כוכב הכדורגל מאורוגוואי אדינסון קבאני החליף לאחרונה את נעלי הכדורגל שלו בנעלי בלט ויצא ללהטט על הבמה, במקום על המגרש, בניסיון לנפץ סטריאוטיפים ולשכנע ילדים, בנים, להרשות לעצמם להתמסר לריקוד הקלאסי.
7 צפייה בגלריה
אורוגוואי כדורגלן אדינסון קבאני מקדם לימודי בלט
אורוגוואי כדורגלן אדינסון קבאני מקדם לימודי בלט
קבאני עובד על הצעדים לעיני הרקדנים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אורוגוואי כדורגלן אדינסון קבאני מקדם לימודי בלט
אורוגוואי כדורגלן אדינסון קבאני מקדם לימודי בלט
התמלא הערצה. קבאני
(צילום: AFP)
בעוד עולם הכדורגל מצפה לשמוע מה צופן העתיד לכוכב בן ה-33 הגיע קבאני לבית הספר הלאומי לאומנויות במונטבידאו ולבש מכנסי טייטס כדי להתגייס למאמץ לשכנע נערים במדינה הקטנטנה, המשוגעת על כדורגל, שגם להפוך לרקדנים זו אופציה.
"אני לא שותף לתפיסה שכל ילד צריך לשחק כדורגל", אמר קבאני ארוך-השיער. "אני מאמין שילדות וילדים צריכים להיות חופשיים לחתור לאושר שלהם בתחום שהתשוקה שלהם אליו היא הגדולה ביותר, כי זאת הדרך הטובה ביותר להגיע לרמת מיומנות גבוהה".
לאורוגוואי הקטנה, מדינה בת 4.5 מיליון תושבים, יש מסורת אדירה בכדורגל העולמי, ובין השאר באמתחתה שתי זכיות בגביע העולם. ובכל זאת, המסר של קבאני הוא שגברים צעירים בארצו אינם צריכים לחשוש לאמץ גם את הצד הרך יותר שלהם.

פירואטים במקום דריבלים

קבאני הוא הכובש הגדול בתולדותיה של אלופת צרפת, פריז סן ז'רמן. לאחרונה הסתיים החוזה שלו בקבוצה, ומועדוני ענק אחרים, בהם יובנטוס האיטלקית ואתלטיקו מדריד הספרדית, הוזכרו כמי שמחזרים אחריו.
לפני שישוב מאורוגוואי לאירופה כדי לחפש מועדון חדש נענה קבאני להזמנה להשתתף בקמפיין שמטרתו לעודד ילדים להצטרף לבית הספר הלאומי. את הדריבלים והמתפרצות הוא החליף בפירואטים וגליסדה (צעד-החלקה), תחת עיניהם הבוחנות של הרקדנים והרקדניות המקצועניים. אחר כך הקליט סרטון וידאו שבו פנה לילדים.
"החוויה הייתה נהדרת", סיפר. "הרקדנים הסבירו לי איך לעשות את הצעדים וכשראיתי אותם התמלאתי הערצה! ריקוד זה משהו נפלא".
החלוץ מאורוגוואי סיפר לסוכנות הידיעות AFP שהקשר שלו לעולם הבלט נוצר דרך רעייתו, בעלת תואר בניהול תרבות ואומנות. "לאשתי יש תשוקה לריקוד, ולכן כשגרנו בפריז הלכנו לצפות בבלט ונהנינו ממש", העיד.
מבין 440 הסטודנטים הלומדים בבית הספר שאליו הגיע קבאני – בשיעורי בלט, ריקודים מודרניים, טנגו, פולקלור ואומנות לירית – פחות מרבע הם בנים. בשיעורי הריקוד הפער גדול עוד יותר: יש רק 148 בנות ו-12 בנים, וכל זה בשעה בשעה ש"סודרה", להקת הבלט הלאומית של אורוגוואי, מקבעת את מעמדה כאחת מלהקות הבלט היוקרתיות ביותר באמריקה הלטינית.
"הפער המגדרי לא מצטמצם, אפילו לא בטנגו, וזה לא השתנה בשנים האחרונות", אומרת נליה סובררה, מנהלת בית הספר. לדבריה כאשר בנים כן נרשמים לבית הספר, רבים מהם פורשים מוקדם בגלל היעדר תמיכה מהמשפחה. "יש הרבה לחץ מהסביבה!", היא מעידה. "הרבה בנים מסתירים את נעלי הבלט שלהם בתרמילים – לפעמים הם מחביאים אותם אפילו מאבא שלהם, כי הם יודעים שאנשים מסביב לא אוהבים את זה שהם באים לבית הספר שלנו".
בדיוק מסיבה זו הקמפיין שבו מעורב קבאני פונה למשפחות לא פחות מאשר לילדים עצמם. המטרה: לחסל את הדעות הקדומות, ולהבהיר שבלט, כמו כדורגל, הוא אימון גופני שבו רוכשים מיומנויות תנועה. המסר: "אין שום קשר בין ריקוד לבין שאלת הגבריות".