צעיר (20) מיישוב בדואי בנגב התקשר לצעירה (19) שאותה הוא מכיר, ואיים עליה כי אם לא תיענה לדרישותיו - הוא יפרסם פרטים שעלולים היו להוביל לרציחתה. בתגובה לאיומים הצעירה ניסתה לשים קץ לחייה. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (ב') נגד הצעיר בגין סחיטה באיומים לבית משפט השלום בבאר שבע.
לפי כתב האישום, שאותו הגישה עו"ד רננה לוי מפרקליטות מחוז דרום, השיחה בין השניים אירעה ב-20 בדצמבר. הצעיר התקשר לקורבנו ממספר חסום, לא הזדהה ואיים עליה שיפרסם תמונות שלה. בהמשך התכתבו השניים בוואטסאפ. הנאשם כתב לצעירה כי אם לא תשלח אליו תמונות עירום שלה או שתשלם לו 2,000 שקל - הוא יידע כיצד לפגוע בפרטיותה עד כדי כך שחייה יהיו בסכנה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במהלך ההתכתבות, ביקשה הצעירה מהנאשם לדעת את זהותו, ביקשה ממנו שיניח לה לנפשה ודרשה שיראה לה את תמונותיה. הנאשם, שלח לה שתי תמונות בהן היא נראית הולכת ומשוחחת בטלפון הנייד שלה.
בנוסף, הנאשם איים על הצעירה כי הוא יספר להוריה שראה אותה לצד שני גברים. איום כזה עבור צעירה מהחברה הבדואית שקול לאיום ברצח, שכן הכתמת שמה עלולה להוביל לפגיעה פיזית בה. הלכי הרוח המסורתיים, שלפיהם אישה צריכה לציית לתכתיבי המסורת ולגברים במשפחתה, עדיין רווחים אצל רבים בחברה הבדואית.
מיד לאחר מכן ניסתה הצעירה להתאבד. בעקבות כך פתחה המשטרה בחקירה וגבתה עדות מהצעירה בבית החולים. בהנחיית חוקרי המשטרה, הוחלט לטמון לנאשם מלכודת. הצעירה קבעה עם הנאשם שתעביר לו כסף בחניון בית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה ציידה אותה במעטפה שהכילה 100 שקלים במזומן.

המארב לא צלח

הנאשם הגיע לבית החולים עם אדם אחר, והורה לה להשאיר את הכסף על גלגל של מכונית חונה. הנאשם איים על הצעירה כי אם הכסף לא יועבר - תמונותיה יפורסמו. בהמשך חברו של הנאשם נשלח על ידו לקחת את המעטפה - ונעצר בזירה. הנאשם נמלט מהמקום ונעצר ב-22 בינואר.
"מדובר במקרה קשה שבו ניסתה להתאבד מי שמוכרת לצעיר", קבע בית המשפט בדיון הראשון שנערך בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הנאשם. במקביל לכתב האישום, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים: "הנאשם ניצל את היכרותו עם המתלוננת, ידיעותיו על הסכנות הטמונות לצעירה במגזר הבדואי לו יוכתם שמה ועשה כל זאת לצורך בצע כסף".