הסנאט בארגנטינה אישר לגבות מס חד פעמי מעשירי המדינה, כדי לשלם על סיוע לנפגעי הקורונה. ההצעה, שעוררה מחלוקת גדולה, אושרה בתום דיון ממושך. 42 הצביעו בעדה ו-26 התנגדו. קודם לכן אושרה ההצעה בבית הנבחרים ברוב של 133 מול 115.
הארגנטינאים שישלמו מס חד פעמי יהיו אלה שבבעלותם נכסים בשווי של יותר מ-200 מיליון פסו (2.45 מיליון דולר) - קרוב ל-12,000 בני אדם ו-0.8% מכלל משלמי המסים. אותם עשירים ישלמו מס של 2% לפחות. ממשלת המרכז-שמאל של הנשיא אלברטו פרננדס מעריכה שכך היא תגייס כספי סיוע של 300 מיליארד פסו (3.75 מיליארד דולר).
2 צפייה בגלריה
ארגנטינה אישה שחלתה ב קורונה מתבשרת על שחרורה מבית החולים
ארגנטינה אישה שחלתה ב קורונה מתבשרת על שחרורה מבית החולים
מאושפזת במחלקת קורונה מתבשרת שבקרוב תשוחרר מבית החולים בבואנוס איירס
(צילום: AP)
ארגנטינה, שבה 44 מיליון תושבים, נפגעה קשה במגפת הקורונה. יותר מ-1.4 מיליון נדבקו בנגיף, ומספר הקורבנות חצה את ה-39,500. המגפה גם העלתה את שיעור האבטלה בארגנטינה, שכבר היה גבוה, ואת מספר העניים במדינה שנמצאת במיתון מאז 2018.
הממשלה קראה להצעה שאושרה בסנאט "תרומת סולידריות", אך ההצעה קיבלה גם את הכינוי "מס המיליונרים". האופוזיציה חוששת שהצעד ירתיע משקיעים זרים, ושלא יהיה מדובר בגבייה חד פעמית.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס
(צילום: AFP, ARGENTINA'S PRESIDENCY / Esteban COLLAZO)
אנבל פרננדס סגסטי, סנאטורית ממפלגת השלטון, אמרה על ההצעה שאושרה בסנאט: "תרומת הסולידריות יוצאת דופן מכיוון שהנסיבות יוצאות דופן". היא הוסיפה שארגנטינה חייבת למצוא את הדרך לחבר בין הנזקקים "לאלו שיש להם הכי הרבה לתרום".
20% מהכסף יושקע בסיוע למערכת הבריאות כדי להתמודד עם המגפה ולטפל בחולים. עוד 20 אחוזים יגיעו לעסקים קטנים ובינוניים. 15% יושקעו בפרויקטים חברתיים, 20% במלגות סטודנטים ו-25% יושקעו במיזמים של גז טבעי.