1 צפייה בגלריה
ליאם כץ
ליאם כץ
ליאם כץ
(צילום: יריב כץ )
ליאם כץ, בן 14 מתל אביב, יתחיל בקרוב את לימודיו לתואר ראשון בערבית בפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת בר אילן, בשל רצונו להגיע לשירות צבאי ביחידת המודיעין 8200. את הלימודים האקדמיים, אם תהיתם, הוא יצטרך להשלים במקביל ללימודיו בתיכון.
במוסד האקדמי הופתעו מפנייתו של הנער, שהתעניין דווקא בלימודי ערבית. לאחר שזומן לריאיון - הוא הצליח להרשים את הסגל והם החליטו לקבל אותו ללימודים בתנאי שיעבור בהצלחה מכינה בקיץ. גם את המשוכה הזו הוא עבר בהצלחה - ואף בהצטיינות.
כץ למד בבית הספר ערבית ספרותית ולדבריו הוא נמשך לשפה והחליט להעמיק בה. "ערבית היא שפה מעניינת", אמר, "וכמי שחי במזרח התיכון - אני חושב שנכון להכיר אותה". על ההחלטה ללמוד באקדמיה בגיל צעיר כל כך הוא אמר: "אני רוצה לשרת ביחידה מובחרת בצבא ולעסוק במודיעין גם באזרחות. האתגר הזה יסלול לי את הדרך".
כץ לא מוטרד מהעובדה שיהיה התלמיד הצעיר ביותר. למעשה, הוא אף מצפה לכך: "אני אוהב ללמוד עם מבוגרים ממני". בשל הגבלות הקורונה, בשלב הראשון הוא ילמד מרחוק.
פרופ' אליעזר שלוסברג, דיקן בית הספר למדעי הרוח באוניברסיטת בר אילן, אמר: "מדובר בנער שאפתן עם יכולת למידה יוצאת דופן. בכל שנותיי בפקולטה לא זכור לי סטודנט כל כך צעיר לערבית שמבין את השפה וחי אותה. הגיל הממוצע אצלנו הוא 23. ניתן לו את כל הכלים הלימודיים שיאפשרו לו להצליח בתקווה שיוביל את הדרך לבני נוער נוספים".