמצאת בראש סדר העדיפויות שלה.
תיירים זרים לא יכולים כרגע לנסוע להודו, אך בגואה יש מספר גדול של תושבים זרים – בהם ישראלים, בריטים ורוסים. בגואה חיים 1.8 מיליון איש ועד כה אובחנו בה קרוב ל-12,000 נדבקים בקורונה. רובם נדבקו בחודש שעבר.