מפלגת השלטון בשלושת העשורים הראשונים כבר הייתה בדרך להימחק מהמפה הפוליטית, אבל לפי המדגמים לא רק שהעבודה תהיה בכנסת ה-24 - אלא שיהיו לה שם לפחות שבעה נציגים, כולל אבתיסאם מראענה. "אני ידעתי שזה אפשרי והאמנתי שזה אפשרי, העבודה חוזרת ובגדול", אמרה הערב (שלישי) יו"ר העבודה מרב מיכאלי בנאום בפני פעילי המפלגה לאחר פרסום המדגמים.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
החגיגות במטה העבודה. מיכאלי במרכז, מימין: מראענה ורייטן מימין
(צילום: אביגייל עוזי )


לפי שניים ממדגמי הטלוויזיה, העבודה בראשות מיכאלי קיבלה שבעה מנדטים ולפי מדגם קשת זכתה לתמיכה של שמונה מנדטים.
עוד אמרה מיכאלי בנאומה: "אם יש משהו שהוכחנו הערב, זה שהצליחו לרצוח את יצחק רבין - אבל בשום אופן לא הצליחו ולא יצליחו לרצוח את הדרך שלו. מפלגת העבודה בראשותי תעשה כל מאמץ להחליף את בנימין נתניהו".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין מצביעים בקלפי בתל אביב
מרב מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין מצביעים בקלפי בתל אביב
מיכאלי עם בן זוגה בקלפי. ממתחת לאחוז החסימה לשבעה מנדטים על-פי המדגמים
(צילום: אביגיל עוזי)
לאחר הבחירות לפני שנה עמיר פרץ שעמד בראשות העבודה נכנס לממשלה, זכה לביקורת נוקבת ולפי הסקרים היה הרחק מתחת לאחוז החסימה. אבל מרב מיכאלי ערערה על ההחלטה לא לקיים פריימריז, ניצחה בהם - והמפלגה חזרה לחיים.
בבחירות לרשימה עצמה נבחרו פנים חדשות כרב הרפורמי גלעד קריב ועו"ד אפרת רייטן, שמוכרת לרבים ככוכבת ערוץ הילדים בעבר. שניהם יהיו בפנים, על פי כל המדגמים. "אני רק יכולה לומר שאני פשוט מאושרת", אמרה רייטן, מספר 5 ברשימה. היא הוסיפה: "זה פשוט מעל לכל דמיון. התחלנו את המסע הזה לפני חודשיים עם מפלגה כל כך מצומצמת וכמעט מרוסקת, בלי תקציב ובלי אמונה. מרב הצליחה להחזיר גם אותנו, גם את הוותיקים וגם להביא ולסחוף צעירים. הסתכלנו לאנשים בעיניים ואמרנו את האמת, וזה עבד".

רייטן אמרה שהיא לא פוסלת אפשרות שהמפלגה תקבל יותר משבעה מנדטים כפי שחוזים המדגמים, והוסיפה כי היא רואה דברים רבים שצריך לתקן בכנסת. "יש כל כך הרבה דברים שאנחנו רוצים לעשות, להחזיר חזרה את הסדר והמשפט למדינה", היא אמרה. לשאלה כמה ילידי שנות ה-90' שגדלו על תוכנויות הטלוויזיה שלה בערוץ הילדים השיבה: "אני מקווה שהרבה, ונביא עוד בעתיד הקרוב כי זו רק ההתחלה. רק התעוררנו ונמשיך לצעוד ביחד".


על פי המדגמים, לכנסת ה-24 נבחרה גם מראענה, שהייתה בעבר במרצ, והתבטאויות לא מעטות שהשמיעה בעבר נחשבו שנויות במחלוקת. בשנת 2009 מראענה, שניצבה אז במקום ה-12 ברשימת מרצ, פרשה מהמפלגה. במכתב ששלחה להנהלת מרצ היא מחתה על כך שהמפלגה תמכה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה והודיעה כי במצב העניינים הזה - היא אינה יכולה להישאר.
"עשינו נס", אמרה הערב מראענה מיד אחרי פרסום המדגמים והוסיפה: "לא רואה את בן גביר".
לפני כחודשיים היא פרסמה פוסט בפייסבוק, בט"ו בשבט, שבו היא בירכה "ט"ו בשבט הגיע - חג לנכבות". בפוסט אחר היא מתחה ביקורת על חיילי "צבא הכיבוש", שלדבריה "רצחו" את עלי אבו עליא בן ה-13 שנהרג בעימותים עם כוחות הביטחון בשומרון.