במקביל לפתיחת קמפיין הבחירות שלו, החל ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי לפנות לתורמים בישראל ובחו"ל ולבקש שיתרמו לקמפיין של מפלגת "הישראלים" שייסד. אלא של"ידיעות אחרונות" נודע כי מי שפועלת מאחורי הקלעים לגיוס כספים למען הקמפיין של חולדאי היא שירלי פאוקר קדרון, יועצת ראש העירייה לקשרים בינלאומיים בעיריית תל אביב.
בשנים האחרונות הייתה פאוקר קדרון יועצת אישית של חולדאי בעירייה ולאחרונה מונתה לתפקיד האחראית על קשרים בינלאומיים. אולם למרות שהיא מועסקת על ידי העירייה, שלחה היועצת של חולדאי מיילים ובקשות לתרומות עבור המירוץ שלו לכנסת. לבקשות היא צירפה מכתב של חולדאי באנגלית, את פרטי חשבון הבנק להפקדת הכספים וכן את פרטי האימייל ומספר הטלפון הנייד שלה.
1 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
מפעיל את היועצת בעירייה לגיוס כספים לבחירות הארציות. חולדאי
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים שנחשפו להתנהלות גיוס התרומות של חולדאי טענו כי מדובר במהלך פסול. "זאת בדיוק הבעיה כשמי שמועמד לכנסת בראשות מפלגה חדשה ממשיך במקביל לכהן כראש עיר", הם הסבירו. "צריך להבין שזה לא אתי, פסול ולא ראוי. עיריית ת"א לא יכולה לעמוד לשירותו של מועמד לכנסת".
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "מתוקף תפקידה, הגברת פאוקר קדרון משמשת כאשת קשר לגורמים ישראליים ובינלאומיים רבים. חלק מגורמים אלו פנו לראש העירייה בבקשה לתמוך בו והופנו לגורם המטפל דרך קבע בקשר איתם. ראוי לציין כי התקשורת עם אותם גורמים בחו"ל התבצעה מטבע הדברים אחרי שעות העבודה, מביתה של הגברת פאוקר קדרון ומהמחשב הפרטי שלה. פעילותו של חולדאי מלווה בייעוץ משפטי, הנושא נבדק, והובהר כי הגברת פאוקר קדרון לא תעסוק עוד בנושא כלל".