2 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים, אמש
(צילום: AFP)
בתום דיון סוער בישיבת הממשלה סביב שאלת ההדבקה בקורונה בהפגנות הודיע היום (יום א') שר הבריאות יולי אדלשטיין שינחה את הצוות המקצועי במשרדו לבחון מתווה תו סגול למחאות רבות משתתפים. הוא הסתמך בין השאר על דבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שאמר קודם לכן: "גם הפגנות זו התקהלות וגם לזה צריך מתווה".
במהלך הישיבה הרים השר דודי אמסלם את קולו לעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרש ממנו לאסור על הפגנות באוויר הפתוח.
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם לצד בנימין נתניהו
דודי אמסלם לצד בנימין נתניהו
השר דודי אמסלם. "אמון הציבור נפגע"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

קודם לכן הסביר מנדבליט שחוק הקורונה החריג ארבעה תחומים: כנסת, תקשורת, בתי משפט וחופש ההפגנה. "להגביל את ההפגנות יחייב חקיקה", הסביר. "בלי זה אי אפשר לעשות זאת".
בתגובה צעק עליו השר אמסלם: "קח אחריות. מותר התקהלות של 10,000 איש? זה נראה לך רציני? איך אתה עומד מנגד? זה לא עניין של כמות אלא איכות. קח אחריות על המחלה, אמון הציבור נפגע בגלל ההפגנות. איך אפשר אחר כך להגיד לאנשים שהם לא יכולים להתפלל?".
שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבה: "האיזון צריך להיות בין שמירה על זכות ההפגנה לבין שמירה על הבריאות. תנו לגורמי המקצוע למצוא את האיזון הנכון". השרים אמיר אוחנה ומירי הסכימו איתו.
אף שנתונים בנושא לא פורסמו עד כה חרף הדיון הציבורי הער בעניין, התעקש סגן שר הבריאות יואב קיש שיש הסכמה במשרד שההפגנות הן מקדם הדבקה. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה אמרה בהקשר זה: "הממשלה לא צריכה לדון בלהגביל את המחאות".