המשטרה עצרה תושב רעננה בחשד שניהל עסק לחילופי זוגות ללא רישיון. בחקירתו טען החשוד כי הוא בסך הכל המנקה במקום. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה לשחרר אותו למעצר בית למשך עשרה ימים בתנאים מגבילים וקבע שסיבת הבאתו למשפט לא ברורה. סנגורו: "נראה שלמשטרה אין מספיק עבודה".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
סנגורו טען כי אין עילת מעצר ממשית. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי החשד בלילה שבין חמישי לשישי התקיימה מסיבת חברים פרטית של חילופי זוגות. המשטרה פשטה על המסיבה והחליטה לעצור את החשוד, תושב רעננה. בחקירתו טען החשוד כי הוא משמש כמנקה במסיבה ואין לו קשר אליה או לעבירה של ניהול עסק ללא רישיון. לטענת המשטרה, בחקירתו סיפר החשוד שהוא קנה שתייה ואלכוהול. החשוד סירב לשחרור בתחנת המשטרה בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית וערבויות.
החשוד הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה לשחררו בתנאים מגבילים של מעצר בית למשך עשרה ימים, ערבות עצמית בסך 10,000 שקלים והפקדת מזומן בסך 5,000 שקלים. בדיון טען נציג המשטרה כי חשד שהאיש הוא שותף לניהול העסק ולא הסביר מדוע לא נעצר מארגן העסק שאת שמו החשוד מסר.
סנגורו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד רן אלון, ביקש לשחרר את מרשו וטען כי אין חשד סביר שמרשו ביצע את המיוחס לו. "אני לא מבין למה עוצרים את המנקה ורוצים לשחררו בתנאים אבסורדיים".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה ניידת משטרה שיטור עירוני משטרת ישראל
אילוסטרציה ניידת משטרה שיטור עירוני משטרת ישראל
המשטרה ביקשה מעצר בית, אך השופטת שחררה את החשוד. ארכיון
(צילום: shutterstock)
בהחלטה קבעה השופטת מירב כפיר כי לא ברור מדוע החשוד לא שוחרר בתחנת המשטרה ומדוע היה צריך להביאו לבית משפט. לדבריה, "לא הוגש בתיק דו"ח סודי ולא ברור מהן פעולות החקירה הנדרשות למשטרה. החשד הסביר לניהול העסק הינו דל וגם לא ברור מדוע לא נעצרו אחרים". השופטת החליטה לדחות את בקשת המשטרה והורתה לשחרר את החשוד רק בכפוף לחתימה על התחייבות להתייצב לכל חקירה.
עו"ד אלון הוסיף כי "מדובר בתיאטרון האבסורד". לדבריו, "נראה שלמשטרת ישראל אין מספיק עבודה ולכן היא מחליטה להתפרץ למסיבת חברים פרטית ולהשבית את השמחה. יתרה מכך, היא מגדילה לעשות ועוצרת במעצר שווא אדם שטען שהיה המנקה במסיבה, בטענה שניהל את העסק ללא רישיון".
"לטענתנו, לא היה מדובר בעסק ובטח לא בעסק המצריך רישיון. בנוסף, לא מתקיימת כל עילת מעצר. בית המשפט קיבל את כל טענותינו קבע וכי החשד הסביר לניהול העסק הוא דל והחליט על שחרורו של החשוד ללא לכל תנאי".