1 צפייה בגלריה
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
שקד ובנט. המסרים מופנים אליה
(צילום: חיים הורנשטיין)
על רקע לחץ כבד של בנימין נתניהו למנוע הקמת ממשלה שהוא לא העומד בראשה, התכנסה הבוקר (יום א') סיעת ימינה. בסיום הישיבה פורסמה הודעה לפי הסיעה "עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס".
לפי ההודעה, במהלך הישיבה עדכן יו"ר ימינה נפתלי בנט את חברי הסיעה במאמצים להקמת ממשלה מתפקדת ויציבה בישראל. בהודעה נכתב כי "העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית. רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות".

בימים האחרונים החלו קמפיינים ברשת נגד בנט, ובעיקר נגד שותפתו איילת שקד, למנוע הקמת ממשלה שתתבסס על "גוש השינוי". שקד, ששומרת על שתיקה כבר ימים ארוכים, נחשבת בימין לחוליה החלשה במהלך הזה, ולכן לא מעט מהמסרים המופצים מופנים אליה.
בשבוע שעבר התקיימה מחוץ לביתו של בנט ברעננה הפגנה שבמהלכה ביקשו ממנו פעילי ימין להתחייב לגוש הימין. בנט סירב לעשות זאת ולכן נשמעו פרשנויות שונות לפיהן סיעתו לא מגובשת מאחוריו וייתכן שחלק מחברי המפלגה יסרבו להקים ממשלה עם לפיד. בסוף השבוע פרסם ח"כ אביר קארה מימינה הודעת תמיכה בבנט, ובמהלך כינוס הישיבה היום אישרו כאמור חברי הכנסת כי הם מאוחדים מאחוריו.

הבוקר כתבה השרה מירי רגב בפייסבוק כי בנט מנסה "לגנוב" את ראשות הממשלה: "בנט, ספר לנו כיצד תתכנס לדיון במצב הביטחוני כשתהיה תלוי בניצן הורביץ, מרב מיכאלי והמשותפת. הנזק שתגרום לביטחון הלאומי יהיה לדורות והכל בשל אמביציה אישית לגנוב את ראשות הממשלה עם 7 מנדטים. הגיע הזמן שתעצור, תתעשת ותצטרף להקמת ממשלת ימין יציבה למען מדינת ישראל ולהצבעה בעד חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה".
בריאיון לאולפן ynet הביע ח"כ אוריאל בוסו מש"ס תקווה שבימים שנותרו למנדט של נתניהו יחולו שינויים בעמדת בנט. "זה לא שאנחנו הולכים עם נתניהו לאופוזיציה, פשוט אין לנו חיבור אחר שאנחנו יכולים באמת לבחון", אמר בוסו. "אנחנו לא יכולים לשבת עם גלעד קריב ולתקן את חוק הגיור, או עם איווט ליברמן שיהיה שר האוצר. זה לא הגיוני, זה לא נורמלי, זה לא נכון. אני מאמין שבתשעת הימים הקרובים יהיו שינויים ואני מאמין שגם גדעון סער וגם בנט בסוף יתעשתו ויבינו - אלו לא שותפים שאפשר לעשות איתם שום דבר".
ח"כ עמר בר-לב, מספר 2 במפלגת העבודה, אמר בריאיון כי מפלגתו תדרוש מספר תיקים זהה לזה של ימינה. "זכינו בשבעה מנדטים, בדיוק כמו ימינה וישראל ביתנו, לכן המקום שלנו בממשלה צריך להיות שווה למקום שלהם. מרב מיכאלי צריכה לקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים. אנחנו לא מתכוונים להיות הפראיירים של הממשלה הזאת".