גבר חמוש בסכין ניסה לחדור הבוקר (יום ו') לבית הספר היהודי "יבנה" במארסיי שבצרפת. לפי הדיווחים מהמקום, הורים השומרים בהתנדבות על בית הספר מנעו מהחשוד - כבן 60 - להיכנס למקום, והוא נעצר על ידי כוחות הביטחון זמן קצר לאחר מכן ליד מאפייה כשרה. לא דווח על נפגעים.
המשטרה המקומית והיחידה למניעת פשיעה פתחו בחקירה. בתיעוד מהזירה נראה רגע ההשתלטות של כוחות הביטחון על החשוד.
2 צפייה בגלריה
חמוש בסכין ניסה לחדור לבית ספר יהודי במארסיי
חמוש בסכין ניסה לחדור לבית ספר יהודי במארסיי
תיעוד ההשתלטות על החשוד
האירוע התרחש בשעה 08:15 בבוקר שעון מקומי. לפי דיווח בערוץ לה פרובנס, החשוד יצא מרכבו כשעל ראשו מגבת ובידו סכין. הוא התקדם לכיוון בית הספר ומאפייה כשרה בקרבת מקום.
עוד דווח כי ההורים שמתנדבים בשמירה על בית הספר ניגשו לתשאל את החשוד ותוך כדי כך האיש שלף סכין. ההורים הצליחו להשתלט עליו עד להגעת כוחות המשטרה. במהלך כל האירוע היו התלמידים סגורים בכיתות. המשטרה הגבירה את נוכחותה בקרבת המוסדות היהודיים בעיר.
רבה של מארסיי וחבר ועידת רבני אירופה, הרב ראובן אוחנה, אמר: "הקהילה היהודית ממשיכה באורח החיים כרגיל. גם במתחם בית הספר שמולו נתפס החשוד עם הסכין יתקיימו בשבת התפילות כסדרן על פי ההנחיות השגרתיות, הביטחוניות והבריאותיות.
"בית הספר נסגר מיידית והתלמידים נשארו בכיתות. החשוד לא קרא קריאות מסוימות ולא ברור עדיין המניע, ייתכן גם שהיה שיכור. הכול עדיין בחקירה והמשטרה עדיין לא מסרה מה הרקע. אני מודה לבורא עולם ושלוחיו המאבטחים, שערנותם מנעה אסון חלילה, ולכוחות הביטחון שפעלו במהירות".
יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג אמר בתגובה לתקרית: "האנטישמיות והסכנה לחיי יהודים לא הסתיימו עם תחילתה של מגפת הקורונה ששיתקה את העולם. הפיגוע היום בעיר מארסיי בצרפת הוא נורת אזהרה לאנטישמיות שרוחשת מתחת לפני השטח ורק ממתינה להתפרץ עם תום מגפת הקורונה ומגבלות התנועה במדינות העולם".