עיתונאית שעבדה ברשת "בלומברג" הסעירה אתמול את התקשורת האמריקנית ואת הרשתות החברתיות. היא חשפה שהתאהבה במרטין שקרלי, מנכ"ל מושמץ של חברת תרופות שקיבל את הכינוי "האיש השנוא באמריקה". העיתונאית סיקרה את משפטו של שקרלי, שנידון לפני שנתיים לשבע שנות מאסר על הונאת משקיעים.
העיתונאית, כריסטי סמייט, סיפרה למגזין Elle שהיא עזבה את בעלה ותמתין לשחרורו של שקרלי מהכלא. התגובות של כלי התקשורת לסיפורה של סמייט היו מעורבות. היו שהצדיעו לה על שחשפה את סיפורה, אחרים האשימו אותה בהפרת כללי האתיקה העיתונאית.
2 צפייה בגלריה
מרטין שקרלי. נידון למאסר על הונאת משקיעים
מרטין שקרלי. נידון למאסר על הונאת משקיעים
מרטין שקרלי. נידון למאסר על הונאת משקיעים
(צילום: רויטרס)
שקרלי הפך לאישיות מושמצת בשנת 2015, כשעמד בראש חברת התרופות Turing Pharmaceuticals. הוא העלה במפתיע את המחיר של תרופה מצילת חיים בשם "דראפרים", שחיונית לנשאי HIV, ב-5,000 אחוז - מ-13.5 דולר ל-750 דולר לכדור. שקרלי גיחך במהלך השימוע בקונגרס שבחן את מעשיו.
בדצמבר 2015 שקרלי נעצר בפרשה אחרת. הרשויות חשדו שהוא שלח דו"חות שקרים למשקיעים בשתי קרנות גידור שניהל, והסתיר מהם הפסדים עצומים. שחרורו בערבות בוטל בספטמבר 2016 כשהציע פרס למי שיביא לו שיער של הילרי קלינטון, שאז התמודדה מול דונלד טראמפ לנשיאות. שקרלי טען שהתלוצץ. במהלך משפטו עורך דינו תיאר אותו כגאון אוטודידקט שלוקה באוטיזם קל.
2 צפייה בגלריה
העיתונאית כריסטי סמייט ארה"ב מרטין שקרלי
העיתונאית כריסטי סמייט ארה"ב מרטין שקרלי
העיתונאית כריסטי סמייט
כריסטי סמייט חשפה את מעצרו של שקרלי בדצמבר 2015, וסיקרה את המשפט שלו. היא הגיעה לדיונים בבית המשפט בברוקלין, ולאחר מכן ביקרה את שקרלי בכלא והתאהבה בו. "אמרתי למרטין שאני אוהבת אותו. הוא אמר לי שגם הוא אוהב אותי. קשה לי לחשוב על תקופה שבה הייתי מאושרת יותר", סיפרה סמייט, שעזבה את עבודתה ב"בלומברג" ב-2018 ושנה לאחר מכן התגרשה מבעלה. סמייט אמרה שהיא תמתין לשקרלי עד שישתחרר מבית הסוהר, ושהשניים ינסו להביא ילדים לעולם. שניהם בני 37.
סמייט הוסיפה שהחשיפה מהווה עבורה הקלה גדולה. "לא משנה מה אנשים חושבים. אין לכם מושג כמה קשה זה לשמור סיפור כזה בסוד. זה כל כך מבולגן וכל כך מסובך", סיפרה.