מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב ממחר (יום ו') משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים, וכן תתאפשר הכנסת חומרי גלם למפעלים אזרחיים חיוניים מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. כך אישר הערב הדרג המדיני, בתום הערכת מצב ביטחונית.
2 צפייה בגלריה
דייגים בעזה
דייגים בעזה
דייגים בעזה
(צילום: AFP)
מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי הצעד אושר "לאור השקט הביטחוני בשבוע האחרון". עוד נמסר כי "הצעדים האזרחיים שאושרו על-ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית".
הודעת ישראל אחרי האיום ששיגרו השבוע ארגוני הטרור ברצועה, ולפיו הם יחזרו להפריח בלונים ולפעול באלימות על גדר הגבול. ברצועה אף רמזו שיחזרו לירי הרקטות במקרה שישראל לא תספק לרצועה הקלות אזרחיות כמו פתיחת המעברים, הרחבת מרחב הדיג והכנסת המענק הקטארי.
בהודעת הפלגים הפלסטיניים ברצועה נמסר שלשום: "אנחנו מזהירים את האויב הישראלי ובעלי בריתו מדחיינות והתמהמהות בהסרת המצור, מאי-עמידה בצעדי הסרת המצור שבוצעו כבר בעבר ומעיכוב תהליך השיקום. עמנו וההתנגדות לא ישתקו, והאויב יראה שאנחנו מוכנים לכל האפשרויות. נתנגד בכל האמצעים העממיים והנוספים". עוד ציינו כי "האויב לא יצליח במדיניות הסחטנות ולא נסכים ללחץ על עמנו או לניסיון לקשור בין סוגיות שונות - שבויים בתמורה לשבויים".
הערב התייחס שר הביטחון בני גנץ בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים לשיקום רצועת עזה בעקבות מבצע "שומר החומות", ולאיומים מצד חמאס ושאר הארגונים: "חמאס בעזה צריך להפנים שאנחנו נחושים. אם בעזה רוצים בשיקום ובפיתוח כלכלי, הגיעה העת שיעשו צעדים בשטח לשמירה על השקט להפסקת ההתחמשות ולהשבת הבנים הביתה. אנחנו גם נחושים לצעדים מרחיבים כדי לשנות את המציאות לטובת תושבי עזה, אך לא נסבול טרור משום סוג ולא נשלים עם החזקת בנינו בשבי תוך הפרה של החוק הבינלאומי".
2 צפייה בגלריה
משאיות במעבר כרם שלום
משאיות במעבר כרם שלום
משאית במעבר כרם שלום, השבוע
(צילום: AP)


מוקדם יותר השבוע נפגש מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר עם שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד. בתום הפגישה אמר סינוואר שהיא הייתה "רעה". וונסלנד וסינוואר דנו במשא ומתן לרגיעה עם ישראל, אך הפגישה הסתיימה מבלי שחמאס קיבל את תנאי הסף שהציב לישראל. בשיחה קצרה שערך עם עיתונאים בעזה בתום הפגישה אמר סינוואר כי "יש כוונה לסיים את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה. ישראל ממשיכה ליישם את מדיניותה נגד העם הפלסטיני, נגד האסירים ונגד רצועת עזה - ומנסה לסחוט אותנו בסוגיית ההקלה על תנאי החיים של תושבי הרצועה. הודענו לנציגי האו"ם שלא נקבל זאת. הפגישה הייתה רעה, היא לא הייתה חיובית בכלל".