4 צפייה בגלריה
צביקה האוזר ואוסנת מארק
צביקה האוזר ואוסנת מארק
ח"כ מארק וח"כ האוזר
(צילום: עדינה הלמן, דוברות הכנסת )
המשבר בקואליציה נמנע: חברי הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) ואוסנת מארק (הליכוד) נבחרו היום (ד') לכהונה בוועדה לבחירת שופטים, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.
67 חברי כנסת הצביעו לטובת האוזר, מארק קיבלה 56 קולות, ח"כ קארין אלהרר קיבלה 43 קולות ואילו ח"כ איילת שקד קיבלה 43 קולות. אחד מהקולות של חברי הכנסת נפסל.

נציגי הכנסת בוועדה לבחירת דיינים יהיו ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) וח"כ מירב מיכאלי (העבודה) שגברה על ח"כ שקד בקול אחד בלבד.
ההצבעה נעשתה באופן חשאי ומבלי שניתן לדעת מי הצביע לטובת איזה ח"כ. בזה אחר זה כתבו חברי הכנסת את הנבחרים שלהם מאחורי פרגוד, ואת טופס ההצבעה הם מכניסים לקלפי. מזכירת הכנסת ירדנה מלר נזפה בשר זאב אלקין שכתב את הצבעתו מחוץ לפרגוד: "זה לא בסדר, זאת הצבעה חשאית".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
הצבעת ראש הממשלה נתניהו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
רה"מ החלופי גנץ, אשר שוהה בבידוד, מצביע ביציע
(צילום: עדינה הלמן, דוברות הכנסת )
ח"כ מארק הודתה לראש הממשלה בנימין נתניהו על התמיכה בה ואמרה לאחר התוצאות: "המשימה - מאבק על צביון מערכת המשפט, על הפרדת הרשויות ועל זהות הריבון. זה לא יהיה קל, אך כעוצמת הקושי כך עוצמת החשיבות".
שותפה לוועדה, ח"כ האוזר, אמר: "עלילות הוועדה לבחירת שופטים, כפי שהתגלו לאחרונה, פגעו בחוסנה של מדינת ישראל ושל מערכת המשפט. לא כך אנחנו רוצים שיבחרו שופטינו, לא במחשכים ולא בקומבינות אלא בשקיפות מלאה. אפעל להחזרת האמון במערכת המשפטית. זו משימה עליונה שכולנו צריכים להתמקד בה וכאן היא מתחילה".

"מערכת המשפט אינה חפה מטעויות ואינה חסינה מביקורת ואולם אני רואה את יעודי כמי שבא לתקן ולשפר, לא כדי להרוס", הוסיף. "אני כאן כדי שנבחר את השופטים המיומנים והראויים ביותר. שוחרי הצדק והאמת. שופטים שמבינים את חשיבותה של הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית ואת חשיבות האמון ההדדי בין אותן רשויות ובינן לבין הציבור כולו".
ח"כ שקד, שהפסידה בהתמודדות על מקום בשתי הוועדות, הסתפקה בברכה קצרה בטוויטר לחברים שנבחרו.
4 צפייה בגלריה
אילת שקד
אילת שקד
שקד. בירכה את הנבחרים
(צילום: עדינה הלמן, דוברות הכנסת )
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד), תקף את כחול לבן בעקבות בחירתה של מארק לוועדה לבחירת שופטים: "כחול לבן בחרו לוועדה לבחירת שופטים שליחה של ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, בזאת הסתיימה השטות שהם 'שם כדי להגן על שלטון החוק'. הם שם כדי להגן על הכיסא שלהם. גנץ, אשכנזי וניסנקורן הפכו למשתפי פעולה של נתניהו בהרס שלטון החוק בישראל".
פורסם לראשונה: 15:02, 15.07.20