חקירתו הנגדית של אילן ישועה - היום ה-12: שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת תיק 4000 נמשך גם היום (שלישי), מנכ"ל וואלה לשעבר ישועה נחקר על ידי עו"ד בועז בן צור, סנגורו של נתניהו, שמצידו מנסה להוכיח שנתניהו לא קיבל סיקור חיובי על ידי האתר, אלא בדיוק ההיפך. הסנגור טען כי האתר לא עניין את נתניהו מכיוון שהיה כלשונו, "כמו אתר פורנו - נטול חשיבות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור עם בנימין נתניהו בבית המשפט
עו"ד בעז בן צור עם בנימין נתניהו בבית המשפט
נתניהו וסנגורו בן צור בבית המשפט. ארכיון
(צילום: ראובן קסטרו)
עו"ד בן צור ניסה להציג הוכחות, כך שבית המשפט יבין כי בניגוד לנטען על ידי התביעה בכתב האישום, במשך ארבעת השבועות שמאז פגישתם של הזוג נתניהו והזוג אלוביץ' בשנת 2013 – בה הונחה לכאורה התשתית לעסקת השוחד - ועד לבחירות באותה שנה, אתר "וואלה!" סיקר באופן שלילי את ראש הממשלה והליכוד, עסק בחיסולי חשבונות שונים ואף התערב בשאר המפלגות.
סנגורו של נתניהו העלה שורה ארוכה של דוגמאות לפרסומים פוליטיים מחמיאים לדבריו למפלגות השונות וטען שלא רק שאין סיקור חיובי, אלא הוא "שלילי ביותר". לדוגמה הוא ציין מניעה של הכנסת תגובות לטענות העולות בכתבות שונות וכותרות קשות נגד נתניהו והליכוד.
השופטים, ובראשם רבקה פרידמן-פלדמן, ביקרו את יעילות הדיון וטענו שאפשר לשאול את ישועה מדגמית ולא צריך לשאול אותו על חמישה קלסרים. "אנחנו יושבים פה שעה וחצי ושומעים את העד אומר שהוא מעריך וחושב. עוד לא שמעתי על כתבה אחת שהוא מעורב בפרסום שלה. אנחנו לא צריכים אותו בשביל זה וגם לא בטוח מה המשקל של דעתו".
3 צפייה בגלריה
השופטים טענו - ישועה לא רלוונטי לדוגמאות שנתנה ההגנה. "עוד לא שמעתי כתבה אחת שהוא מעורב בפרסומה"
השופטים טענו - ישועה לא רלוונטי לדוגמאות שנתנה ההגנה. "עוד לא שמעתי כתבה אחת שהוא מעורב בפרסומה"
השופטים טענו - ישועה לא רלוונטי לדוגמאות שנתנה ההגנה. "עוד לא שמעתי כתבה אחת שהוא מעורב בפרסומה"
(צילום: נועם מושקוביץ)
בן צור השיב לביקורת השופטים: "אני מציג מאסה נכבדה של פרסומים באתר. התביעה עד עכשיו לא עשתה בדיקה והציגה כתבות בודדות, חשבה שזה ייצר פרדיגמה, לא עשתה דברים אלמנטריים אז עכשיו צריך להראות לו את כל האתר. עשינו בדיקה של הסיקור באתר, ברובו היה נגטיבי. סיפרו לנו שהייתה עסקה ושוחד, וכרגע יש עשרות כתבות שליליות מסוף דצמבר ועד הבחירות שנערכו בחודש ינואר".
"זה עולם הפוך ואנחנו נראה אותו", ציין סנגורו של ראש הממשלה, והוסיף כי "ראש ממשלת ישראל לא העלה על דעתו שהוא מקבל מתת שוחד. זה אתר שלא עניין אותו, נחשב לאתר פורנו עבורו. נטול חשיבות. יש היררכיה לכלי תקשורת – ערוצי טלוויזיה נגיד. זה אתר שלא קובע סדר יום".
בן צור הציג לבית המשפט דוגמא מכתבה שעלתה יום אחרי הפגישה. כותרת הכתבה "העבודה מציגה: ביבי הפראייר, כך תפיק אירוע בזול" והיא עוסקת בעלויות ההשקה של קמפיין הליכוד-ביתנו. בסרטון נראה דני אזולאי, מפיק האירועים של מפלגת העבודה, אומר "מעולם לא הגעתי לסכומים האלה... 700 אלף? איך הגעתם ל- 700, יצאת פראייר", כשהכוונה לנתניהו.
3 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
"לא העסקתי אנשים לפי השיוך הפוליטי שלהם". אילן ישועה
(צילום: יואב דודקוביץ)
בהמשך הציג בן צור כתבה נוספת שנשאה את הכותרת "התחזית ל-2013 - נתניהו כאב קבוע בטוסיק", והטיח בישועה: "האתר השבוי, כאתר חדשות פרסמתם על לבני, הרצוג, פרסום מהסוג הזה?".
במענה לטענות ההגנה השיב ישועה: "אני לא העסקתי אנשים לפי השיוך הפוליטי שלהם. לא עסקתי עד אותה תקופה בגיוס עיתונאים למערכת. הגיוסים הראשונים שהבאתי היו טלי בן עובדיה וינון מגל. תחילת הלחצים עליי היו כשטלי בן עובדיה הוזזה. פניתי לטלי והתבקשתי לעשות איני זוכר איזו כתבה. על זה היה ויכוח. היא לא עזבה בגלל ערוץ 10 אלא כי אמרו לי שהיא 'לא מקובלת' על הזוג.
"הנקודה השנייה היא הזרם שמתחיל באימייל עם קובץ מסמכי וורד על הקמפיין נגד בנט, ואז מתחילה הפצצה". ישועה ענה לרוב שאלות ההגנה תשובות קצרות - נכון או לא נכון - מהסיבה שרוב השאלות עסקו בדעתו אם פרסומים מוטים או לא.
עוד במסגרת המשפט, עורכי הדין של נתניהו ושל שאול ואיריס אלוביץ' הגישו בקשה לגילוי חומרי חקירה, בעקבות חומרים חדשים שהתגלו במהלך הדיונים האחרונים הקשורים למכשיר הסלולרי של ישועה, וההגנה טענה שהוסתרו ממנה. הסנגורים מבקשים לקבל את כל ההתכתבויות והשיחות של ישועה בכל מכשירי הטלפון שלו הקשורות להתערבות בסיקור ובתכנים ורשימה של כל הגורמים שעמם היה בקשר ונתפסו על ידי המשטרה.