הרב הראשי לשעבר של שירות בתי הסוהר, עופר אלמליח, מואשם בלקיחת שוחד במסגרת תפקידו. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו היום (יום א') על ידי פרקליטות מחוז מרכז. מפרטי האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, עולה כי אלמליח מואשם גם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.
בנוסף מואשמים מרדכי קורקוס, מי שהיה מנכ"ל עמותת "שורשים", ועמותת "שורשים" שתומכת במשפחות מועטות יכולת וקשישים ניצולי שואה, במתן שוחד, גניבה בידי עובדת ציבור וקבלת דבר במרמה. העמותה סיפקה שירותי דת למדרשות לאחר שזכתה במכרזי שב"ס לאספקת שירותי דת.
לפי האישום אלמליח וקורקוס רקמו תכנית להונות ולגנוב את שב"ס, כך שאלמליח הגדיל בכזב את שעות העבודה של מורי העמותה ("ניפח שעות"), באופן שיחזה שעבדו יותר וכך שהעמותה תקבל במרמה את סכומי כסף מוגדלים לחשבון הבנק. מדובר על סכום מצטבר של יותר ממיליון שקלים, אשר נוצלו על ידי קורקוס ובני משפחתו. בתמורה שילם באמצעות העמותה לבני משפחתו של אלמליח, לבקשתו כ-126 אלף שקל, וכן כספים וטובות הנאה נוספים שאינם ידועים במדויק.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
החקירה נוהלה בלהב 433
(צילום: יריב כץ)
באישום נכתב כי עד לאפריל 2018 אלמליח שירת בשירות בתי הסוהר בתפקיד סגן הרב הראשי של שב"ס. לאחר מכן הוא מונה לרב הראשי של שב"ס בדרגת גונדר משנה, ועבד במתחם נציבות שב"ס ברמלה. הוא היה אחראי, בין היתר, על אספקת שירותי דת לאסירים במדרשות הממוקמות באגפי בתי הסוהר שמנוהלים על ידי שב"ס, באמצעות אזרחים המועסקים במיקור חוץ על ידי עמותות.
כדי להחליט על זהות העמותה שתספק את שירותי הדת במדרשות, שב"ס קיים כל כמה זמן מכרז. העמותה קיבלה ריכוז של שעות העבודה של המורים והוציאה דרישת תשלום לשב"ס עבור עבודתם של המורים. שב"ס היו מאשרים את דרישת התשלום ומעבירים תשלום לעמותה עבור שעות העבודה, ולאחר מכן העמותה הייתה משלמת את שכר עבודתם של המורים. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירת סוהרים בלהב 433 במשטרת ישראל.
מעורכי הדין תומר נווה, רווית צמח ועמית ניר המייצגים את הרב עופר אלמליח נמסר: "אנו סמוכים ובטוחים, כי בית המשפט יגיע לכלל מסקנה, כי הרב אלמליח לא ביצע את העבירות והמעשים המיוחסים לו וכי הוא נקלע ל'מלחמת גנרלים' בשב"ס שאינה קשורה אליו. בעת שתתברר האמת תתבקשנה תשובות לשאלות קשות על אודות פעילותו של גונדר אילן מלכא בניגוד לכל דין בעניינים הנדונים וכן זיהומה של החקירה והאופן בו פעלה היחידה החוקרת בניגוד לכל דין".
סנגוריו של קורקוס, עורכי הדין מיכל דיאמנט, ירון ליפשס וישי שידלובסקי-אור ממשרד כספי ושות', ציינו כי "מר קורקוס דוחה בתוקף את האישומים. כל פעולותיו נעשו בתום לב, בשקיפות מלאה ומתוך מטרה אחת ויחידה: להרבות תורה ולהאדירה, הא ותו לא. אנו משוכנעים כי לאחר בחינה מעמיקה של הדברים בבית המשפט, יובהר כי לא נפל כל רבב במעשיו".