5 צפייה בגלריה
ציון רצון
ציון רצון
ציון רצון, היום בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט לתעבורה בבת ים גזר היום (ד') ארבעה חודשי מאסר בפועל על ציון רצון, בן 71 מרמלה, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של נעמי פולקמן ז"ל, אמו של חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן. בנוסף גזר בית המשפט על רצון חמישה חודשי עבודות שירות, פסילת רישיון נהיגה ל-12 שנה, פיצויים בגובה 25 אלף שקל, עשרה חודשי מאסר על תנאי ועשרה חודשי פסילה על תנאי.
על פי כתב האישום שהגישה באפריל 2019 פרקליטות מחוז תל אביב, ב-5.2 באותה שנה נהג רצון במערבל בטון ברחוב יגאל אלון בתל אביב, לכיוון צומת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק. באותה עת, הגיעה אל מעבר החצייה פולקמן, וכאשר הופיע אור ירוק ברמזור הולכי הרגל, החלה לחצות באטיות את מעבר החצייה.
5 צפייה בגלריה
ציון רצון
ציון רצון
רישיונו נפסל ל-12 שנה. ציון רצון
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
נעמי פולקמן  עם משה כחלון
נעמי פולקמן  עם משה כחלון
התמונה האחרונה: נעמי פולקמן עם משה כחלון במטה מפלגת כולנו
הנאשם, אשר בכיוון נסיעתו התחלף האור ברמזור לאור ירוק, החל בנסיעה, לא האט ולא עצר את המשאית לפני מעבר החציה על מנת לוודא שאין הולכי רגל החוצים בחסות האור הירוק , וביצע פניה ימינה עם משאיתו לכיוון מזרח בנסיעה רצופה.
בעוד שהולכת הרגל חוצה כאמור במעבר החציה לא נתן לה הנאשם זכות קדימה ועת שכבר הספיקה היא לחצות כשני מטרים ממעבר החציה , פגע בה הנאשם עם משאיתו בעוצמה עם צידה הימני של המשאית והמשיך בנסיעה. כתוצאה מפגיעה זו הוטלה פולקמן אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי המשאית. רק לאחר מספר מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת.
השופט עופר נהרי קבע כי "נהיגת רכב - ובפרט נהיגת רכב משא שכזה (מערבל בטון) - בלבו של אזור עירוני הומה אדם והולכי רגל - ועשיית דרך בפניה ימינה שבה ראוי לפקוח 'שבע עיניים' שמא לגיטימית וכצפוי בסבירות רבה ינצל הולך רגל את מעבר החצייה בחסות אור ירוק להולכי רגל - מצריכה את תשומת הלב המקסימלית מצד נהג הרכב ואת החובה בכיבוד זכותו של הולך רגל וכל זאת בהבחנה בנדרש, בציפייה של הצפוי ובקיום ריכוז מרבי בעת הנהיגה".
5 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בה נפגעה הולכת רגל ממשאית בטון בשכונת נחלת יצחק בתל אביב
תאונת הדרכים בה נפגעה הולכת רגל ממשאית בטון בשכונת נחלת יצחק בתל אביב
זירת התאונה בשכונת נחלת יצחק בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


5 צפייה בגלריה
הלוויתה של נעמי פולקמן ז"ל אמו של ח"כ רועי פולקמן
הלוויתה של נעמי פולקמן ז"ל אמו של ח"כ רועי פולקמן
ח"כ לשעבר רועי פולקמן בהלוויית אמו
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת השופט הוסיף כי "הנאשם הודה בסופו של יום במיוחס לו, הביע חרטה כנה ולקח אחריות ולכך יש משקל וחשיבות".
השופט נהרי התייחס לחודשי המאסר בפועל שהוטלו והסביר: "אין זה פשוט כלל ועיקר לשלוח לכלא אדם מבוגר בן 71 שגם איננו בריא ואף מצוי במשבר רגשי ואשר כשל אמנם כישלון חרוץ אך כישלון חד פעמי בקריירת נהיגה של למעלה מחמישים שנה. אין זה גם קל מנגד כלל ועיקר עת נדרשים לקחת בחשבון את האסון הנורא שהתרחש על הולכת הרגל שכל חטאה היה אך בחציית מעבר חציה בחסות האור הירוק מבחינתה - מקום מבצרם של הולכי רגל, וגם לקחת בחשבון את המסר החברתי שראוי שייצא לאוחזים בהגה ויגלם בתוכו את ערך קדושת החיים ואת הצורך להבין שרשלנות בכבישים עלולה בנקל להביא למוות מיותר".
עורך הדין אלירן בלוטמן, המייצג את רצון, מסר כי "בית המשפט התייחס לכך שמדובר באדם מבוגר בן 70, חולה, שנוהג על משאיות למעלה מ-50 שנה ועברו התעבורתי תקין. בימים אלו נבחן את גזר הדין ונגבש צעדינו להמשך".
חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן, בנה של נעמי ז"ל, מסר בתגובה: "מודה לפרקליטות על הליווי המסור. הדבר היחיד החשוב מבחינתי הוא שמקרים כאלו לא ישנו. גם לרשלנות וחוסר תשומת לב יש מחיר כואב וקשה וכל נהג צריך לזכור זאת בזמן נהיגתו".