תושבים משכונת ג'ואריש שברמלה לא מאמינים ביכולתה של המשטרה למגר את הפשיעה והאלימות באזור. שלשום (חמישי) נפתחה בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו נקודת שיטור בשכונה, אך אנשיה מצננים את ההתלהבות: "המשטרה תמשיך לזלזל בנו. הם יהפכו את התחנה לתחנת תה וקפה".
בשכונה נרצחו תוך שנה וחצי שבעה בני אדם. כבר בכניסה לג'ואריש ניתן להבחין בסימני הירי על קירות הבתים ושלטי הדרך. גם שלט בית הספר אל-ג'ואריש הצמוד לתחנת המשטרה החדשה הושחת.
האני עוקאשה תושב השכונה אמר: "אני בספק אם תחנת המשטרה תעזור ב-50% במיגור הפשיעה והאלימות. לא יהיה לה את היכולות לעשות עוד דברים. הבעיה לא רק במשטרה, אלא גם בחברה. אנחנו סובלים מבעיית אגו, אף אחד לא מוכן לוותר לשני, ותמיד מאיימים בירי. אם יתרחש ויכוח קטן, אז מישהו מאיים לירות לעבר בית, ולא דופק חשבון לאף אחד כי הוא בטוח שלא יעצרו אותו".
3 צפייה בגלריה
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
ירי לעבר בית בג'ואריש

לדבריו, יש צורך בהרתעה: "אם המשטרה תחליט שהיא עוצרת אנשים עם נשקים ושולחת אותם למאסר של חמש שנים בכלא, זה יכול להוריד את הפשיעה. המשטרה לא התקדמה עם התיקים הפתוחים, במקום שהמשטרה תעצור את הרוצחים הם באים לחקור את משפחות הנרצחים".
הוא סיפר כי הילדים חיים בפחד וכי "בשעות הערב אתה לא רואה חתול בכביש, זה כמו בית קברות כי כל יום יש ירי, וזה השפיע על הילדים. אם תשאל בן 10 מה הוא ירצה לעשות בעתיד, הוא יגיד 'לקנות אקדח'".
3 צפייה בגלריה
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
"הילדים חיים בפחד". ג'ואריש
3 צפייה בגלריה
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
ג'ואריש מגזר ערבים אלימות יריות
פתיחת תחנת המשטרה - רק לאחר אירוע ירי לעבר שוטרים. "הבטחות באוויר"
תושבים מתחו ביקורת נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שהבטיח להקים את נקודת המשטרה רק לאחר שנורו יריות לעבר ניידת משטרה ביוני האחרון. "מה שהיה לו חשוב הוא הירי לעבר שוטרים. כאילו פתח את התחנה עבורם ולא מעניין אותו מכל הנרצחים והפחד של הילדים והסבל", אמרה תושבת השכונה. היא טענה: "זה מראה את אוזלת היד והזלזול בדם הערבי. הוא דיבר שטויות".
היא ציינה כי באירועי ירי שונים שהתרחשו בשכונה לקח למשטרה יותר משעתיים להגיע. לדבריה, "לפעמים המשטרה אפילו לא הייתה מגיעה". על אירוע חנוכת נקודת השיטור היא אמרה: "אנחנו לא רוצים לשמוע סיסמאות של בחירות והבטחות באוויר".
במהלך הימים האחרונים התקיימו מספר הפגנות בחברה הערבית בעקבות גל האלימות והרציחות. אתמול הגיעו מאות מפגינים לתחנת משטרה באום אל פחם ודרשו לפטר את מפקד התחנה. בהפגנה נוספת בכפר קרע חסמו את כביש 65 והניפו תמונות של נרצחים בחברה הערבית. הפגנות נוספות היו אתמול בכפר קאסם, טמרה, ובאקה אל גרבייה.
בינתיים, בחברה הערבית מקבלים בקרירות את ניצב בדימוס אהרון פרנקו, ה"פרויקטור" למגזר שנתניהו מינה לאחרונה. עד כה הוא נועד עם ראש העיר נצרת עלי סלאם. עבד אל רחמאן מחאמיד, תושב אום אל פחם, אמר: "עליו להודיע מה יעשה כדי להפסיק את הפשיעה. לא מספיק לנו לשמוע שהוא נפגש עם ראש העיר של נצרת. אם הוא ייכשל אז עדיף לו להישאר בבית".
פורסם לראשונה: 23:55, 12.02.21