הפלסטינים דיווחו הלילה (בין שישי לשבת) כי צה"ל תקף בית בן שלוש קומות בשכונת שאטי שבמערב העיר עזה והרס אותו כליל. גורמי רפואה פלסטיניים מסרו לרשת אל-ג'זירה כי לפחות שבעה ילדים ונערים ושתי נשים נהרגו בתקיפה, וכי 15 בני אדם נוספים נפצעו. צה"ל טרם התייחס לטענות. יש לציין כי מדי יום יורים ארגוני הטרור ברצועה עשרות שיגורים כושלים שנופלים בשטח הרצועה.
מעבר להרוגים שדווחו, לא ידוע אם ישנם נפגעים והרוגים נוספים שחמאס נמנע מלמסור פרטים לגביהם, בשל העובדה שבסבב הנוכחי חמאס ממעיט בפרטים על היקף הנפגעים שלו בקרב פעילים צבאיים.
3 צפייה בגלריה
הילד שניצל בתקיפה בעזה
הילד שניצל בתקיפה בעזה
אחד הילדים הפצועים בביה"ח שיפא בעזה. תושב טוען: "לא הייתה התרעה מראש"
(צילום: AFP)
סעיד אל-גול, תושב השכונה שמתגורר באזור הבית, אמר לסוכנות הידיעות AP כי מטוסי קרב ישראליים הטילו לפחות שלוש פצצות על הבית מבלי להתריע על כך מראש. "ראיתי גופות של ארבעה אנשים, כולל ילדים, מובהלות לבית החולים", הוא אמר. "לא יכולתי לעמוד בזה ורצתי בחזרה לבית". הוא ציין כי כוחות ההצלה הזעיקו למקום דחפור במטרה לחפור בין ההריסות ולנסות לחלץ גופות או ניצולים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הבית שייך למשפחת אבו-חטאב.
גורמי רפואה פלסטיניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאז תחילת הלחימה ביום שני האחרון נהרגו 132 בני אדם בעזה, בהם 32 ילדים ו-21 נשים. עוד אמרו כי 950 בני אדם נוספים נפצעו.
אחרי התקיפה, הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי היא לוקחת אחריות על שורת שיגורים במהלך הלילה לעבר אשדוד ובאר שבע. בחמאס אמרו כי הירי הגיע "בתגובה לתקיפת הבית במחנה הפליטים שאטי וכנקמה על מות השהידים בגדה".
3 צפייה בגלריה
צה"ל תקף בשכונת שאטי בעזה
צה"ל תקף בשכונת שאטי בעזה
אלונקה מעל ההריסות. הפלסטינים מאשימים את צה"ל
מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר כי "ישראל ביצעה היום טבח במחנה הפליטים אל-שאטי שבעיר עזה, כחלק מהטבח שהיא עושה באזורים שונים ברצועת עזה. אירועים אלה מאשרים את כישלונה של ישראל מול ההתנגדות וההפתעות מצד אנשיה הנאמנים. אנחנו מטילים על ישראל את מלוא האחריות להמשך הפגיעה באזרחים ובביטחונם. ההתנגדות תמשיך להגן על העם הפלסטיני. היא תביס את צבאו של האויב ותרתיע אותו מהמשך הפגיעה בעם הפלסטיני".
לאורך הלילה נשמעו אזעקות בשורת יישובים בדרום ובשפלה. רקטות נורו במטחים שונים לעבר אשדוד, באר שבע, קריית מלאכי, גן יבנה, יבנה, אשקלון ולעבר עוטף עזה. אזעקות נשמעו גם בגדרה. באשדוד זוהו שלוש פגיעות של רקטות - בקומה השישית של מגדל מגורים, ליד הנמל ובכביש, אך בכל המקרים לא היו נפגעים בגוף.
במקביל, צה"ל תקף עמדות של חמאס לשיגור רקטות בחאן יונס ובעיר עזה, ולפני כן גם חיסל שתי חוליות מחבלים של חמאס ברצועה. בין העמדות שהותקפו בעזה נמנות גם עמדות שיגור תת-קרקעיות. לפני כן נמסר מדובר צה"ל כי כלי טיס תקפו בשכונת רימאל שבעזה את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, תאופיק אבו-נעים.