הוא הקיף את העולם על אופניים, שרד נפילה מ-500 מטר בהימלאיה ונהרג ליד ביתו בגבול הצפון. בבית העלמין בקיבוץ ראש הנקרה הובא היום (א') למנוחות ההרפתקן הישראלי רועי "ג'ינג'י" סדן, שנהרג בתאונת אופניים בקיבוץ ראש הנקרה. איבריו נתרמו לשישה אנשים.
5 צפייה בגלריה
רועי סדן
רועי סדן
רועי סדן על אופניו
"זה יום מר, למה מכל העולם פה ליד הבית?", קראה אמו לפני תחילת ההלוויה. "תראה בכמה אנשים נגעת, מכל העולם שמעו עליך. הבן שלנו גיבור. הוא היה לבד - אבל אף פעם לא בודד".
"בכל מסע שלך שלא סיפרת לי עליו הייתי בוכה ומלאת חששות ובהמשך סומכת עליך", היא הוסיפה. "על המסע הזה אני לא סומכת ולא מאשרת, כי איך אמשיך מכאן? עברת רעב וצמא ותקלות וקשיים, מעולם לא ויתרת. אתה נולדת בסערה, פג, שרדת - וכבר בחדר הלידה אמרו לי ג'ינג'י במזל דלי, תתכונני. יצאת מפגיעה קשה לשיקום ארוך ומוצלח להפתעת הרופאים. ותראה כמה אנשים בעולם בוכים עליך, מדינה שלמה בוכה עליך. נגעת בכולם. אני שונאת את המילה 'היה'. אתה אהוב, גיבור, מצחיק שכולם אוהבים. מי שקיבל את איבריך זכה בגדול", סיכמה האם בהספד.
5 צפייה בגלריה
הלוויה של רועי סדן
הלוויה של רועי סדן
ההלוויה של רועי סדן
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
הלוויה של רועי סדן
הלוויה של רועי סדן
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
הלוויה של רועי סדן
הלוויה של רועי סדן
(צילום: אביהו שפירא)

5 צפייה בגלריה
רועי סדן
רועי סדן
"ג'ינג'י" בהימלאיה
גם חבריו של סדן ספדו: "היינו לידך במיטה בהמילאה וכשכמעט נשברנו מבט אחד אליך היה מחזיר לנו את התקווה. בניגוד לכל הציפיות וכל הרופאים קמת ויצאת משם על האופניים, קשה להגיד שעכשיו תהיה מנוחת עולם כי אתה עכשיו מתכנן את המסע שלך. היית מושא להערצה, הכי מצחיק, הכי טוב והכי אמיץ".
סדן נפצע ביום רביעי באורח קשה מאוד מפגיעת אוטובוס ליד קיבוץ ראש הנקרה שבו התגורר בעשור האחרון. יומיים לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים בנהריה, משפחתו הסכימה לתרום את אבריו.

"ג'ינג'י" התפרסם ב-2011 אחרי מסע בן ארבע שנים ו-66 אלף ק"מ, שבמהלכו הקיף את כדור הארץ על אופניו במשך 1,458 ימים, שבהם ביקר ב-42 ארצות ושש יבשות. באוגוסט 2015 נפצע סדן באורח קשה במפולת סלעים בטיול סמוך לעיר לה בהימלאיה. הוא הידרדר לתהום של 500 מטר וחולץ ממנה במבצע מורכב. מאז סבל מנכות.
אחרי שיקום ארוך הוא שב לתור בעולם וטייל בתחילה בנורבגיה. באוגוסט 2017 נסע סדן עם אחיו עידו למסע אופניים באיסלנד. גם בעת התאונה היה סדן בדרכו חזרה מאימון. "יש אימון שנקרא אוורסינט, כלומר עליות ברמה שמדמה את הטיפוס לאוורסט", סיפר חברו. "יש עלייה כזו מצוק ראש הנקרה כלפי מעלה, עלייה תלולה שאפילו הג'יפים של צה"ל מתקשים לעשות. הוא היה עושה את העלייה הזו 21 פעם, וזה היה האימון היומי שלו".