חצי שנה חלפה מאז שמירי רגב נכנסה למשרד התחבורה, והאש שנוהגת למשוך השרה הבכירה בליכוד ממשיכה לבעור. במשך הזמן הזה היא הספיקה להיות ב-11 טקסים וגזירות סרטים, להיפגש עם עשרות ראשי רשויות ולעורר לא מעט סערות בתחום. יומן הפגישות של השרה, שהגיע לידי ynet ונחשף בשיתוף התנועה לחופש המידע ותנועת "הצלחה", לא מפורט, ובחלקים הגלויים כולל פגישות רבות עם אנשי ליכוד.
לרגב הוקצתה, על פי ההסכם עם כחול לבן, שנה וחצי עד שתעבור למשרד החוץ. גם במקרה של בחירות קרובות ספק אם כהונתה במשרד תימשך לקדנציה הבאה. כך שניתן להבין מדוע, לפחות על פי שורת גורמים שעמם שוחחנו, ניכרת העדפה לפרויקטים מהירים, לצד מינוי מקורבים לעמדות מפתח ושליטה מרבית בפרסומים בתקשורת. בתגובתה מסרה רגב: "כלל המינויים הם על פי דין. עצוב שיש פקידים שרק עכשיו הבינו שתפקיד השרה להחליט ותפקידם לבצע".
  • לקריאת החלקים מהיומן שנחשפו (בקובץ אקסל) - לחצו כאן
9 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב ברכבת. "ממנה מקורבים לתפקידים ביצועיים, וזה בעייתי שמביאים אנשי מפתח לא מהתחום"
(צילום: משרד התחבורה )

"למה ששר יחשוש מפרסום היומן?"

מירי רגב נכנסה למשרד התחבורה ב-17 במאי, אך היומן שהעבירה בעקבות בקשת חופש המידע שהוגשה עוסק בתקופה שבין 1 ביוני ל-30 בספטמבר. באותה תקופה ישראל יצאה מסגר קורונה אחד והספיקה להיכנס כבר לסגר שני, והביקורת על פעילות משרד התחבורה בזמן הזה הייתה רבה.
היומן נפתח ביום פוליטי ללא עיסוק בענייני המשרד, לפי הרישומים. היום החל בשעה 15:00 עם שעה אחת של ישיבת סיעה ושעתיים של פגישות פוליטיות. לא מצוין עם מי בדיוק נפגשה.
בדומה לכך, ברבים מהימים ביומן של רגב נכתב "פגישות פוליטיות", ללא פירוט, כמו גם "ראיונות", "פגישות אישיות" או "שוטף לשכה", שייתכן שנעשתה בהן עבודה חשובה - אבל לא ברור מהי. במקרים רבים אין פירוט עם מי היו הפגישות או באיזה נושא הן עסקו. שעות שלמות ביומן מתויגות "כנסת", ואין פירוט עם מי נפגשה השרה במשכן. גם רוב הראיונות לתקשורת לא הופיעו ביומן.
9 צפייה בגלריה
מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' בחילופי תפקיד
מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' בחילופי תפקיד
רגב בטקס חילופי תפקידים עם קודמה, בצלאל סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
עו"ד אור סדן, מהתנועה לחופש המידע, אמר בתגובה לפרסום היומן: "מצופה שהיומנים של שרי הממשלה יהיו נגישים לציבור באופן שישקף נאמנה את ההתנהלות היומיומית שלהם וכן את הנושאים שבהם עסקו. אין כל הצדקה לכך שיומן שמפורסם לציבור לא יהיה מפורט באופן שמלמד על אופי העשייה היומיומית. שר בממשלה לא צריך לחשוש מפרסום היומן אם הוא לא חושש שהוא עושה דבר אסור".
"חשיפה מתמדת של לוחות הזמנים של חברי הממשלה מאפשרת הבנה וניתוח מוצלחים יותר של הממשלה, המשרדים השונים ובעלי התפקידים בהם", אמר עו"ד אלעד מן, יועמ"ש עמותת הצלחה. "פרסום היומנים צריך להיות יעד ממשלתי עצמאי כמהלך יזום ולא להמתין לבקשות חופש מידע שהיחס אליהם יודע עליות ומורדות ומשתנה ממשרד למשרד".
1 ביוני לא היה היום היחיד שהוקדש בעיקר לעניינים פוליטיים. שבועיים אחר כך, ב-15 ביוני, היום החל ב-13:00 עם אירוע פוליטי שלא צוינה מהותו, ישיבת סיעה, ופגישות פוליטיות. ב-18:00 היא נפגשה עם מפקד ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה וקיימה ישיבה של שעה בנושא התחבורה ליישוב כפר קרע יחד עם צוותה וח"כ אחמד טיבי, הח"כ הראשון שנפגש עם רגב בתפקידה, לפי המתועד ביומן.
עשרה ימים אחר כך, היא הקדישה שלוש שעות לפגישות אישיות, שעתיים לפגישות פוליטיות ועוד שלוש שעות לפגישות מקצועיות, אחת מהן הייתה עם ראש העיר בית שאן, ז'קי לוי, איש הליכוד.
הרישום מציג ימים קצרים, ולנוכח עדויות על חריצותה של רגב, נראה שלא ממצה את פעילותה. היום המקצועי הקצר ביותר של השרה היה ב-18 ביוני, אותו החלה בשעה 11:00 בפגישה עם עיריית אשקלון והסתיים בשעה 14:25 אחרי דיון בנושא פגיעת משבר הקורונה במפעילות התחבורה הציבורית.
היו עוד הרבה ימים קצרים לפי היומן. כך למשל, ב-22 ביולי תועדה רק פגישה אחת של שלוש שעות עם מנכ"ל המשרד, שהתקיימה בראש העין. ב-10 בספטמבר תועדו שש שעות של פגישות עם ראשי העיר בנתניה וברעננה. בין הפגישות רגב התייחסה לסערה סביב השחקנים שעיריית בני ברק שכרה והתחזו לחרדי ולסדרן רכבת ש"גירש אותו מהתחנה", זאת במחאה על תוכנית המטרו.
9 צפייה בגלריה
מירי רגב פגישה מרים פיירברג איכר ראש העיר נתניה
מירי רגב פגישה מרים פיירברג איכר ראש העיר נתניה
מירי רגב בפגישה עם ראש העיר נתניה מרים פיירברג
(מתוך הפייסבוק של מרים פיירברג-איכר)
חלק גדול מימי העבודה של רגב שתועדו ביומן החלו רק בשעה 11:00, ויש כאלו שתועדו רק מ-15:00. אבל מנגד, היו לרגב לפי היומן גם ימי עבודה עמוסים וגדושים עם דיונים שנמשכו אל תוך הלילה. ב-8 בספטמבר למשל היום החל בשעה 11:00 והסתיים ב-01:00 בלילה. ב-23 בספטמבר פתחה רגב את היום בפגישה עם ראש העיר ירושלים ב-11:30, המשיכה לישיבת קבינט הקורונה וסיימה בישיבת הממשלה שלפי היומן הסתיימה למחרת ב-05:15 בבוקר.

11 טקסים ופגישות עם עשרות ראשי ערים

בחצי השנה שרגב במשרד התחבורה היא חורכת את הארץ - מרבה להיפגש עם ראשי רשויות מקומיות ולהשתתף בטקסים שונים ולגזור סרטים. בארבעת החודשים שתועדו ביומן היא הספיקה להשתתף ב-11 טקסים וגזירות סרטים, רבים מהמיזמים, מן הסתם, הם כאלה שקודמיה בתפקיד קידמו.
בין היתר רגב חנכה תחנת אוטובוס ממוזגת באילת, שביל אופניים בראשון לציון, פריצת מנהרה בכביש 60, אוטובוס חשמלי בירושלים, את כביש 200 החדש ואפילו חנכה בית ספר בבאר יעקב.
בארבעת החודשים שמתועדים ביומן הופיעו 55 פגישות וסיורים ברשויות המקומיות, חלקם כללו פגישות עם מספר ראשי רשויות יחד, ויש כאלה שזכו ליותר מביקור אחד. רוב הפגישות הללו הוגדרו פגישות מקצועיות, אך לא פורט איזה סוגיות נידונו בפגישה.
לפי היומן, במרבית הפגישות נכחו אנשי המקצוע של משרד התחבורה והחברות הממשלתיות הכפופות לו. אבל מחלק מהפגישות הם נעדרו – כמו אלה עם ראשי המועצות האזוריות חוף הכרמל ועמק יזרעאל, ראש מועצת ג'וליס, נציגי מועצת יש"ע, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, ראש העיר אילת יצחק הלוי, ראש העיר נצרת, ראש העיר אשקלון וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.
9 צפייה בגלריה
 רגב חונכת מחלף באשקלון
 רגב חונכת מחלף באשקלון
רגב חונכת מחלף באשקלון
(מתן צורי)
9 צפייה בגלריה
מירי רגב סיור מועצה אזורית שומרון יוסי דגן
מירי רגב סיור מועצה אזורית שומרון יוסי דגן
רגב עם יוסי דגן. לפחות 28 מראשי הרשויות שנפגשה איתם הם אנשי ליכוד
(מתוך עמוד הפייסבוק של יוסי דגן)
את סוף אוגוסט הקדישה השרה רגב לאילת. ב-27 בחודש היא סיירה במשך ארבע שעות בנמל אילת ובשדה התעופה רמון. למחרת, שישי, היא עבדה במשך שעתיים שבהן נפגשה עם ראש העיר יצחק הלוי וחנכה תחנת אוטובוס ממוזגת בעיר. 30 באוגוסט כלל לא מופיע ביומן, ביום שלמחרת תועדה שעה אחת, 10:00-11:00, עם הכיתוב "אישי" ולמחרת היא השתתפה בפתיחת שנת הלימודים בראש העין.

"יש מחסור עצום בתחבורה ציבורית אבל היא מתעסקת בכיכרות"

אף שהפגישות עם ראשי הערים הוגדרו מקצועיות, ואנשי המקצוע אכן השתתפו ברובן, גורמים שונים טוענים שהדרך להשיג את הפגישות הללו היא פוליטית, וכך גם תוצריה.
"אם אתה לא במפלגה הנכונה אתה לא תגיע לפגישה עם השרה, ככה זה עובד", סיפר גורם באחת הרשויות המקומיות בארץ. "אתה רואה את הכסף ששופכים על רשויות קטנות במחלפים וכבישים, רואה לאיזו מפלגה הם שייכים ומבין את כל הסיפור".
9 צפייה בגלריה
מיטל להבי מעיריית תל אביב
מיטל להבי מעיריית תל אביב
להבי. "התחושה היא שההחלטות נקבעות לפי כוחם של בעלי האינטרסים במרכז הליכוד"
(צילום: דנה קופל)
יש כאלה שגם מדברים בגלוי. מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, סיפרה: "התחושה היא שהחלטות נקבעות לפי כוחם של בעלי האינטרס לגביהן במרכז הליכוד. לא מדובר רק בחשש שההחלטות מתקבלות מהסיבות הלא נכונות, אלא גם בפגיעה באמון הציבור במשרד שהשפעתו על חיינו היומיומיים היא אולי הגדולה ביותר".
ויש גם דוגמאות. "בדיונים על תקציבי ההאצה (האצת עבודות התשתיות – א"ז) בקורונה המיקוד היה על חלוקת צ'ופרים לראשי עיר", אמר גורם במשרד התחבורה. "זה הדבר הכי גרוע שאפשר לתקצב בתחבורה, כי יש מחסור עצום ברכבות קלות ובתחבורה ציבורית, אבל היא מתעסקת בכיכר, נתיב, רמזור, פרויקטים גרועים שקוראים להם בכל מיני שמות".
אותו גורם הוסיף: "השיקול הוא שיוך מפלגתי. קל לה להיכנס בעיריית חיפה ולפרק את חברת 'יפה נוף', צעד שמעכב פרויקטים, כי עינת קליש-רותם היא ראש רשות מהעבודה ולשרה חשוב נתיבות, לוד והגדולים של הליכוד". לדבריו, "גורמי המקצוע ניסו לשכנע אותה לקחת סלים עירוניים ולתת לתחבורה ציבורית, אבל אותה עניין רק כבישים וכיכרות. זו תפיסה אולד-סקול שמעמידה את הישראלים בפקק, אבל מוצאת חן בעיני חלק מראשי הרשויות שלא התקדמו".
גורם שעבד עם רגב במשרד התרבות טוען שלא מדובר במדיניות פעולה חדשה. "כל מה שעניין את השרה היה לקדם סלי תרבות עירוניים, היו גם יתרונות בפרויקטים, אבל כל האוריינטציה הייתה איך מעבירים כסף לרשויות המקומיות, זו פריזמת העבודה. קשה להגיד שהקאמרי פחות חשוב ממוסד תרבות בדרום, אבל קל להגיד שהסעת המונים חשובה יותר מסלילת כבישים לשום מקום".
לטענת גורם במשרד התחבורה, "כל דיון וכל ביקור ברשות דורש דיוני הכנה ונסיעות ולפעמים מפילים את זה עלינו מהיום למחר או שמתכוננים שבועות וזה מתבטל ברגע האחרון". לדבריו, "לדעתי המטרה שלה זה להיות גבוה בפריימריז, וזה עובד. חלק מההבטחות חסרות כיסוי כי גם ככה אין תקציב. אנחנו מתים שהיא תלך", הוא סיכם.
9 צפייה בגלריה
מירי רגב בנתב"ג
מירי רגב בנתב"ג
מירי רגב בנתב"ג. התגאתה בהצלחה עם פתיחת הטיסות לאיי סיישל
(צילום: דנה קופל)
הגורם טען כי הפגישות והסיורים ברחבי הארץ פוגעים בקידום פרויקטים מרכזיים שאנשי המקצוע עבדו עליהם זמן רב. "אנחנו מוסטים בשביל הפגישות בעיריות, שלוקחות המון שעות, ובינתיים יש דיונים מהותיים שלוקחים חודשים כי הלו"ז משתנה. בחלק מהדיונים לא לכולם יש ערך מוסף, אבל כולם חייבים להיות. בנוסף, דיונים שמחייבים את החלטת מנכ"ל המשרד מחכים חודשים כי אם השרה נוסעת לסיור הוא בא איתה וכל הלו"ז זז".
גורם אחר במשרד הוסיף: "מירי רוצה כל דבר שיוכל לתת לה קופונים, ומהר. הפגישות חשובות לה כי היא מבינה את הכוח הפוליטי שהן מייצרות לה. מצד שני, חלק מהפגישות האלו באמת חשובות".
אבל יש במשרד גם מי שמברך על הפגישות עם הרשויות המקומיות. "איך דן אריאלי אומר? אנשים עושים דברים טובים לא מהסיבות הנכונות, וזה בסדר. היא עושה את זה משיקולי רווח פוליטי, אבל בסוף גם מקדמים פרויקטים ככה. זה היה גם אצל שרים קודמים, אבל לא בהיקפים ובאינטנסיביות הזאת".

מתי תגיע הרכבת לבסיסים בנגב?

בלשכת השרה התקיימו בחודשים שמתועדים ביומן גם לא מעט דיונים מקצועיים, ונראה שרגב עסקה רבות בתחום התעופה והנמלים. בין היתר היא נפגשה עם סוכני נסיעות שנפגעו מהקורונה, דנה עם שר האוצר ישראל כץ בנוגע לחל"ת ברשות שדות התעופה, השתתפה בדיונים על הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, על סוגיית הטיסות לאומן בראש השנה וכן קיימה דיונים בנוגע לנמל חיפה והסכם נמל אשדוד.
"יש לה בכפר שלם אנשים מה'בייס' הליכודי שעלו אליה לרגל, דיברו איתה והיא אמרה שהיא נגד פינוי בכוח כי זה מצטלם לא טוב"
דוגמה נוספת להחלטות שהתקבלו במהירות, ולפעמים גם מבלי להתחשב בגורמים המקצועיים, היא הרכבת לליקית שבדרום. ב-9 באוגוסט קיימה רגב דיון על הרכבת שאמורה להגיע אל הבסיסים החדשים שצה"ל יקים בנגב, ויום לאחר מכן כבר פרסם משרד התחבורה את תוכנית השרה בנושא, וציין כי הרכבת תיסע בשנת 2026. זאת למרות שהתוכנית האסטרטגית צופה את פתיחת הקו רק ב-2040 – 14 שנים אחרי שהחיילים יגיעו לבסיס.
ב-14 בספטמבר התקיים דיון על היערכות התחבורה הציבורית לסגר שהיה לפני חגי תשרי, ומיד לאחריו משרד התחבורה הודיע על צמצום התחבורה הציבורית, שאף הוחרף שבוע לאחר מכן.
9 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב. "נפגשת עם ראשי רשויות מכל המגזרים וללא קשר להשתייכותם הפוליטית", מסרה בתגובה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעקבות הביקורת על העומסים בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה, הודיעה לשכתה ב-30 בספטמבר כי "לאחר הערכת מצב שקיימה שרת התחבורה אמש, הנחתה השרה לתגבר את קווי השירות". עם זאת, לפי היומן, יום קודם לכן היא נפגשה עם ראש מועצת חצור הגלילית, ראש עיריית גבעת זאב, ראש עיריית קריית גת, העבירה שידור חי בפייסבוק והצביעה במליאה. היא גם ערכה פגישת עבודה של צוות הלשכה והמנכ"ל, וייתכן ששם אכן התקבלה ההחלטה, אך לא תועדה פגישה עם צוותי מקצוע.
גורם במשרד התחבורה הצביע על התנהלות מיוחדת של השרה בדיונים המקצועיים. לדבריהם, החלטות בנושאים שונים יכולות להתקבל במהירות – לטוב ולרע. כך למשל היא מחליטה בנושאים שעמדו במשך שנים ארוכות לפתחו של משרד התחבורה.
מנגד, היא התקשתה להחליט בסוגיית פינוי כפר שלם לטובת הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. שלושה דיונים נערכו בנושא, אף שנת"ע (החברה המבצעת של הרכבת הקלה) הודיעה לבג"ץ שהפינוי יתקיים באוגוסט, ולכן השופטים דחו עתירה בנושא.
"אחרי שנעשתה עבודה מטורפת והגיעו הסכמים, והיו תדריכים במשטרה – אין פינוי והיא מושכת את זה", אמר גורם במשרד. "יש לה שם אנשים מה'בייס' הליכודי שעלו אליה לרגל, דיברו איתה והיא אמרה שהיא נגד פינוי בכוח כי זה מצטלם לא טוב".
גורם אחר המעורה בפרויקט הוסיף: "מי שכבר התפנה חזר, והאירוע תקוע בגלל מספר פעוט של משפחות ביחס לפרויקט של 10 מיליארד שקלים. אנחנו מחויבים למסור שטח נקי ממבנים ומתשתיות לקבלן שיוכרז בעוד כמה חודשים. המשמעות היא או שהפינוי יקרה בקרוב או שנצטרך לשלם עשרות מיליוני שקלים בכל חודש כפיצוי לקבלן, וזה עלול להתפתח לאירוע מוטרף של תביעות מול הזכיין וכמובן עיכובים בהשלמת הפרויקט".
9 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
רגב. "הדיונים המקצועיים מתקיימים עד השעות הקטנות של הלילה"
(צילום: אבי מועלם)
במשרד התחבורה גם התרשמו מהניהול ומהחריצות של רגב. "הדיונים המקצועיים מתקיימים עד השעות הקטנות של הלילה. כולם עובדים בשעות לא שעות", אמר גורם במשרד. "האם ההחלטות ענייניות? קטונתי, אבל דיונים מתקיימים. מדובר באישה מאוד חכמה שבקיאה בפרטי הפרטים הקטנים".
גורם אחר ציין: "היא הכפיפה אליה את כל מערך הדוברות של המשרד והחברות הממשלתיות כדי לדעת על כל פרסום והיא בקיאה בקמפיינים. מרבית הדיונים המקצועיים מתנהלים מול המנכ"ל".
בשבועות הקרובים מתכננים במשרד התחבורה להעלות לא פחות מ-15 קמפיינים בעלות של מיליוני שקלים. "אחד הקמפיינים מיועד לעלות בדקה ל-20:00 ומדבר על פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, שיתחיל רק בעוד חמש שנים. לא ברור למה צריך לצאת עכשיו, בתקופה הזאת, עם הקמפיין הזה", אמר גורם במשרד.
קמפיין נוסף שצפוי לעלות נושא את המשפט "מחברים את ישראל", שמופיע גם בהודעות השרה, ולפי גורם במשרד לא מדובר במקרה. "היא מעורבת בכל קמפיין ודורשת לדעת על כל קמפיין ושיהיה את הלוגו – כדי שישמעו כמה שיותר על המשרד ועליה".

"קצב מינויים פוליטיים מסחרר"

בענף התשתיות טוענים כבר זמן מה שמשרד התחבורה לא קיים בשטח ולא נוכח, אבל לפי גורם בענף, הדברים הגיעו לשיא. "הכול סיסמאות ופוליטיקה, אין מדיניות. חשוב לשרה לדעת רק איזה טקסים יש ומתי יש סרטים לגזור. כבן אדם היא מרשימה מאוד, אבל לא מתאימה לתחבורה כשמדובר בפרויקטים ארוכי טווח", הוא טוען.
לדבריו, "היא מדברת למשל על המסילה המזרחית שתחבר את הפריפריה, אבל זו סיסמה, כי עיקר המסילה הזו במרכז הארץ. כל מה שנשמע פריפריה – לקדם, מה שנשמע מרכז – לתקוע. אבל זה לא עובד ככה".
הגורם הוסיף: "הרבה מדברים על זה שהממשלה לא מתפקדת ולא יציבה אבל לא מבינים מה זה אומר עד הסוף. המשמעות היא שהדרג המקצועי פשוט מתפייד כי הוא לא מצליח לקדם שום דבר. יש מחסור באנשים שיודעים לקדם פרויקטים. מינו שרה לשנה וחצי ואלו הדברים שהיא עוסקת בהם, אז אתה יודע שאין לך מה לחפש שם, הכול זמני. יבוא שר אחר ויחליט אחרת. מדכא".
"היא מעורבת בכל קמפיין ודורשת לדעת על כל קמפיין ושיהיה את הלוגו – כדי שישמעו כמה שיותר על המשרד ועליה"
גורמים נוספים התייחסו למחסור באנשי מקצוע במשרד. "התחושה היא שכולם מחפשים לעזוב עכשיו ושהולכת להיות נהירה של אנשים למטה התשתיות באוצר, כי אנשים מתבאסים לעבוד כשאין שדרה מקצועית במשרד", אמר אחד מהם.
לטענת גורם באחד ממשרדי הממשלה, בתקופת רגב "קצב המינויים הפוליטיים מסחרר ולא היה כמותו מאז שקבעו נבחרת דירקטורים, שזה לפני עידן ועידנים. מביאים אנשים ללא ניסיון והם ינהלו מיזמי תשתיות של מאות מיליארדי שקלים? זה דבר מטורף, וברור שלא נעשה מטעמים של התאמה ויכולת".
כמעט כל הגורמים ששוחחנו איתם הוטרדו בעיקר מקידום אנשי רגב במשרד התחבורה ובחברות הממשלתיות. שר, נזכיר, רשאי למנות מקורבים למשרות אמון, בדרך כלל תפקידים שיש לו ממשק עבודה רציף עמם. גורם במשרד אמר כי "משרת אמון זה דבר לגיטימי, ומינוי דירקטורים זה כבר בנאלי, אבל כאן מדובר בשרה שממנה מקורבים לתפקידים ביצועיים, וזה בעייתי שמביאים אנשי מפתח לא מהתחום, אלו עובדי מדינה ואי אפשר לפטר אותם סתם ככה".
"קרן טרנר (המנכ"לית הקודמת – א"ז) הביאה אנשי מקצוע מעולים אבל כולם עזבו ובמקומם מכניסים אנשים בלי רקע", סיפר גורם אחר.
בין התפקידים המדוברים - מכרז למינוי ראש הרשות לתחבורה ציבורית מבלי שנדרש ניסיון מקצועי ועם תנאי מינוי פחותים. בנוסף, רגב מקדמת את מינוי פעיל הליכוד אנדרי אוזן לתפקיד יו"ר רכבת ישראל ואת פעיל הליכוד הוותיק יגאל עמדי היא מייעדת ליו"ר חברת נתיבי ישראל.
אותם אנשים קודמו גם בזמן שרגב כיהנה במשרד התרבות, הזכיר גורם שעבד מול רגב. "אלה אותם מינויים. יגאל עמדי היה יו"ר המועצה הלאומית לתרבות, אנדרי אוזן היה במועצה הלאומית לספורט ושמו אותו יו"ר הרכבת. אלה אותן שיטות עבודה, במטרה שאנשיה יקדמו את הפריזמה שלה".

תגובת רגב: "הספקים חסרי תקדים"

מלשכתה של השרה רגב נמסר בתגובה: "עצוב מאוד לשמוע שיש פקידים שמגלים רק עכשיו, בקדנציה של השרה רגב, שתפקיד השרה הינו להחליט על המדיניות ותפקידם לבצע. רגב הגיעה למשרד עם מדיניות ברורה – לחבר את ישראל ולהביא לצדק תחבורתי וצדק חלוקתי לכלל אזרחי ישראל.
"אנו גאים על כך שבזמן קצר מאז כניסתה לתפקיד השרה הכניסה את משרד התחבורה לקצבי עבודה חדשים שמביאים להספקים חסרי תקדים. השרה נפגשה עד כה לישיבות מקצועיות עם קרוב ל-70 ראשי רשויות וגורמים מקצועיים מטעמם, כשבכל ישיבה כזו משתתפים הצוותים המקצועיים הרלוונטיים. אנו דוחים בתוקף את הטענה שלפיה השרה העדיפה פגישות עם ראשי רשויות המזוהים עם הליכוד, וזאת משום שהעובדות יוכיחו שהשרה נפגשת עם ראשי רשויות מכל המגזרים וללא קשר להשתייכותם הפוליטית".
בתגובה פירטה הלשכה שורת "סוגיות תחבורתיות שקידמה השרה", ובהן (רשימה חלקית) "גיבוש מתווה הפעלה לרכבת ישראל במודל הוואוצ'ר בזמן הקורונה; החזרת השימוש במזומן לטובת אוכלוסיית הקשישים, מלווים לכבדי ראייה ותושבי יו"ש; האצת פרויקט החשמול למסילות; קידום ייבוא לישראל של אוטובוסים בינעירוניים דו-קומתיים; קידום ייבוא לישראל לצרכי תקינה של כלי תחבורה מתקדם להסעת המונים ART (רכבת קלה על גלגלים);
"ביצוע הסכמי התעופה עם האמירויות ובחריין; פתיחת השמיים במתווה מוסכם במהלך הסגר; פתיחת מעבדות הקורונה בנתב"ג המאפשרות את ביצוע הבדיקות בעלות שווה לכל נפש; הקצאת 2.5 מיליון ש"ח לשיפוץ מכ"מ הגשם שהוזנח במשך שנתיים; החלטה על קידום מסילת רכבת לליקית - לתמיכה במעבר צה"ל לנגב; החלטה וקידום הקמת שדה תעופה משלים בנבטים; קידום תהליך להוזלת המחיר לנוסעים בכבישי האגרה ובניית מסלול רביעי לתחבורה ציבורית בכביש 6; קידום הסכמי הנמלים ומחלקות הים לקידום רפורמת הנמלים, עידוד התחרות והוזלת יוקר המחיה".
בנוגע ליומן הפגישות ולסוגיית המינויים נמסר: "יומן השרה מועבר על פי כללי חוק חופש המידע. שרת התחבורה מקדישה ממיטב מרצה לקידום כלל נושאי התחבורה, תוך שהיא פועלת במקביל כחברת קבינט הקורונה, הקבינט המדיני-ביטחוני והוועדה למינוי שופטים. אנו שמחים על כך שהעשייה במשרד מביאה לשורה של חניכות פרויקטים חדשים, אולם למרבה הצער נאלצים להימנע מהגעה לכולם בשל אילוצי לו"ז ומגבלות הקורונה. כלל המינויים במשרד התחבורה הינם כדין, על פי הכללים הנדרשים".
בנוגע לדיונים על תוכנית המטרו והמסילה המזרחית נמסר: "השרה קיימה דיונים בנושא והגיעה למסקנה שבאזור המרכז אנו נמצאים בעיצומם של ביצוע מיזמי ענק בתחום הסעת המונים, ולכן הודיעה שבמקביל להפקדת תוכניות המטרו, כשיגיע השלב שבו נידרש להחליט על הפרויקט, שדורש השקעה מוערכת של לפחות 80 מיליארד שקלים, היא תתנגד לכך עד להשלמת הרכבת המזרחית שתחבר את אזרחי קריית שמונה ואילת למרכז הארץ. בשלב זה לא מעוכבים קידום הפקדות התוכנית והפן התכנוני עד לדיון הנרחב בנושא סדרי העדיפויות, שעל נחיצותו יעידו קולות רבים שהביעו תמיכה מלאה בעמדת השרה לבחון שוב את נחיצות הפרויקט אל מול הצרכים הלאומיים".
בנוגע לקמפיינים של משרד התחבורה והחברות הממשלתיות נמסר: "מדובר במתן מענה לצרכים של הנגשת מידע לאזרחים בתחומי אחריות המשרד. בעניין הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת – יש חשיבות גדולה ליידוע הציבור על המיזם משום שהוא בשורה תחבורתית אדירה שנותנת תקווה לתושבים בצפון ומשפיעה על היישובים בתוואי הפעילות שלה".