ממשלת גרמניה הוציאה מחוץ לחוק ארגון ניאו-נאצי, שהתנגד לדמוקרטיה והפיץ מסרים אנטישמיים וגזעניים. לפנות בוקר פשטה המשטרה על בתים של 11 חברים בארגון בשלוש מדינות מחוז: הסן, מקלנבורג-מערב פומרניה ונורדיין-וסטפאליה. בפשיטות החרימה המשטרה סכינים, מצ'טה, קשת מוצלבת, צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים. יותר מ-180 שוטרים פשטו על הבתים.
חברי הארגון הקיצוני, "בריגדת הזאבים 44", שואפים לשים סוף לדמוקרטיה בגרמניה ולהחזיר את הדיקטטורה ואת המשטר הנאצי. לפי משרד הפנים הגרמני חברי "בריגדת הזאבים" הצהירו בגלוי על נאמנותם לאדולף היטלר ועל רצונם להחזיר את הנאציזם לגרמניה. בנוסף לאיסור על פעילותה אסרה הממשלה להציג את סמלי הארגון. אחד הסמלים של "בריגדת הזאבים" הוא גולגולת עם שני רימוני יד והמספר 44. לפי שמות הקוד הנאציים, המספר 44 הוא למעשה DD – ר"ת של "דיוויזיית דירלווגנר" של הוואפן SS. מפקד היחידה היה פושע המלחמה הנאצי אוסקר דירלוונגר.
1 צפייה בגלריה
הפגנה של הימין הקיצוני בעיר קמניץ בגרמניה
הפגנה של הימין הקיצוני בעיר קמניץ בגרמניה
הפגנה של הימין הקיצוני בגרמניה (ארכיון)
(צילום: EPA)
"אין מקום במדינה שלנו לקבוצה שמפיצה שנאה ואת רעיון הקמתה מחדש של המדינה הנאצית", אמר שר הפנים הורסט זיהופר. "כל מי שנלחם בערכים הבסיסיים של החברה החופשית שלנו ירגיש את התגובה הנחרצת של הממשלה שלנו", אמר זיהופר.
ארגון "בריגדת הזאבים 44" הוקם בשנת 2016. גרמניה כבר הוציאה השנה מחוץ לחוק ארגוני ימין קיצוני אחרים, בהם "קומבט 18" ו"נורדאדלר".